2014-04-21, 05:05
Medlem
salty-sailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skotittare
Fast det är ingen som hindrar dig att göra detta?

inget hindrar väl kvinnor att göra ved de vill? varför behövs dp feminismen?

Citat:
Feminismen handlar i mångt och mycket om att göra saker för din egna skull och inte för att det andra könet ska tycka att du är intressant.

Absolut, däremot verkar feminism skrika och gnälla ifall det andra könet INTE värderar en lika mycket, MGTOW skiter i vilket.

Citat:
Jag har alltid haft den inställningen. Jag har gillat och sysslat med poesi, tecknade serier, öl och konstig musik för att jag just gillat dessa saker. Och jag skiter fullständigt i om det gör mig mer eller mindre intressant för det andra könet.

bra, kul för dig.

Citat:
Problemen ligger nog mer hos machomannen att han länge har gjort saker just för att han ska bli intressant för det andra könet. Och nu lever vi i en tid då hans intressen och leverne inte alls uppskattas lika mycket (det finns fortfarande kvinnor som intresserar sig för den typen av män dock) och då blir det någon slags kortslutning i hans tänkande.

är det verkligen patrikaliskt förtryck då? ifall allt dessa män gör är till för att leva upp till någon annans förväntningar?

Citat:
Dock måste jag påpeka att det finns problem i att den stereotypa machomannen är tvungen till att se ner på andra sorters män. Jag tror att när ni har förlikat er med att manligheten är bredare än bara er egen manlighet och inte känner att ni behöver kasta glåpord på alla som inte liknar er. Då kommer saker och ting börja vända och antagligen kommer ni då även bli mer nöjda med er själva.
För just nu tror jag att hatet är ett stort problem. Ingen blir lycklig av hat.

Vi? vilka är vi? vad snackar du om? MGTOW har inget att göra med att leva upp till matio ideal eller kasta glåpord. wut?
Citera
2014-04-21, 08:00
Medlem
Remloffs avatar
Har en fråga till TS och till er som ogillar eller kanske avskyr svenska kvinnor.

Hur är er relation till era morsor?
Citera
2014-04-21, 09:39
Medlem
FE-ANALYSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remloff
Har en fråga till TS och till er som ogillar eller kanske avskyr svenska kvinnor.

Haha, en freudiansk vinkling på problemet. Jag har ju skrivit tidigare i tråden och faller inte in i mallen män som avskyr eller för den delen hatar Svenska kvinnor. Däremot så är jag inte särskilt förtjust i dagens Sverige, det betyder dock inte längtar jag till ett SD-styrt samhälle, som en del i tråden gör. Jag har en regelbunden kontakt med min mor, vi brukar höras av på telefon ungefär en gång i månaden. De vanliga spörsmålen brukar vara krämpor, väder och liknande.
Men nu handlar ju inte tråden om detta!

Frågan/frågorna är ju egentligen:
Varför känner sig så pass många män utanför och har svårigheter att skapa kontakt och få till sexuella relationer med det motsatta könet? Det är ju det som är själva grundproblemet om man läser mellan raderna i trådstarten.

Förklaringarna till detta är enligt mig och säkert en hel del andra ganska enkla.
Kvinnor vill generellt sett, oavsett etnicitet eller religion ha män som besitter kvalitéer som för många män är svåra att uppnå i dagens samhälle. Den maskuline beskyddaren, som besitter en större kompetens än vad kvinnan gör på de flesta områden och dessutom tjänar betydligt mer pengar än vad hon gör, är så pass ovanlig att han knappast existerar. Då kvinnor i allmänhet nu för tiden erhåller lika lön som män för samma arbete, så kan inte de män som inte riktigt uppfyller de övriga kriterierna för att vara en "attraktiv" man konkurrera med att bara kunna erbjuda en stabil tillvaro ekonomiskt. Dessutom erbjuds ganska frikostiga bidrag och underhåll till de som av olika skäl saknar arbete eller inte kan arbeta (gäller förstås både män och kvinnor). Det fanns förstås ensamma män även förr i tiden, men dom var i ett mycket större utanförskap än vad de flesta ofrivilliga singelmän är idag.

Mycket av detta är naturligtvis kopplat till ren biologi, kön är absolut ingen social konstruktion.
Citera
2014-04-21, 10:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oLf
Vad skiljer en kränkt svensk man från en kränkt man? Varför behovet att precisera nationalitet.
I förlängningen står jag även undrandes vad som skiljer en kränkt man från en kränkt kvinna.

Nu driver jag givetvis mest med dig, men det är ju inte vidare feministiskt med denna fokus på både nationalitet och kön.

Men känn dig inte ensam, du har hela det mediala etablissemanget på din sida. Även dom tycks ha det här behovet att stoltsera med feministiska fanor, poserande som jämställdhetsväktare, sexismens fiender, för att i nästa andetag påpeka hur dåliga svenska vita män är.

En vit kränkt man är en man som blir kränkt över småsaker, såsom att han inte får gå före i kön.
Citera
2014-04-21, 10:37
Medlem
Tangentinkontinenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remloff

Vore bra att syna Sveriges mödrar.
Citera
2014-04-21, 10:39
Medlem
Kvinnokamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Vi svenska män är väl egentligen rätt fantastiska? Vi har drivit upp välståndet i landet med våra uppfinningar och vår starka drivkraft. Vi har givit kvinnorna självständighet och frihet. Vad har detta givit oss själva? Mäns självmord, en majoritet mörkas. Social utsatthet mörkas. Diskriminering av pojkar i skolan mörkas. Att män utgör 95 % av de som dör på jobbet mörkas. Vi lever även 4-5 år kortare än kvinnor. Vårt eget fel? Elller snedprioritering av vårdresurser? Kvinnoliv är mer värt än mansliv. Vi kan offras...

Svenska män: vi har välkomnat kvinnor i samhälllet, men får bara skit. Varför? Kvinnor kan bara gilla och åtrå män de ser upp till. Ett fåtal. Ni andra är körda. Offer. Känns det hårt? Ja, jag vet, men det är sant. Det finns flera lagar i Sverige, vars enda syfte är att trycka ner män. Jämställdhet? Knappast!

Mitt förslag: vägra ingå fasta relationer med svenska kvinnor. Vägra låta er tryckas ner av kvinnor. Inte ens kvinnor vill ha förtryckta män. Själv sticker jag snart, men ni andra... Rädda er själva... Säg ifrån. Eller bli tillintetgjorda. Där står vi idag. Välj.

Vänta inte. Vägra äktenskap och barn med svenska kvinnor. Nu.

Input på detta?

Tips på riktiga kvinnor: Sydamerika och asien...

Snälla, säg att du menar allvar!

Vem skulle ändå vilja ha er lata, självgoda, bortskämda, obildade män?
Citera
2014-04-21, 11:29
Medlem
fotokillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kvinnokamp
Snälla, säg att du menar allvar!

Vem skulle ändå vilja ha er lata, självgoda, bortskämda, obildade män?

Antar de flesta av dina självupptagna, fåfänga, promiskuösa systrar söker svenska män. Eller?
Citera
2014-04-21, 11:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kanelochsocker
Oj, vad du har raderat din text vilket ju var lika bra det. Skura toaletten = hjälpas åt i hemmet/hushållet/städningen ....

Ja. Så då bestämde ju du din egen definition där. I mitt toa-exempel så bestämde kvinnan. Hon var alltså i en maktposition, men du ändrade på den definitionen helt och hållet och tyckte att det var ett samarbete. Varför vet jag inte. Var det ett samarbete mellan dig och mig att du ändrar definitionen? Ja. Visst. Jag kan väl gå med på att du ändrar definiitionen.

Men poängen är att det är du som initierade det. Du bestämde vad definitionen skulle vara, inte jag. Så då "sätter" ju du mig på en "plats" eller hur? Du bestämmer vad som är och vad som inte är. Verkar ju helt fine när kvinnor gör det.

Som att säga "VI kan väl bestämma vilken film vi ska se ikväll älskling, och titta på sex and the city?".

Killen kan ju skriva under på det. Men det är ju tjejen som bestämmer vilken film det är. Hon är alltså i kontroll då, och hon utövar makt. Du kan inte ha samarbete utan att någon initierar och har makt. Feminister verkar inte ha några som helst problem med att utöva makt, men när män har makt, då är det inte OK helt plötsligt. Åtminstånde inte på papper.
Senast redigerad av avishaman 2014-04-21 kl. 11:34.
Citera
2014-04-21, 11:38
Medlem
Kanelochsockers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av avishaman
Ja. Så då bestämde ju du din egen definition där. I mitt toa-exempel så bestämde kvinnan. Hon var alltså i en maktposition, men du ändrade på den definitionen helt och hållet och tyckte att det var ett samarbete. Varför vet jag inte. Var det ett samarbete mellan dig och mig att du ändrar definitionen? Ja. Visst. Jag kan väl gå med på att du ändrar definiitionen.

Men poängen är att det är du som initierade det. Du bestämde vad definitionen skulle vara, inte jag. Så då "sätter" ju du mig på en "plats" eller hur? Du bestämmer vad som är och vad som inte är. Verkar ju helt fine när kvinnor gör det.

Som att säga "VI kan väl bestämma vilken film vi ska se ikväll älskling, och titta på sex and the city?".

Killen kan ju skriva under på det. Men det är ju tjejen som bestämmer vilken film det är. Hon är alltså i kontroll då, och hon utövar makt. Du kan inte ha samarbete utan att någon initierar och har makt. Feminister verkar inte ha några som helst problem med att utöva makt, men när män har makt, då är det inte OK helt plötsligt. Åtminstånde inte på papper.

Eh ... ok ...?? Kan någon översätta?
Citera
2014-04-21, 11:41
Medlem
Citat:

Man kan inte ha samarbete utan att någon har makt?

Vad menar du med det?
Citera
2014-04-21, 12:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av granved
Man kan inte ha samarbete utan att någon har makt?

Vad menar du med det?

Kanelochsocker sa att man inte ska sätta sin partner på plats, utan att det ska man göra mot ungslynglar.

Jag tog då ett exempel på varför man kan behöva sätta sin partner på plats. Jag tog ett exempel på en typisk tjej som bossar runt sin man i hemmet, men när han försöker bossa henne tillbaka då använder hon argument som att "makt är fel" trots att hon använder makt själv.

Kanelochsocker sa då att en kvinna som bossar sin man inte har makt, utan det kallas "samarbete".

Det jag säger då är att du inte kan ha samarbete utan att någon initierar. Vi kan köra en bil tillsammans t.ex. Båda håller händerna på ratten. Men det kommer aldrig gå om en av oss inte initierar och säger "höger" och båda sedan svänger höger. Jämställdhet eller "samarbete" existerar inte. Det finns ingen platå där man hela tiden kommer med symbiotiska beslut. Samarbete involverar att där finns en person som leder och initierar, och därav har makt. Och därav kan sätta folk på plats, och BÖR sätta folk på plats. Även i förhållanden.

Jag läste dock inte diskussionen innan så jag kan ha tagit vad hon sa ur kontext.
Senast redigerad av avishaman 2014-04-21 kl. 12:02.
Citera
2014-04-21, 12:10
Medlem
Citat:
Kanelochsocker sa att man inte ska sätta sin partner på plats, utan att det ska man göra mot ungslynglar.

Jag tog då ett exempel på varför man kan behöva sätta sin partner på plats. Jag tog ett exempel på en typisk tjej som bossar runt sin man i hemmet, men när han försöker bossa henne tillbaka då använder hon argument som att "makt är fel" trots att hon använder makt själv.

Kanelochsocker sa då att en kvinna som bossar sin man inte har makt, utan det kallas "samarbete".

Det jag säger då är att du inte kan ha samarbete utan att någon initierar. Vi kan köra en bil tillsammans t.ex. Båda håller händerna på ratten. Men det kommer aldrig gå om en av oss inte initierar och säger "höger" och båda sedan svänger höger. Jämställdhet eller "samarbete" existerar inte. Det finns ingen platå där man hela tiden kommer med symbiotiska beslut. Samarbete involverar att där finns en person som leder och initierar, och därav har makt. Och därav kan sätta folk på plats, och BÖR sätta folk på plats. Även i förhållanden.

Jag läste dock inte diskussionen innan så jag kan ha tagit vad hon sa ur kontext.

Så du tycker att föreslå något är att ha makt.

Hur är det att sätta någon på plats att föreslå något?

Om någon föreslår dig att ni ska gå på bio känner du att du är satt på plats alltså?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in