Citat:
Ursprungligen postat av
Leliana
Haha ursäkta? Om en kvinna stöter på en upptagen man handlar det inte om att man är villig att dela, det handlar om att övervinna.
Empiri och rundfrågningar pekar på att det verkar variera lite även om det nog oftast är som du säger.
Citat:
Du gissar och gör antagande. Tro är ingen bra grund för vidare argument.
Fast nu frågade du ju just vad jag
trodde. Du kan ju inte gnälla på mina svar när jag svarar utifrån de frågeställningar som du ger mig. Det blir ju orättvist.
Citat:
Inte jordens undergång, men inte idealistisk. Det blir svårt när man ska se sin dotter vara en av fem fruar till en man.
Nej, det är ju naturligtvis en uppoffring på olika sätt. Hur svårt det blir beror ju endast på mannen.
Citat:
Jag skulle vara mer orolig över det sexuella. Ökar ju chansen för mer homosexuella akter.
Så skulle det ju eventuellt kunna vara. Jag vet inte om det har gjorts några undersökningar på mormonska kvinnor och lesbianism eller liknande. Ingen aning faktiskt.
Citat:
Men varför försöker du inte själv?
Varför jag själv inte försöker bli kär i och/eller älska två eller fler kvinnor? Hur då menar du?
Citat:
Du skrev väl tidigare att du inte kunde dela. Vilka mekanismer omöjliggör detta för dig själv?
Det handlar nog dels om svartsjuka men också om rent biologiska faktorer på samma sätt som de flesta hanar ogillar om andra hanar är på deras honor och parar sig med dem eller sysslar med aktiviteter som kan leda dit.
Citat:
Du tänker så oerhört teoretiskt att allting blir sant och möjligt, människor har fortfarande känslor och begränsningar.
Ja och de är ju individuella. Du verkar utgå från att alla har samma känslor och begränsningar som du själv, så är det ju uppenbarligen inte. Och såväl känslor som begränsningar kan ju förändras.
Citat:
Du vet väl själv skillnad mellan kärlek, förälskelse och attraktion. Du gör det för enkelt när du säger kär så brett som att det inte skulle finnas någon hierarki i ditt hjärta.
Om denna hierarki ständigt måste finnas där så gäller ju den även dina barn, syskon, föräldrar och liknande också. Ändå tycks det inte vara ett allt för vanligt problem att föräldrar bara känner kärlek till ett av syna barn osv.
Citat:
De finns män som kommer upp på toppen och visar sig vara attraktiva. Man säger att pojkar på klubben får ligga mycket. De verkar ha en stor attraktionskraft, ska de då få föröka en hel by?
Det beror nog på vad det är för pojkar. En hel del har ju också med trender och påtvingade normer att göra. Men det finns förstås även ett värde i att föra vidare vissa rent fenotypiska drag. Den babianska sexkulturen som är stor idag tycks ju dock handla väldigt lite om att förädla rasen och föra bra gener vidare. Snarare verkar det mesta sakna högre värde, vara meningslöst och ytligt.
Citat:
Utgår man enbart att de kan attrahera blir det hel konstigt då vi idag lever onaturligt där oattraktiva män ändå får föröka sig. Du pratar om det hela i idealistiska förhållande, jag tänker mer realitisk. Otroligt nog...
Ja, men oattraktiva män har färre chanser att föröka sig, och de har inte lika många genetiskt bra partners att välja på. Att oattraktiva förökar sig är väl inte så onaturligt i sig självt, det finns ju många oattraktiva med dåliga eller mediokra gener på andra sidan också, så om man är någorlunda "normal" så bör man åtminstone kunna hitta en partner.
Citat:
Hur kommer man behandla och se de barnen som föds med kvinnan som är lite lägre än en annan kvinna?
Det beror väl på vad det är för man och hur han resonerar?
Citat:
Säkerställ existensen för vita barn, inte genom att få massor av dem, utan att faktiskt ge dem en säker existens.
Fast just idag behövs det dessvärre just "massor" av svenska barn. Det är ett demografiskt faktum om vi inte vill försvinna för all framtid just eftersom landet fylls på med främlingar som dessutom föder fler barn än vad vi gör.
En säker existens kan dessa barn aldrig få förrän främlingarna är avlägsnade ur deras land.
Citat:
Jag skulle inte vilja kompromissa kvalitéen i uppfostringen när en misslyckad en kan ge permanenta påverkningar i hjärnutvecklingen, vilket kan ge allvarliga konsekvenser.
Nej, men får som sagt titta på för- och nackdelar. Är det bättre att få en hord med ouppfostrade vita skitungar med goda gener än att svenskarna går under för alltid pga av att det föds för få barn och vice versa.
Citat:
Börja propagera inåt istället. Jag har hört många nationella som tackar nej till att skaffa fler barn. Du har redan ett jobb att uträtta, så ta inte an dig fler.
Jodå, jag tycker om att ha många bollar i luften. Dessutom är det skoj att diskutera och lyfta mer kontroversiella frågor där det inte finns någon samstämmig syn. Men naturligtvis är inte polygyni någon fråga som jag ägnat särskilt mycket fokus åt, inte ännu åtminstone.
Citat:
Kvalité framför kvantitét. Mitt politiska engagemang är inte målinriktad enbart på ett mål, i det här fallet att öka antal vita barn. Jag har inget intresse att göra detta i likhet med en industri där man använder onaturliga medel enbart för att producera så mycket som möjligt. Jag är inte enbart målinriktad på det för då skulle jag göra allt för att uppnå det.
Nänä, alla har ju olika syn på vad som är viktigast och vad man är beredd att göra för att nå dit. I mitt fall är det svenska folket och den vita rasens överlevnad viktigare än allting annat just eftersom det är en ödeskamp och om vi väl har förlorat så kan vi aldrig komma tillbaka och göra ett nytt försök.
I korthet kan man nog nästan alltid säga (och det här är mer allmänt än att handla om polygyni) att allt som leder oss närmare till säkrandet av de vita folkens överlevnad och bevarande är av godo.
Citat:
Det är inte heller realistisk. Du pratar enbart om biologi och att maximera vita barn. Du har inte talat någonting om hur samhället skulle se ut, systemet, relationerna, upphållandet utav systemet etc.
Jag har ju tittat på hur det fungerar i naturen och hur det har fungerat i historiska vita samhällen där polygyni utövats. Ett krav för att det ska fungera någorlunda bra är nog dock som sagt att enbart framstående män av olika slag har flera kvinnor. Men så är det ju ändå.
Jag är ju inte först att tänka på detta, det har ju faktiskt existerat i tusentals år bland "eliten". Skulle alla, även vanligt folk och slödder ägna sig åt polygyni så skulle systemet förstås krackelera, men så har det ju aldrig varit.
Vad gäller hur relationerna fungerar så beror ju det helt på vad det är för människor inblandade och deras djupare förståelse av saker och ting och varför man lever i ett polygynt förhållande.
Citat:
Jag nöjer mig inte med en förenklad syn. Jag vill ha konkreta exempel.
Konkreta exempel på att polygyni fungerar? Jag kan inte ge några färska sådana eftersom jag inte känner några svenskar som lever i ett polygynt förhållande. Jag kan bara återigen peka på andra delar av världen, vår tidiga förkristna historia och på hur det ser ut i naturen - jag är ledsen. Jag ser dock fortfarande inte varför det alltid skulle misslyckas eller varför alla alltid tvunget skulle resonera som du och hysa samma känsloyttringar som du själv.
Om en man hittar tre kvinnor som till slut går med på att leva i ett polygynt förhållande, varför skulle det då enligt dig omöjligt kunna komma något positivt ur detta? Varför är det dömt att misslyckas?
Citat:
Tillbaka ger jag dig ett garanti att du kommer skrämma bort mer kvinnor då du kommer visa upp en sekterisk bild, vilken kvinna attraheras av det?
Det har ingenting med "sekterism" att göra utan med genetik och biologi. Jag kommer naturligtvis primärt att förespråka sådant jag vet är rätt, riktigt och klokt och även om taktik är viktigt så går det inte att undvika att diskutera eller förespråka något bara för moderna kvinnor/liberaler/kommunister/whatnot blir "skrämda" av det.
Det måste finnas en strävan efter en tillräckligt intellektuellt hög nivå där även kontroversiella frågor kan dryftas och diskuteras utan att det blir en massa gnäll och lipande.
Du har dock rätt i att polygyni (om man skulle komma fram till att det är önskvärt) knappast är en valvinnare eller något att trycka upp på flygblad.
Det där är ju extrema undantag och likväl är det många på topplistan som bara fått 15 ungar eller något sådant. För en kvinnas hälsa är det optimalt att föda 1-4 barn. Föder du mer än 10 barn så leder det i regel till ökad sjuklighet och kortare livslängd.
http://www.alltomvetenskap.se/nyheter/hur-manga-barn-kan-man-foda
Citat:
Vilka kvinnor som du anser skulle passa för en polyamorös förhållande, inte välja åt dig själv. De kanske blir hedrade? Reaktionen skulle vara intressant att se.
Du vill att jag ska lista organiserade nationalistiska kvinnor, kändisar eller bara random namn? Det kommer av förklarliga skäl inte att ske. Men det är nog en fördel om kvinnor som ska leva i denna typen av förhållanden har en djupare förståelse kring att vi är en del av naturen och inte står över den samma samt om vår ras och vikten av dess överlevnad.
Det bör vara vackra, intelligenta kvinnor med nordiska drag och som har någon form av ett biologiskt tänk och inte är fullständigt hjärntvättad med diverse skadligt tankegods av olika slag.
Jag känner åtminstone ett par sådana kvinnor.