inget hindrar väl kvinnor att göra ved de vill? varför behövs dp feminismen?
Citat:
Feminismen handlar i mångt och mycket om att göra saker för din egna skull och inte för att det andra könet ska tycka att du är intressant.
Absolut, däremot verkar feminism skrika och gnälla ifall det andra könet INTE värderar en lika mycket, MGTOW skiter i vilket.
Citat:
Jag har alltid haft den inställningen. Jag har gillat och sysslat med poesi, tecknade serier, öl och konstig musik för att jag just gillat dessa saker. Och jag skiter fullständigt i om det gör mig mer eller mindre intressant för det andra könet.
bra, kul för dig.
Citat:
Problemen ligger nog mer hos machomannen att han länge har gjort saker just för att han ska bli intressant för det andra könet. Och nu lever vi i en tid då hans intressen och leverne inte alls uppskattas lika mycket (det finns fortfarande kvinnor som intresserar sig för den typen av män dock) och då blir det någon slags kortslutning i hans tänkande.
är det verkligen patrikaliskt förtryck då? ifall allt dessa män gör är till för att leva upp till någon annans förväntningar?
Citat:
Dock måste jag påpeka att det finns problem i att den stereotypa machomannen är tvungen till att se ner på andra sorters män. Jag tror att när ni har förlikat er med att manligheten är bredare än bara er egen manlighet och inte känner att ni behöver kasta glåpord på alla som inte liknar er. Då kommer saker och ting börja vända och antagligen kommer ni då även bli mer nöjda med er själva.
För just nu tror jag att hatet är ett stort problem. Ingen blir lycklig av hat.
För just nu tror jag att hatet är ett stort problem. Ingen blir lycklig av hat.
Vi? vilka är vi? vad snackar du om? MGTOW har inget att göra med att leva upp till matio ideal eller kasta glåpord. wut?