2014-04-23, 11:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lanoo
Jag har för mig att det är shoulders. Kan dubbelkolla när jag kommit hem från jobbet. Men när du säger så där, så blir jag såklart osäker. Kan va att jag snurrar och att det är ett par handskar också, vilket då är mer troligt

Låter mer troligt att det är ett par Magefist då ja och appropå vapen till en firebarb, jag kör med en sankis-yxa och en craftad mace som rollar 15-20% fire dmg (Devastator)

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Daemonicus-1650/hero/196879
Citera
2014-04-23, 11:59
Medlem
Någon som vet en hemsida med bra guider så att man kan bli mer insatt?
Citera
2014-04-23, 12:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nosbled
Någon som vet en hemsida med bra guider så att man kan bli mer insatt?

Http://www.diablofans.com har en hel del guider osv
Citera
2014-04-23, 12:03
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
fuck ok, det visste jag inte.
Well, har en http://eu.battle.net/d3/en/item/the-butchers-sickle med fire-damage som är helt ok.

Eller är det bättre att köra 2-hands? Har en Grandfather som bara ligger och skräpar atm.

Den biten överlåtar jag till någon annan att svara på, lirar inte barb själv, så har inte så stor koll på equipment/builds.

Citat:
Aj den där ringen har jag fan gett upp. Dödade keywardens på T1 en hel kväll utan att få en enda nyckel. Då kände jag att det inte är värt det.
4 nycklar, för att öppna en portal där man kanske kan få en mats och det krävs 4st mats. känns som om man måste lägga många 100h innan man är i box

Sen, 35% expbonus är e.g. en minimal boost iom bonusen man får på Torment1+, jag lirar på T2 och får redan där 400% bonus, lägg sedan till bonus om du gruppar osv.

Därför så är den ringen i grund och botten värdelös (om man ser tiden man måste spendera för att få den) ända tills Blizzard gör den bättre.
Citera
2014-04-23, 12:18
Medlem
pappa-fixars avatar
Någon som vet kommandot inne i chatten för att skriva till alla communities man är inne i? Provade med /all, men de funka inte. Skrev även in /? för att få fram en lista, men hittar inte de kommandot.
Citera
2014-04-23, 12:26
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pappa-fixar
Någon som vet kommandot inne i chatten för att skriva till alla communities man är inne i? Provade med /all, men de funka inte. Skrev även in /? för att få fram en lista, men hittar inte de kommandot.

Verkar inte gå, vilket är bra, eftersom det skulle bli horigt massa spammande.
Citera
2014-04-23, 12:51
Medlem
Vad är den mest populära barb builden numera? Jag försöker typ köra WW med frenzy, sprint, warcry, avalanche och Super Sayin Form (kommer inte ihåg namnet ).

Dual wielding då. Precis börjat köra och dingat lvl 70.
Citera
2014-04-23, 12:54
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fredrikmannen
Vad är den mest populära barb builden numera? Jag försöker typ köra WW med frenzy, sprint, warcry, avalanche och Super Sayin Form (kommer inte ihåg namnet ).

Dual wielding då. Precis börjat köra och dingat lvl 70.

Här: http://diablo.somepage.com/popular/barbarian

Den listar de mest populära builds/skills.
Citera
2014-04-23, 12:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pukknub
Säg att du slår 1 miljon utan fire damage. Med 80% fire damage får du 1,8 då. Om du lägger till ytterligare 20% fire damage får du 2.0. Dvs 11% mer skada. 15% elite damage hade blivit 2,07, dvs 15% extra skada. Om man lägger till 15% elite damage på det blir det totalt 2.,38m. Alltså 32% extra skada.

Därför är Aughild chesten bättre än Cindercoat för mig. Några andra frågor?

Om du inte har något vettigt att skriva behöver du inte kommentera alls.

Jag frågade inte huruvida cindercoat är bättre eller ej. Undrade enbart hur du, tillsynes den enda, får att DR påverkar +% elemental damage. Och din uträkning stämmer, men är det dr?

Skriver inte för att vara dryg, men har själv sökt som en idiot efter några vettiga svar på huruvida dr appliceras på +%elemental damage. Att dr kommer på all res, armor och damage reduktion är givet. Så ifall su sitter inne med en vettig uträkning och "bevis" får du gärna dela det med mig
Citera
2014-04-23, 13:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av weafy
Jag frågade inte huruvida cindercoat är bättre eller ej. Undrade enbart hur du, tillsynes den enda, får att DR påverkar +% elemental damage. Och din uträkning stämmer, men är det dr?

Skriver inte för att vara dryg, men har själv sökt som en idiot efter några vettiga svar på huruvida dr appliceras på +%elemental damage. Att dr kommer på all res, armor och damage reduktion är givet. Så ifall su sitter inne med en vettig uträkning och "bevis" får du gärna dela det med mig

tror han menar DR i den mån att ju mer elemental dmg du får desto mindre ökning ger den procentuellt eftersom elemental dmg (och elite dmg) ökar additivt för sig (dvs 20%+20%=40%) och multiplikativt med varandra (20% elem dmg+20% elite dmg = 1,2*1,2=1,44 -> 44%).

går vi tillbaka till elemental dmg så ger alltså 20% elemental dmg (om du har 0) 20% ökad dmg. 20% till ger 1,4/1,2= 16,7% mer skada

så det han säger är inte helt ogrundat, under rätt förutsättningar kan jag köpa att aughilds skulle kunna vara bättre
Citera
2014-04-23, 13:28
Medlem
Andersson93s avatar
Någon som har en bra wizard build? Är ganska trött på frozen orb, har enbart kört med den sen innan RoS släpptes. Jag har kollat http://diablo.somepage.com/popular/wizard#builds men det var ingen som fick mitt intresse direkt.
Citera
2014-04-23, 13:29
Medlem
Moffins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kilmir
så det han säger är inte helt ogrundat, under rätt förutsättningar kan jag köpa att aughilds skulle kunna vara bättre

Anledningen till att folk inte håller med är för att han inte förstår varför cindercoat är bättre. Det är inte +elemental damage som är den stora grejen utan att firespells blir upp till 30% billigare att casta. De + ~7% damage per cast som han får tappar han på ~30% färre casts med råge.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in