2014-04-18, 20:57
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Subkultur
Vad spännande Flashback är.
I E&S och R&S så klagar killar på att (svenska) kvinnor inte vill ha dem och här i F&J så menar svenska killar att de ska strunta i svenska kvinnor. Mycket spännande.

Jag förstår faktiskt inte varför man ska fäktas mot väderkvarnar. Massa män sitter och göder sina ideologiska verklighetsuppfattningar genom internet och media och skapar en hyperrealitet som egentligen inte representerar verkligheten utan är en representation av representationen av verkligheten. Lite patetiskt, om jag ska vara ärlig.
Härlig analys och så mycket sanning på så får rader är det nog få som lyckas få ihop.

Edit:
Gillar för övrigt din avatar(bild) - en av de bästa jag sett på Flashback.
Citera
2014-04-18, 20:58
Medlem
Citat:
Vad spännande Flashback är.
I E&S och R&S så klagar killar på att (svenska) kvinnor inte vill ha dem och här i F&J så menar svenska killar att de ska strunta i svenska kvinnor. Mycket spännande.

Jag förstår faktiskt inte varför man ska fäktas mot väderkvarnar. Massa män sitter och göder sina ideologiska verklighetsuppfattningar genom internet och media och skapar en hyperrealitet som egentligen inte representerar verkligheten utan är en representation av representationen av verkligheten. Lite patetiskt, om jag ska vara ärlig.
Om du läser tråden så ser du att merparten av männen här inte ger TS något medhåll alls.
Citera
2014-04-18, 21:02
Medlem
Subkulturs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nissegrabben
Om du läser tråden så ser du att merparten av männen här inte ger TS något medhåll alls.

De kanske de inte gör, jag har inte läst allt men motståndet tycker jag inte varit så himla stort med tanke på WordWarriors ändå rätt, vad jag skulle kalla, extrema förslag och idé. Sen sker det i allmänhet väldigt mycket skapande av hyperrealiteter här på FB, inte minst här i F&J.
http://en.wikipedia.org/wiki/Hyperreality
Citera
2014-04-18, 21:07
Bannlyst
nej ni är fula
Citera
2014-04-18, 21:09
Medlem
Citat:
De kanske de inte gör, jag har inte läst allt men motståndet tycker jag inte varit så himla stort med tanke på WordWarriors ändå rätt, vad jag skulle kalla, extrema förslag och idé. Sen sker det i allmänhet väldigt mycket skapande av hyperrealiteter här på FB, inte minst här i F&J.
http://en.wikipedia.org/wiki/Hyperreality
Vad är en hyperrealitet i TS och vilka hyperrealiteter gör vi manliga debattörer oss skyldiga till här på FoJ? Det är lätt att låtsas vara begåvad med lite svepande oprecis kritik, särskilt om den ligger i linje med etablissemangets diskurs.

Det TS pratar om har ju redan börjat hända och kommer ske i mycket större utsträckning när sovande män vaknar.

Det blir rätt komiskt när du påstår att massa män sitter och göder sina ideologiska uppfattningar på nätet. Det är ju sant. Falskt blir det först när du bortser från alla kvinnor som gör likadant.

Somna om nu pjatten. Här är nog debattklimatet både för hederligt och för hårt för dig. Hejdå.
Senast redigerad av lillskrot 2014-04-18 kl. 21:19.
Citera
2014-04-18, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Copoo
Dags att överge svenska feminister, vore en bättre rubrik. Eller feminister i västvärlden i alla fall.
Håller inte alls med om att vi ska överge svenska kvinnor. Du kan inte dra alla kvinnor över en kam.

Det är lätt att bli paranoid när feministerna infiltrerat media, skolväsenden, regering och domstolar. Men de och deras åsikter har ingen folklig förankring.

Mer granskning och fokusering på deras åsikter är svaret.

Ser nästan framåt när FI kommit in i riksdagen och alla ser vilka förljugna, indoktrinerade, antiintellektuella, manshatare, idioter FI består av. Eller för den delen när Vänsterpartiet och Miljöpartiet de smygsexistiska partierna ingår i regeringen.
När svenska folket verkligen förstår eller rättare sagt inser vad feminism i Sverige står för, då ska jag verkligen fira!

Det är nog ingen risk att vänsterpartiet hamnar i nån regering, hittills har de aldrig gjort det, och när Mona Sahlin muttrade lite om att släppa in kommunister i regeringen nånsin, inför valet 2010, så tokrasade ju (s) ner till 27%. Så jag tror inte att Lövén släpper kommunistjävlarna in i Rosenbad, och knappast (mp) heller. Tror snarare att en socialdemokratisk minoritetsregering som söker stöd hos fp är det som känns mest troligt efter valet. Med tanke på hur såssiga moderaterna har blivit nuförtiden skulle det inte förvåna mig om (s) kommer att söka stöd hos dem heller.
Citera
2014-04-18, 21:12
Medlem
salty-sailors avatar
Varför måste man aktivt ta avstånd, varför inte bara göra vad du vill typ? spelar det egentligen någon roll om man har ett "skitjobb" och tjänar dåligt? gör något du finner intressant på fritiden istället, spela tv spel, bygg lego, eller gräv ett stort djävla hål.* Sluta låta kvinnor bestämma dit värde och ignorera dom. så länge du betalar skatt (lol) och försörjer dig själv ska andra bara hålla käften

Man får ofta höra att män har blivit omogna och barnsliga. kanske det, och? hur är det någon annans problem? Dessutom har jag svårt att se vad det är kvinnor gör som är så mycket vuxnare eller mognare. Människor suger i allmänhet , åt båda hållen

* (FB) Jag känner att jag måste gräva ett hål..
Citera
2014-04-18, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Gillar för övrigt din avatar(bild) - en av de bästa jag sett på Flashback.

Foucault var en svamlande idiot.
Citera
2014-04-18, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cauvie
Finns väl 500 miljoner vita kvinnor på planeten. Svenskor utgör knappt 1% av det.

Hela min släkt kommer från Sverige och jag tänker inte vara den första som bryter traditionen. Så svensk tös får det bli.
Citera
2014-04-18, 21:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av goran744
Långt ifrån Sverige demokrat men älskar Sverige och Svenskarna ,det sticker jag inte under stol med och gjorde jag inte det så skulle jag dra till ett annat land och försöka hitta min plats.
Ja man söker det man vill ha och nöjer sig inte med vad som helst.
Jag har valt den MAN jag vill ha och har fått det också, tacksam för det.
Jag älskar olika kulturer och har vänner från världens alla hörn.
Allt från Dominikanska Republiken till Elfenbenskusten.
Mycket intressant att höra andra människor från andra kulturer syn på oss som Svenskar.
Min man arbetar dessutom i bland annat i Dubai.

Nemen vad gulligt hörde du. Har du även manliga vänner från de där så kallade "kulturellt efterblivna länderna" också? Hur går det isf att vara vän med folk som har motsatta värderingar?
Citera
2014-04-18, 21:57
Medlem
Cricetuss avatar
Spelar ingen roll var ens partner är ifrån. Det som håller är samma ett förhållande är lika värderingar och inställning till livet. Svensk eller från mars ingen betydelse. Ett förhållande kräver respekt och arbete. Jämställdhet är nyckel till framgång. Personer som inte fattar det är körda. Bli framtidens förlorare eller välj välutbildade jämställda partners.
Citera
2014-04-18, 21:59
Medlem
Kaospojkens avatar
Tycker det är väldigt kul hur folk tar till sig personligen och blir upprörda av detta.
Samma gäller Svenska killar. Det är Svenskar överlag som är dryga människor, då 99 % av Svenskar är påverkade av den Svenska kulturen väldigt mycket.
Är ett ganska drygt, tråkigt och oempatiskt folk, för att nämna några få saker.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in