2014-04-21, 09:48
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Lite observationer ang "vi".

En granne ser någon sitta i KJs bil cirka kl 15 den 4/5.
Det tar tid innan VB anländer till Flottiljvägen.
En granne ser en man med skägg stänga sovrumsfönstret.
"Vi" slickade henne.
Mart*n Något vem är det?
Pojkvännen pysslar på med droger och en kompis till KJ tror han rökt på när de umgåtts.
Pojkvännen bor i Bodsvedjan, men är inte skriven där.
Någon hjälper KJ bära ut något några dagar efter 4/5.
Har kroppen förvarats i värnet krävs det att de är två personer som bär.
Inga besudlingar i KJs lägenhet tyder på att mordet troligtvis inte skedde i den lägenheten.
Avsaknad av besudlingar i KJs bils kupé kan tyda på att en annan bil använts. Troligtvis en kombi/skåpbil.

Är KJ rätt gm? Ja han är iaf inblandad mer eller mindre, men ensam har inte varit. Jag får känslan av att någon hjälpt honom vid fler skeden. Troligtvis så sent som strax innan benen hittas i gula huset med tanke på skoavtrycken. Varför nämner dock inte KJ något om detta? Det är för mig den stora frågan. Att sedan MPS interna ledningsgrupp plötsligt styr kosan till gula huset den 20/5 beror mest troligt på ett konkret tips och inte någon magkänsla från MLL.

KJ förnekar all inblandning, då kan han inte berätta om en medgärningsman att skylla på, det underminerar hans egen plan. Han har målat in sig i ett hörn, bakbundit sig själv. Som den MÖP han är borde han förstått att inledningsvis skapa sig ett handlingsutrymme, möjlighet att byta plan.
Citera
2014-04-21, 09:53
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
KJ förnekar all inblandning, då kan han inte berätta om en medgärningsman att skylla på, det underminerar hans egen plan. Han har målat in sig i ett hörn, bakbundit sig själv. Som den MÖP han är borde han förstått att inledningsvis skapa sig ett handlingsutrymme, möjlighet att byta plan.
Sen får jag nästan känslan att det är ME som mottagit tipset om gula huset. Han var först ut ur bilen och först in genom gluggen. I så fall var det ME som var MLLs magkänsla. Sen är det antingen KJ eller hans medhjälpare som tipsar ME.
Citera
2014-04-21, 10:03
Medlem
Citat:
Lite observationer ang "vi".

En granne ser någon sitta i KJs bil cirka kl 15 den 4/5.
Det tar tid innan VB anländer till Flottiljvägen.
En granne ser en man med skägg stänga sovrumsfönstret.
"Vi" slickade henne.
Mart*n Något vem är det?
Pojkvännen pysslar på med droger och en kompis till KJ tror han rökt på när de umgåtts.
Pojkvännen bor i Bodsvedjan, men är inte skriven där.
Någon hjälper KJ bära ut något några dagar efter 4/5.
Har kroppen förvarats i värnet krävs det att de är två personer som bär.
Inga besudlingar i KJs lägenhet tyder på att mordet troligtvis inte skedde i den lägenheten.
Avsaknad av besudlingar i KJs bils kupé kan tyda på att en annan bil använts. Troligtvis en kombi/skåpbil.

Är KJ rätt gm? Ja han är iaf inblandad mer eller mindre, men ensam har inte varit. Jag får känslan av att någon hjälpt honom vid fler skeden. Troligtvis så sent som strax innan benen hittas i gula huset med tanke på skoavtrycken. Varför nämner dock inte KJ något om detta? Det är för mig den stora frågan. Att sedan MPS interna ledningsgrupp plötsligt styr kosan till gula huset den 20/5 beror mest troligt på ett konkret tips och inte någon magkänsla från MLL.

Det är inte omöjligt. Det som förvånade mig var hans svar på frågan om någon annan var hos honom den kvällen mer än VB så svarade han att han inte minns. Där har kanske varit någon men det vill han inte berätta men eftersom han inte vet vad vittnen sagt så kör han ännu en gång att han inte minns kortet.

Det kan ju också vara för att han vill hålla öppet för en annan mördare. :P
Senast redigerad av lindhsky 2014-04-21 kl. 10:13.
Citera
2014-04-21, 10:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Ett exempel - på en byggarbetsplats. Hunden fick en rejäl smäll, men den dog inte. Det händer ytterst sällan ..

Sen att han sagt att hunden dog på olika sätt (sprang in i staket osv) till olika personer är ännu ett bevis på att han ljuger om hundens död.
Citera
2014-04-21, 10:10
Medlem
Citat:
Sen får jag nästan känslan att det är ME som mottagit tipset om gula huset. Han var först ut ur bilen och först in genom gluggen. I så fall var det ME som var MLLs magkänsla. Sen är det antingen KJ eller hans medhjälpare som tipsar ME.

Den känslan har jag också haft och därför frågade jag för några månader sen vem som fått uppgifterna om gula huset från den där spåtanten. Om det var ME så kan det vara hans eget påhitt om spåtanten. Det jag däremot inte förstår är varför de i så fall ville att kroppen skulle hittas? För att KJ visste om att han hade span på sig? Så hans medhjälpare i så fall kunde dumpa kroppen för att få KJ att se oskyldig ut?

Nu tror jag inte på medhjälpare men man får ha öppna sinnen.
Citera
2014-04-21, 10:19
Medlem
Citat:
Självklart får du medhåll i din undran. Experten DL ersattes av experten och illustratören AB under resans gång.

Man vill helt enkelt inte veta, för det ställer till det i utredningen. Man har redan bestämt sig, och då får det vara så. Rättsapparaten har talat. Helst vill man inte ha någr fler bevis, fakta eller sidospår. Om det inte direkt pekar åt KJs håll. Det är så man lagt upp det.
Citera
2014-04-21, 10:38
Medlem
Brain-Levels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajen2013
Man kan ju i alla fall konstatera att de utnyttjar en kille med Asperger. De är poliser och vana förhörsledare, de leker lätt med hans hjärna. Det är jävligt fult spel, om inte olagligt.
Är det olagligt borde någon kring KJ anmäla detta till JO. Någon har i så fall begått ytterligare ett tjänstefel.

Nejdå, bevisligen godkände KJ förhör utan advokat närvarande. Svart på vitt. Asperger eller inte.
Citera
2014-04-21, 10:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Namibia1
[/b]
Det har jag missat... vart står det?
Ähh, dom snackar bara skit.
FUP 1892;
H: Hon sög av mig och jag slickade av henne.

FUP 1893
F: Hur gjorde du med henne då?
H: Jag slickade av henne.

Här säger KJ faktiskt en sak som jag missat tidigare, som tyder på att han faktiskt talar sanning angående oralsexet;
H: Hon sög av mig och jag slickade av henne.
F: Hur kommer det sig att det inte blev samlag?
H: Ja, jag vet inte. Det hände bara int. Måste man ha samlag varje gång?
F: Brukar ni ha det varje gång?
H: Ja, det brukade vi på fyllan och villan.

Han tar inte chansen att ljuga här genom att säga att de brukade ha oralsex ibland, utan säger rätt och slätt att de faktiskt alltid annars brukar ha samlag.
Citera
2014-04-21, 10:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brain-Level
Nejdå, bevisligen godkände KJ förhör utan advokat närvarande. Svart på vitt. Asperger eller inte.
han säger att de kan prata tills han kommer. MEN att de ska kalla på honom, gör dom det? nej.. Det är som att lura ett barn med godis. Sjukt jävla förfarande. Borde vara skyddat i Sverige att alla med diagnos Asperger inte får förhöras utan advokat närvarande, oavsett godkännande eller inte.
Citera
2014-04-21, 10:49
Medlem
Namibia1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brain-Level

Ja det är det som är hela grejen... gjorde han det eller bad han om en försvarare?
Lurade förhörsledarna honom till ett 6H långt förhör utan att KJ den stunden förstod det.
Tog det verkligen 6H att hitta en försvarare till KJ och skulle inte förhörsledarna funderat på om det verkligen är rätt att hålla detta förhör med KJ som har Asperger och ADD utan försvarare?
Åklagarna var väl dessutom smått övertygad om att KJ inte mådde speciellt bra vid tiden kring mordet och efter mordet.

Jag tycker att det verkar som att förhörsledarna utnyttjade situationen
Citera
2014-04-21, 12:04
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajen2013
Fantasier. Svara på följande;
1. Vart transporterar han en nystyckad och mördad VB? Till en kylanläggning i väntan på sluttransporten?

2. I vad transporterar han henne?

3. Varför hittar inte polisen ett enda blodspår från VB på väggarna, golvet, i AVLOPPET, på möbler, i taket, mellan kaklet i fogen, på garderobsdörrar osv.

4. Hur många ombyten hade KJ? Eftersom emballaget läckte blod.

Tror du det är Labero vi pratar om?

Hur mycket du än försöker få oss att tro att KJ har gjort detta ensam och i hemmet så blir det bara löjligt.

Det finns inte en chans att han mördat, styckat, rensat alla spår, burit ut liket till bilen, läckande emballage och inte en droppe blod ngn annanstans i bilen, inte en droppe på väg till bilen, bytt kläder, städat undan händerna, höftkulan av ngn anledning, mordvapnet och styckvapnet.

Killen skulle inte ens orka bära de två benen. Eller har han sprungit fram och tillbaka till bilen med en del i taget? Tror du kroppen fått plats i en ryggsäck? Tror du att han orkat bära den? Var kommer tejpen i håret in i bilden?

Allt detta på 3 timmar medan han sveper 5 öl också. Ha ha, fantasier.

Hon har gått med sina två ben ut ur lägenheten och blivit mördad någon annanstans. Förstår du det Majk?

De frågeställningar och fakta du radar upp motsäger teorin om lgh som brottsplats.
Fantasier som saknar verklighetsförankring är lätt att göra sig. Föreställa sig ett förlopp och samtidigt ta tillgängliga fakta i beaktande är något svårare. De rätta pusselbitarna behövs för att skapa en tydlig bild. Hur brukar vi gå tillväga med ett stort pussel framför oss..

CSI och andra kriminalserier som KJ och hans kompisar följt har enl min mening tillmätts alltför stor betydelse. Hur många svenskar följer inte dessa spännande serier ? (det finns en anledning till deras omåttliga popularitet). Och inte fasiken gör dessa serier mig eller någon annan till någon expert på "det perfekta brottet". Det barnsliga hos ungdomen gör att de inte alltför sällan ägnar sig åt den typen av fantasier.

Att VB har promenerat ut ur lgh, oavsett det har varit i sällskap eller ej, är det mest troliga.
Frågan är vad som sedan hände. Vare sig vi eller åklagarna har ett uppenbart förlopp framför oss.
Promenerade hon i riktning mot hemmet eller mot Sävast ?
Citera
2014-04-21, 12:09
Medlem
Namibia1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Namibia1
Ja det är det som är hela grejen... gjorde han det eller bad han om en försvarare?
Lurade förhörsledarna honom till ett 6H långt förhör utan att KJ den stunden förstod det.
Tog det verkligen 6H att hitta en försvarare till KJ och skulle inte förhörsledarna funderat på om det verkligen är rätt att hålla detta förhör med KJ som har Asperger och ADD utan försvarare?
Åklagarna var väl dessutom smått övertygad om att KJ inte mådde speciellt bra vid tiden kring mordet och efter mordet.

Jag tycker att det verkar som att förhörsledarna utnyttjade situationen

Inte ett enda förhör är i närheten av 6H efter detta förhör heller.

Finns det någon information om exakt tid som Bo F tackade ja till att försvara KJ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in