Citat:
Lite observationer ang "vi".
En granne ser någon sitta i KJs bil cirka kl 15 den 4/5.
Det tar tid innan VB anländer till Flottiljvägen.
En granne ser en man med skägg stänga sovrumsfönstret.
"Vi" slickade henne.
Mart*n Något vem är det?
Pojkvännen pysslar på med droger och en kompis till KJ tror han rökt på när de umgåtts.
Pojkvännen bor i Bodsvedjan, men är inte skriven där.
Någon hjälper KJ bära ut något några dagar efter 4/5.
Har kroppen förvarats i värnet krävs det att de är två personer som bär.
Inga besudlingar i KJs lägenhet tyder på att mordet troligtvis inte skedde i den lägenheten.
Avsaknad av besudlingar i KJs bils kupé kan tyda på att en annan bil använts. Troligtvis en kombi/skåpbil.
Är KJ rätt gm? Ja han är iaf inblandad mer eller mindre, men ensam har inte varit. Jag får känslan av att någon hjälpt honom vid fler skeden. Troligtvis så sent som strax innan benen hittas i gula huset med tanke på skoavtrycken. Varför nämner dock inte KJ något om detta? Det är för mig den stora frågan. Att sedan MPS interna ledningsgrupp plötsligt styr kosan till gula huset den 20/5 beror mest troligt på ett konkret tips och inte någon magkänsla från MLL.
En granne ser någon sitta i KJs bil cirka kl 15 den 4/5.
Det tar tid innan VB anländer till Flottiljvägen.
En granne ser en man med skägg stänga sovrumsfönstret.
"Vi" slickade henne.
Mart*n Något vem är det?
Pojkvännen pysslar på med droger och en kompis till KJ tror han rökt på när de umgåtts.
Pojkvännen bor i Bodsvedjan, men är inte skriven där.
Någon hjälper KJ bära ut något några dagar efter 4/5.
Har kroppen förvarats i värnet krävs det att de är två personer som bär.
Inga besudlingar i KJs lägenhet tyder på att mordet troligtvis inte skedde i den lägenheten.
Avsaknad av besudlingar i KJs bils kupé kan tyda på att en annan bil använts. Troligtvis en kombi/skåpbil.
Är KJ rätt gm? Ja han är iaf inblandad mer eller mindre, men ensam har inte varit. Jag får känslan av att någon hjälpt honom vid fler skeden. Troligtvis så sent som strax innan benen hittas i gula huset med tanke på skoavtrycken. Varför nämner dock inte KJ något om detta? Det är för mig den stora frågan. Att sedan MPS interna ledningsgrupp plötsligt styr kosan till gula huset den 20/5 beror mest troligt på ett konkret tips och inte någon magkänsla från MLL.
KJ förnekar all inblandning, då kan han inte berätta om en medgärningsman att skylla på, det underminerar hans egen plan. Han har målat in sig i ett hörn, bakbundit sig själv. Som den MÖP han är borde han förstått att inledningsvis skapa sig ett handlingsutrymme, möjlighet att byta plan.