2014-04-21, 12:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av granved
Så du tycker att föreslå något är att ha makt.

Hur är det att sätta någon på plats att föreslå något?

Nu går du ju utanför vad jag sa. Min poäng var att det kan finnas gott om anledningar att sätta en partner på plats.

Om din flickvän spottar dig i ansiktet varje morgon och sparkar dig i ansiktet, ska hon inte sättas på plats då? Eller är det ett "samarbete" eller ska man "komma överens" om att "göra slut" eftersom att "det inte funkar" då eller?

Är det inte läge då att sätta henne på plats, och involverar inte det då att man utövar makt över henne? Eller kan man "samarbeta fram" att hon ska sluta spotta på en och hitta en annan kille? Vem kom på idéen isåfall "hitta en annan kille" och är inte det då en for av maktutövande att säga åt henne vad hon ska göra istället?

Citat:
Ursprungligen postat av granved

Om någon föreslår dig att ni ska gå på bio känner du att du är satt på plats alltså?

Va?
Senast redigerad av avishaman 2014-04-21 kl. 12:21.
Citera
2014-04-21, 12:26
Medlem
Kanelochsockers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av avishaman
Nu går du ju utanför vad jag sa. Min poäng var att det kan finnas gott om anledningar att sätta en partner på plats.

Om din flickvän spottar dig i ansiktet varje morgon och sparkar dig i ansiktet, ska hon inte sättas på plats då? Eller är det ett "samarbete" eller ska man "komma överens" om att "göra slut" eftersom att "det inte funkar" då eller?....

Om ens partner "spottar dig i ansiktet varje morgon och sparkar dig i ansiktet" så är ert förhållande inte sunt och du ska avsluta det hela eftersom din partner är sjuk i huvudet. Men ...

... i vilka fall tycker du att man ska "sätta en partner på plats"?
Citera
2014-04-21, 12:44
Medlem
Subkulturs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lillskrot
Det blir rätt komiskt när du påstår att massa män sitter och göder sina ideologiska uppfattningar på nätet. Det är ju sant. Falskt blir det först när du bortser från alla kvinnor som gör likadant.

Jag har inte bortsett från alla kvinnor, bögar, negrer, sociologer, muslimer, konstnärer, proletärer, kapitalister, naturvetare eller pensionärer som gör likadant; det var bara inte meningsfullt att nämna de i detta sammanhang då det handlar om män som har en viss uppfattning om hurdan svenska kvinnor är och att de utifrån detta uppmanar män att överge dessa kvinnor (såsom dessa män har valt att representera dem här).

Du behöver inte vara så butthurt.
Citera
2014-04-21, 12:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kanelochsocker
Om ens partner "spottar dig i ansiktet varje morgon och sparkar dig i ansiktet" så är ert förhållande inte sunt och du ska avsluta det hela eftersom din partner är sjuk i huvudet.

hehe. Då får man väl utöva sin makt och se till att personen hamnar på psyket kanske. Eller, "samarbeta" dit personen om du vill säga det så.

Citat:
Ursprungligen postat av Kanelochsocker

Men ...

... i vilka fall tycker du att man ska "sätta en partner på plats"?

Jag vet inte. Feminister pratar ju hela tiden om att sätta patriarkatet på plats.

Mobbare är ju dom flesta överens om att dom ska "sättas på plats". Där var ju någon video där en kille satte en mobbare på plats. Hela landet jublade. Om en mobbare har en pojkvän, ska hon inte sättas på plats längre då? /philosoraptor
Citera
2014-04-21, 12:49
Medlem
shivamargaretas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antitotaliterian
Jag förstår faktiskt inta vad du menar men KRÄNKTA.
Alltså jag vet att du använder etablerade fraser som populariserats av några av de sämsta författarna, som t.ex. Maria Svealand. Men dessa charterluders etanolindränkta känslopjunk är helt obegripligt för mig.

Menar du att det är personen som blivit kränkt som det är fel på. Inte den som kränker.
Så om jag sparkar ner någon liten invandrarkvinna, skriker sieg heil, rövar bort hennes barn, mmsar ut hennes naken-selfies till hela hennes telefonbok, och sen ringer polisen och säger att hon gömmer illegala invandrare som hon utnyttjar sexuellt. Då är det henne det är fel på, enligt dig, ifall hon inte tar det som en good sport.. Bra att veta!

För det är nämligen precis den typen av behandling som vita svenska män förväntas ta med en klackspark. Annars är de som bekant KRÄNKTA.

Tror du ärligt talat att jag bryr mig om vad du tycker om hur jag skriver? Bahahaha. "chaterluders etanolindränkta känslopjunk" WOW! Grattis...men nä det håller inte din lilla kuk.

Okej men om du tycker så kan jag bara skriva att jag är ledsen över att du har missuppfattat en hel del om vad t.ex genus och jämställdhet förespråkar. Tråkigt, men jag är inte förvånad.
Citera
2014-04-21, 12:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shivamargareta
Tror du ärligt talat att jag bryr mig om vad du tycker om hur jag skriver? Bahahaha. "chaterluders etanolindränkta känslopjunk" WOW! Grattis...men nä det håller inte din lilla kuk.

Okej men om du tycker så kan jag bara skriva att jag är ledsen över att du har missuppfattat en hel del om vad t.ex genus och jämställdhet förespråkar. Tråkigt, men jag är inte förvånad.

Haha ironiskt. Han snackade om att män förväntas ta skit med en klackspark. I samma veva öser du ur dig en massa sarkastiska kommentarer. "wow, grattis" och givetvis "du har liten kuk".

Sen avslutar du med att rida ut på en hög häst och berätta att han missuppfattat genus. Det går ju att skylla allt på det. "Du har liten kuk, du är ful, äcklig, dra åt helvete... och ja. jämställdhet.". Så det är ju som han säger. Du öser ur dig skit och sen förväntar du dig att han ska nätt och tätt skriva upp sig på en genuskurs på det lokala universitetet. hahaha.

Prova att gå fram till en främling, säg "fuck you du är patetisk och oduglig" och fråga sen vad klockan är. Eller, varför inte kräva personen att skriva upp sig på det lokala universitetet och läsa genus. Tvivlar på att han kommer vilja det.

Undrar hur han kommer svara nu. Jag hade slagit sönder mitt tangentbord.
Senast redigerad av avishaman 2014-04-21 kl. 12:57.
Citera
2014-04-21, 12:55
Medlem
shivamargaretas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oLf
Vad skiljer en kränkt svensk man från en kränkt man? Varför behovet att precisera nationalitet.
I förlängningen står jag även undrandes vad som skiljer en kränkt man från en kränkt kvinna.

Nu driver jag givetvis mest med dig, men det är ju inte vidare feministiskt med denna fokus på både nationalitet och kön.

Men känn dig inte ensam, du har hela det mediala etablissemanget på din sida. Även dom tycks ha det här behovet att stoltsera med feministiska fanor, poserande som jämställdhetsväktare, sexismens fiender, för att i nästa andetag påpeka hur dåliga svenska vita män är.

Jag skrev just SVENSKA kränta män eftersom det är svenska män som TS syftar på. Det är ingen skillnad mellan en kränkt man som en kränkt kvinna, vart är det du vill komma?

Jag är ingen feminist, men jag gillar det feminism förespråkar och tror det kan gynna alla människor lika mycket. Men tyvärr så har feminismen blivit väldigt missuppfattad och fått en negativ klang hos dem flesta.
Citera
2014-04-21, 13:00
Medlem
shivamargaretas avatar
Citat:
Haha ironiskt. Han snackade om att män förväntas ta skit med en klackspark. I samma veva öser du ur dig en massa sarkastiska kommentarer. "wow, grattis" och givetvis "du har liten kuk".

Sen avslutar du med att rida ut på en hög häst och berätta att han missuppfattat genus. Det går ju att skylla allt på det. "Du har liten kuk, du är ful, äcklig, dra åt helvete... och ja. jämställdhet.". Så det är ju som han säger. Du öser ur dig skit och sen förväntar du dig att han ska nätt och tätt skriva upp sig på en genuskurs på det lokala universitetet. hahaha.

Prova att gå fram till en främling, säg "fuck you du är patetisk och oduglig" och fråga sen vad klockan är. Eller, varför inte kräva personen att skriva upp sig på det lokala universitetet och läsa genus. Tvivlar på att han kommer vilja det.

Det är väl ändå han som inte ska förvänta sig ett snällt svar tillbaka när det är han som börjar slänga ut massa skit. Skit ska skit ha och jag skiter i.
Citera
2014-04-21, 13:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shivamargareta
Men tyvärr så har feminismen blivit väldigt missuppfattad och fått en negativ klang hos dem flesta.

Kan det möjligtvis bero på att alla feminister som vill att man ska rösta på F! i samma veva hotar med att skära av en kuken?

Det är så tragikomiskt att jag nästan vill rösta på F!. Man går liksom till vallokalen och skriver under på att man har liten kuk, är ful, luktar äckligt, är våldtäktsman, och möjligtvis kan tänka sig att låta sig steriliseras i framtiden. Istället för ett handskak när man lämnar vallokalen får man givetvis en örfil av en rynkig batikhäxa från offentlig sektor som på samma gång klagar över att man inte slår tillbaka.

Världen är så jävla konstig.
Citera
2014-04-21, 13:06
Medlem
Kanelochsockers avatar
Citat:
....

Du skriver på ett så härligt totalt förvirrat sätt. Nästan som någon skruvad poesi.

Jag återgår till vad vi diskuterade några inlägg upp, om att tycka att man har rätt att sätta sin partner på plats. Det verkar vara just det som många av Fb-killarna känner att de ska ha rätt att göra, att styra och ställa och sätta sin kvinna på plats i förhållandet. Funkar inte detta med svenska tjejer, så söker ni er till andra jaktmarker. Helst då kvinnor som på grund av språket, frånvara av släkt och vänner och med risk att tvingas lämna landet, inte kan protestera utan tvingas att finna sig i ett ojämställt förhållande.
Citera
2014-04-21, 13:11
Medlem
shivamargaretas avatar
Citat:
Kan det möjligtvis bero på att alla feminister som vill att man ska rösta på F! i samma veva hotar med att skära av en kuken?

Det är så tragikomiskt att jag nästan vill rösta på F!. Man går liksom till vallokalen och skriver under på att man har liten kuk, är ful, luktar äckligt, är våldtäktsman, och möjligtvis kan tänka sig att låta sig steriliseras i framtiden. Istället för ett handskak när man lämnar vallokalen får man givetvis en örfil av en rynkig batikhäxa från offentlig sektor som på samma gång klagar över att man inte slår tillbaka.

Världen är så jävla konstig.

Det får stå för dig.
Jag har däremot väldigt svårt att se något som är fel med feminism. Det enda jag kan komma på är de extrema som går till överdrift, eller de som säger att dem är feminister fast som inte har läst på ett dugg. Men sådana människor finns överallt i alla möjliga grupper.
Citera
2014-04-21, 13:16
Medlem
BenQuls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Subkultur
Vad spännande Flashback är.
I E&S och R&S så klagar killar på att (svenska) kvinnor inte vill ha dem och här i F&J så menar svenska killar att de ska strunta i svenska kvinnor. Mycket spännande.
Jo, och 1+1 är lika med 2.

Citat:
Jag förstår faktiskt inte varför man ska fäktas mot väderkvarnar. Massa män sitter och göder sina ideologiska verklighetsuppfattningar genom internet och media och skapar en hyperrealitet som egentligen inte representerar verkligheten utan är en representation av representationen av verkligheten. Lite patetiskt, om jag ska vara ärlig.

Skulle inte kalla för den allt mer extrema feminismen idag för en imaginär företeelse. Media har ett bra tag nu blivit allt mer vänster- och feministiskt vriden, fast det är ganska nyligen den börjar få mer kritik för det också, och är väl tur det. Och det är väl självklart att media försöker påverkar hur vi ska rösta hela tiden.

Men bland politikerna verkar de flesta fortfarande vilja bräcka varandra i hur 'feministiska' de är.

Slutligen kan det helt klart finnas de som spenderar för mycket tid i detta forum. Micro är ett bra exempel på någon som verkar leva här, eller på internet generellt och bildar då sin egna verklighet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in