2014-04-22, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pukknub
Det var du som sa att man skulle maxa fire damage, inte jag.

Cindercoat behöver absolut inte vara den bästa chesten för fire damage. 15% eq damage, 15% elite dmg och 7% reduced damage taken är mycket bättre.

Det blir DR på hur bra saker och ting är när du stackar det, en bra balans är bäst.

Förklara hur DR påverkar +% fire damage.
Citera
2014-04-22, 21:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av weafy

Lyssna inte på honom. Han har ingen aning om vad han pratar om :P
Citera
2014-04-22, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av weafy
Säg att du slår 1 miljon utan fire damage. Med 80% fire damage får du 1,8 då. Om du lägger till ytterligare 20% fire damage får du 2.0. Dvs 11% mer skada. 15% elite damage hade blivit 2,07, dvs 15% extra skada. Om man lägger till 15% elite damage på det blir det totalt 2.,38m. Alltså 32% extra skada.

Därför är Aughild chesten bättre än Cindercoat för mig. Några andra frågor?
Citat:
Ursprungligen postat av Prixm
Lyssna inte på honom. Han har ingen aning om vad han pratar om :P
Om du inte har något vettigt att skriva behöver du inte kommentera alls.
Citera
2014-04-22, 23:02
Medlem
Opilus5500s avatar
Citat:
Säg att du slår 1 miljon utan fire damage. Med 80% fire damage får du 1,8 då. Om du lägger till ytterligare 20% fire damage får du 2.0. Dvs 11% mer skada. 15% elite damage hade blivit 2,07, dvs 15% extra skada. Om man lägger till 15% elite damage på det blir det totalt 2.,38m. Alltså 32% extra skada.

Jag har börjat samla på Cold% men kanske inte lika bra som fire% ??
Citera
2014-04-23, 08:21
Medlem
Moffins avatar
Citat:

All +fire dmg läggs ihop innan den appliceras på skill. Så 80% + 20% blir 100%. Så gör din "fireball" 100 dmg gör den nu 200 dmg istället.

15% elite dmg är då 180 x 1,15 = 207.

Så ja du har rätt. Men då får du ju väga 180/207 mot 200/200 när det gäller damage på trash/bossar. Jag tycker inte det är värt den lilla boosten då det mesta du dödar faktiskt är trash ändå så borde ändå gå fortare i slutändan.

edit:

Glömde ju slutklämmen

Anledningen till varför du har fel är för att;
1. Cindercoat är den enda chesten med +elemental% i spelet
2. Chest slot är inte det enda itemet där du kan ha +elite%
3. Cindercoat minskar kostnaden av dina fireskills med 20-30%. Mer fireballs = mer damage, oavsett om du har +elite% eller ej.
Senast redigerad av Moffin 2014-04-23 kl. 08:27.
Citera
2014-04-23, 08:41
Medlem
Jag resettade questlinen och körde igenom allt på nytt med min Crusader som ett litet test nu när det verkligen skall "löna" sig pga garanterade class specific drops. Nu har jag ca 1.1m dps så det gick smidigt, jag var noga med att döda mycket trash och inte göra något speedrun utan iställer simulera ett normalt spelande act 1-5.

Act 1: 0 Legs
Act 2: 2 Legs
Act 3: 0 Legs
Act 4: 0 Legs
Act 5: 1 Leg + 1 Leg material (Malthael)

Summan blev att jag hittade i princip mindre än vad jag gör på en jävla rift

Kommer aldrig mer att köra en char igenom questlinen, den saken är klar.
Citera
2014-04-23, 08:57
Medlem
Besudlarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av merback
Jag resettade questlinen och körde igenom allt på nytt med min Crusader som ett litet test nu när det verkligen skall "löna" sig pga garanterade class specific drops. Nu har jag ca 1.1m dps så det gick smidigt, jag var noga med att döda mycket trash och inte göra något speedrun utan iställer simulera ett normalt spelande act 1-5.

Vilken nivå körde du på? Normal?

mvh B
Citera
2014-04-23, 09:00
Medlem
scarlots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av merback

RNG RNG RNG RNG

Om du vill göra en ordentlig jämförelse så kör questline i 1000 timmar och rifts i 1000 timmar och jämför sen
Citera
2014-04-23, 09:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Besudlaren
Vilken nivå körde du på? Normal?

mvh B

T1 hela tiden.

Citat:
Ursprungligen postat av scarlot
RNG RNG RNG RNG

Om du vill göra en ordentlig jämförelse så kör questline i 1000 timmar och rifts i 1000 timmar och jämför sen

Rifts skall ge bättre utdelning och de gör de. Jag menade mer att de garanterade class-specific dropsen inte är värt att resetta questlinen för. Samt att storylinen blir sjukligt tråkig med så väldigt låg droprate.
Citera
2014-04-23, 09:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moffin
All +fire dmg läggs ihop innan den appliceras på skill. Så 80% + 20% blir 100%. Så gör din "fireball" 100 dmg gör den nu 200 dmg istället.

15% elite dmg är då 180 x 1,15 = 207.

Så ja du har rätt. Men då får du ju väga 180/207 mot 200/200 när det gäller damage på trash/bossar. Jag tycker inte det är värt den lilla boosten då det mesta du dödar faktiskt är trash ändå så borde ändå gå fortare i slutändan.

edit:

Glömde ju slutklämmen

Anledningen till varför du har fel är för att;
1. Cindercoat är den enda chesten med +elemental% i spelet
2. Chest slot är inte det enda itemet där du kan ha +elite%
3. Cindercoat minskar kostnaden av dina fireskills med 20-30%. Mer fireballs = mer damage, oavsett om du har +elite% eller ej.
Earthquake är overkill för de allra flesta vita monstrerna, det finns ingen anledning till att föredra extra skada mot dem istället för eliterna.

Jag får även både elit damage och skill damage av min chest, vilket betyder 32% extra skada istället för 11%. Som jag även förklarade har earthquake barbs näst intill oändlig fury. Tyvärr skulle jag inte kunna använda fler "fireballs". Jag vet inte ens varför du drar upp en spell såsom fireball när diskussionen handlar om earthquake barbarians.

1. Cindercoat är inte det enda itemet med +elemental% i spelet.
2. Chest slot är en av de två enda slotsen där man kan ha earthquake damage.
3. Här är en bild som visar hur furyn ser ut var femte sekund som earthquake barb utan Cindercoat. Här är en annan bild som visar hur furyn ser ut var femte sekund som earthquake barb med Cindercoat. Som du bör kunna se är det en viss likhet mellan dem.
Jag hoppas att du lättare förstår nu när du har bilder att titta på.
Citera
2014-04-23, 09:36
Medlem
pappa-fixars avatar
Vad är det för mening med den där portalen man gör inne i huset? Hittade 4 nycklar och skapade skiten, dödade båda bossarna och det droppades typ 10k guld och 1 gul. Jaha tänkte jag, jag provar döda dom igen då, startade om spelet och vips, så var portalen borta.. Verkar ju totalt meningslöst, eller är det nått jag missat?..
Citera
2014-04-23, 09:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pappa-fixar
Vad är det för mening med den där portalen man gör inne i huset? Hittade 4 nycklar och skapade skiten, dödade båda bossarna och det droppades typ 10k guld och 1 gul. Jaha tänkte jag, jag provar döda dom igen då, startade om spelet och vips, så var portalen borta.. Verkar ju totalt meningslöst, eller är det nått jag missat?..

Det är väll en chans att de droppar en del du behöver för att göra Hellfire ringen?
om det nu är det du menar?

Är det någon som kör med Area Damage?
Är det värt att satsa på/Vad bör man ha för % i sånt fall?
Vad baseras Area Damagen på?

edit:
Hittade en guide på diablo-forumet
http://us.battle.net/d3/en/forum/topic/12032383478
Senast redigerad av pikadoll 2014-04-23 kl. 09:49.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in