2014-04-21, 11:55
Medlem
Trodde jag skulle gilla Ravelli men karln är en fjant. Den gömda spindeln, de falska ursäkterna när han hela tiden valde Anna i första grenen, med mera. Dålig humor och falsk. Där Brolin överraskade positivt har Ravelli gjort den omvända resan.

Frölander är grym som tävlande, men usch vad tråkig han verkar vara som person. Överhuvudtaget är den här gruppen klart tråkigare än den förra.

Håller på Christian och Anna, som verkar vara mest sympatiska.
Citera
2014-04-21, 11:56
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dwg
Ravelli vilket jävla stolpskott,
Gå ut i tidningen och grina ut pga av en nattduell, och man fick så stilla i 10-15 min haha.
Hoppas fanskapet åker ut nästa program.

Det mest anmärkningsvärda är väl snarare att han säger sig ha blivit förvånad av utmaningen. Han menar att det borde ha varit den som blev näst sist som skulle utmanas. Det är som jag ser det ett "stolpskott". Då försvinner ju hela taktiktanken. Finns inget värre än att välja den lätta vägen och ta den som är näst sist, fegt och ointelligent.

Stolpskott nummer 2 är produktionen med sitt standardsvar på frågan om hur länge nattduellen pågår:

Vem som helst har väl insett att det kan handla om sekunder eller inemot en timme. Hur fan ska någon kunna förbereda sig för det?
Citera
2014-04-21, 15:58
Medlem
Noxyls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr King
Bra av Marit att vara ärlig angående valet till nattduellen och inte dra till med någon lögn om att hon lottat eller liknande.

Ärlig ?

http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/tv/article18750672.ab
http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/tv/article18749889.ab

Jag tolkar det som att hon hoppades på att Ravelli skulle lägga sig för att han ändå inte har chans på finalplats.
Citera
2014-04-21, 19:51
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noxyl
Ärlig ?

http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/tv/article18750672.ab
http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/tv/article18749889.ab

Jag tolkar det som att hon hoppades på att Ravelli skulle lägga sig för att han ändå inte har chans på finalplats.

Huvudsaken var att hon bröt den urbota "oskrivna regeln" som smugit sig in de senaste säsongerna.
Citera
2014-04-22, 01:10
Medlem
OneUps avatar
Hörde jag fel eller sa Ravelli "Sunes jul också!" vid matordningsmomentet? Om han sa det så är det helt klart den bästa svordom jag har hört
Senast redigerad av OneUp 2014-04-22 kl. 01:42.
Citera
2014-04-22, 06:27
Medlem
Autoziones avatar
Ravelli är grym och skön som bara en go göbbe i övre medelåldern från Göteborg kan vara. Haters gonna hate
Citera
2014-04-22, 07:09
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OneUp
Hörde jag fel eller sa Ravelli "Sunes jul också!" vid matordningsmomentet? Om han sa det så är det helt klart den bästa svordom jag har hört
Jodå, nog sa han "Sunes jul".

Något som enligt AB:s Kristoffer Bergström är teatraliskt inövat:

http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/tv/article18750299.ab

Citat:
Ramlar han kommer ingen reflexmässig svordom, utan ett inövat "Sunes jul!".
Citera
2014-04-22, 07:35
Medlem
kostymnisses avatar
Sunes Jul som är den bästa julkalendern genom alla tider... Nu som svordom.

Nåväl, Ravelli dominerade iaf nattduellen rejält vilket var gôtt den evige målvaktshjälten förtjänar att hänga kvar. Kan inte vara många svenska fotbollsspelare som likt Ravelli fått hyllningar av en bortapublik när han la av (nåja,han flyttade till Tampa Bay) under en CL-match borta mot Bayern München. Lite kul att det var i samma match Kahn gjorde en av sina största grodor...

Mest troligt är ändå att det blir Frölander och Anna som går vidare från denna grupp då det blir "sist åker ur" i semin och där har nog tyvärr inte Thomas något att hämta.

Förövrigt tycker man ju synd om C.Olsson som trots alla framgångar aldrig fick avsluta sin karriär som han själv ville.
Citera
2014-04-22, 12:37
Medlem
Zcapegoats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse

Nåväl, Ravelli dominerade iaf nattduellen rejält vilket var gôtt den evige målvaktshjälten förtjänar att hänga kvar. Kan inte vara många svenska fotbollsspelare som likt Ravelli fått hyllningar av en bortapublik när han la av (nåja,han flyttade till Tampa Bay) under en CL-match borta mot Bayern München. Lite kul att det var i samma match Kahn gjorde en av sina största grodor...

Mest troligt är ändå att det blir Frölander och Anna som går vidare från denna grupp då det blir "sist åker ur" i semin och där har nog tyvärr inte Thomas något att hämta.

Förövrigt tycker man ju synd om C.Olsson som trots alla framgångar aldrig fick avsluta sin karriär som han själv ville.
Olsson kan i alla fall trösta sig med att han har slagit Jonathan Edwards. Det är inte illa pinkat. Jag tyckte det var väldigt roligt att se Edwards lilla hälsning.
Citera
2014-04-26, 15:23
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse

Ravelli är fortfarande reaktionssnabb vilket märktes. Ravelli är väldigt speciell och just hans tramsighet och klängiga översociala inställning hittar man ofta bland människor med en lätt utvecklingsstörning.

Oavsett vilket...Ravelli kommer alltid att vara VM-hjälten från -94. Hade jag honom alltid i min närhet skulle sannolikt bli trött på honom efter 20 minuter.
Senast redigerad av Moltas666 2014-04-26 kl. 15:27.
Citera
2014-04-26, 15:39
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moltas666
Hade jag honom alltid i min närhet skulle sannolikt bli trött på honom efter 20 minuter.

Om du lever ett normallångt liv kommer det att bli mycket lidande med Ravelli ständigt närvarande den långa tiden som följer efter 20 minuter. Det blir ju så om han alltid ska finnas i din närhet.
Citera
2014-04-26, 17:48
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Om du lever ett normallångt liv kommer det att bli mycket lidande med Ravelli ständigt närvarande den långa tiden som följer efter 20 minuter. Det blir ju så om han alltid ska finnas i din närhet.

OOppsss...

Du har rätt. Fingrarna var snabbare än hjärnan.

Om vi säger såhär...om jag tvingades att alltid ha Ravelli i min närhet så hade jag sannolikt tröttnat på honom innan det gått 20 minuter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in