2014-04-21, 03:44
  #74989
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av majk69
Då tar ingen risken att frakta tillbaka henne till civilsationen.

Jo om platsen knyts till annan person. Hade liket hittats i Lakaträsk exempelvis, så hade ju garanterat åklagarna sytt in MB på studs. Så visst finns det skäl att skjutsa en kropp bort från platsen där kroppen befunnit sig.
Med tanke på tillväxten av larver så flyttades kroppen först, och benen senare.
Jag tror inte KJ har tillgång till en kylanläggning. Det var för varmt i boden dagstid, så liket har inte legat utomhus från den 4/5. Utan flyttades kring den 15/5 till gropen. Benen kring den 19-20/5.
Citera
2014-04-21, 03:46
  #74990
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
M, Jo, jag såg det .. Men hur trovärdig är den personen .. Jag är inte övertygad om att KJ har haft sex över huvud taget - att han faktiskt är svennis - men aldrig skulle erkänna detta. Det "olösliga" mordet på VB skulle kunna vara kompensation för mycket ..

Nu vet vi iaf varför du kan KJs typ...
Citera
2014-04-21, 04:07
  #74991
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av majk69
Om, jag säger OM han mördat och styckat i lgh, utan att spilla och drälla, låt säga i madrass eller på duschdraperi och sen dressat om. Han har ju haft god tid på sig från före kl,19 fram till 22.30 att kolla och fixa allt hemma både med sina egna kläder och sånt som måste bort så han vet (eller tror) att det finns inget, han lämnar inte spår i kupen i bilen när han åker till brorsan med VB i bilen eller sen far hem och hämtar henne. Han är så säker att han gjort ALLTING rätt, som på film och serier han sett och händig som han är emballerat henne och helt säker att det inte läker. Därav uttrycket Ni har inget på mig, ute på en kvart och förvånad så han försäger sig när blod i bilen kommer upp vid förhör.

Ja mycket kall och förslagen, har tänkt på allt...trodde han själv åtminstone.

Fantasier. Svara på följande;
1. Vart transporterar han en nystyckad och mördad VB? Till en kylanläggning i väntan på sluttransporten?

2. I vad transporterar han henne?

3. Varför hittar inte polisen ett enda blodspår från VB på väggarna, golvet, i AVLOPPET, på möbler, i taket, mellan kaklet i fogen, på garderobsdörrar osv.

4. Hur många ombyten hade KJ? Eftersom emballaget läckte blod.

Tror du det är Labero vi pratar om?

Hur mycket du än försöker få oss att tro att KJ har gjort detta ensam och i hemmet så blir det bara löjligt.

Det finns inte en chans att han mördat, styckat, rensat alla spår, burit ut liket till bilen, läckande emballage och inte en droppe blod ngn annanstans i bilen, inte en droppe på väg till bilen, bytt kläder, städat undan händerna, höftkulan av ngn anledning, mordvapnet och styckvapnet.

Killen skulle inte ens orka bära de två benen. Eller har han sprungit fram och tillbaka till bilen med en del i taget? Tror du kroppen fått plats i en ryggsäck? Tror du att han orkat bära den? Var kommer tejpen i håret in i bilden?

Allt detta på 3 timmar medan han sveper 5 öl också. Ha ha, fantasier.

Hon har gått med sina två ben ut ur lägenheten och blivit mördad någon annanstans. Förstår du det Majk?
Citera
2014-04-21, 06:26
  #74992
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av R.P.Feynman
Nu vet vi iaf , varför du kan KJs typ...

Vill minnas att MrFold menade att KJ var svårbestämd till sin personlighet; den snälle och lugna killen som inte ens fixade att rensa en fisk - kontra det mordiska 'psykot', Jekyll/Hyde-syndromet, och om KJ har en poster med tänkvärt på köksväggen, eller en kylskåpsmagnet med nån schysst text, så betvivlar jag att budskapet t ex skulle vara: let peace & love reign in our times - snarare skulle budskapet vara: kill'em all ! If u can get away with it .. Ungefär så, lite tillspetsat, tror jag bäst beskriver personen KJ.
__________________
Senast redigerad av MBoudine 2014-04-21 kl. 06:43.
Citera
2014-04-21, 06:52
  #74993
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Namibia1
FUP 1533
Är det inte väldigt konstigt att man håller ett förhör med KJ på över 6H 23/5 utan att KJ har en advokat närvarande trots att han ville det?

F: Nu, Kristoffer, när vi börjar...nu har vi ju pratat en stund om...om...ja, vad vi har för roller här då. Vilka vi är och så vidare och nu...nu är det så att...nu...nu delger jag dig alltså misstanke för...för mord.
H: Okej.
F: Och då är det så att när man är i polisförhör så här, om man är misstänkt, så har man rätt till en försvarare.
H: Jo.
F: Som...som är närvarande.
H: Jo.
F: Och då undrar jag om det är så att du vill ha en försvarare närvarande?
H: Hur länge tar det innan de kommer hit?
F: Ja, det är ju o...det...det går inte att säga helt säkert alltså. Det är klart att det tar en tid. Det gör det.
H: Ja. Ja. På ett ungefär?
F: Jaa...ja, det...det är nästan omöjligt för mig att säga. Alltså det beror på vem du vill ha och hur engagerade de är och...men det är klart att det tar ju...det tar ju ett tag.
H: Ja. Men...då kan vi väl köra på nu utan det i så fall.
F: Mmm. Vi kan väl göra så att vi...vi börjar. Vi börjar och sen får vi se. Är det så att du känner att du vill ha en försvarare närvarande så säger du till.
H: Jag tänker...man kan inte göra så att man kallar på försvarare och så får vi prata tills att de kommer hit?
F: Jo, det kan man också göra, men jag tror det är bättre...i så fall bryter vi och så...
H: Okej. F: ...tar vi kontakten.
H: Okej.
F: Mmm. Jag tror att det är en bättre lösning. Det första jag tänkte, Kristoffer, här, det är ju att höra lite grand hur det...ditt förhållande till henne här....
Det verkar som att Bo F först är närvarande 24/5
Kan det verkligen vara rätt att det får gå till så?

Man kan ju i alla fall konstatera att de utnyttjar en kille med Asperger. De är poliser och vana förhörsledare, de leker lätt med hans hjärna. Det är jävligt fult spel, om inte olagligt.
Är det olagligt borde någon kring KJ anmäla detta till JO. Någon har i så fall begått ytterligare ett tjänstefel.
Citera
2014-04-21, 07:50
  #74994
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Namibia1
Men lilla du... hunden har fler målsubstanser bla sperma.

Tror du på allvar att VB blev huggen och styckad i KJs lägenhet utan att ha lämnat ett endaste litet spår.
Lägenheten är inte ens städad.

Bilen var inte heller städad så varför skulle lägenheten vara det? Städning är inte KJ starka sida. Det finns fortfarande ytor i lägenheten som inte har kontrollerats med BlueStar. Åklagaren sökte inte spår på dropp och molekylnivå, man kan ha missat spår pga ett tankefel, det är min bestämda uppfattning. Dessutom så betyder såren inte att mycket blod nödvändigtvis måste ha flödat.

Intressant det där som noterades angående slicka, VI slickade henne. Varför säga vi om han var själv?
Citera
2014-04-21, 08:37
  #74995
Medlem
Namibia1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Bilen var inte heller städad så varför skulle lägenheten vara det? Städning är inte KJ starka sida. Det finns fortfarande ytor i lägenheten som inte har kontrollerats med BlueStar. Åklagaren sökte inte spår på dropp och molekylnivå, man kan ha missat spår pga ett tankefel, det är min bestämda uppfattning. Dessutom så betyder såren inte att mycket blod nödvändigtvis måste ha flödat.

Intressant det där som noterades angående slicka, VI slickade henne. Varför säga vi om han var själv?



Det har jag missat... vart står det?
Citera
2014-04-21, 08:53
  #74996
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Namibia1
[/b]

Det har jag missat... vart står det?

Några inlägg bakåt, Spindelfrida som postade har jag för mig.
Citera
2014-04-21, 09:28
  #74997
Medlem
Namibia1s avatar
Är det bara jag som tycker att det är konstigt att åklagarna inte verkar vilja ta reda på om det är en dagger som VB dödats med?
Citera
2014-04-21, 09:34
  #74998
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Bilen var inte heller städad så varför skulle lägenheten vara det? Städning är inte KJ starka sida. Det finns fortfarande ytor i lägenheten som inte har kontrollerats med BlueStar. Åklagaren sökte inte spår på dropp och molekylnivå, man kan ha missat spår pga ett tankefel, det är min bestämda uppfattning. Dessutom så betyder såren inte att mycket blod nödvändigtvis måste ha flödat.

Intressant det där som noterades angående slicka, VI slickade henne. Varför säga vi om han var själv?
Lite observationer ang "vi".

En granne ser någon sitta i KJs bil cirka kl 15 den 4/5.
Det tar tid innan VB anländer till Flottiljvägen.
En granne ser en man med skägg stänga sovrumsfönstret.
"Vi" slickade henne.
Mart*n Något vem är det?
Pojkvännen pysslar på med droger och en kompis till KJ tror han rökt på när de umgåtts.
Pojkvännen bor i Bodsvedjan, men är inte skriven där.
Någon hjälper KJ bära ut något några dagar efter 4/5.
Har kroppen förvarats i värnet krävs det att de är två personer som bär.
Inga besudlingar i KJs lägenhet tyder på att mordet troligtvis inte skedde i den lägenheten.
Avsaknad av besudlingar i KJs bils kupé kan tyda på att en annan bil använts. Troligtvis en kombi/skåpbil.

Är KJ rätt gm? Ja han är iaf inblandad mer eller mindre, men ensam har inte varit. Jag får känslan av att någon hjälpt honom vid fler skeden. Troligtvis så sent som strax innan benen hittas i gula huset med tanke på skoavtrycken. Varför nämner dock inte KJ något om detta? Det är för mig den stora frågan. Att sedan MPS interna ledningsgrupp plötsligt styr kosan till gula huset den 20/5 beror mest troligt på ett konkret tips och inte någon magkänsla från MLL.
Citera
2014-04-21, 09:34
  #74999
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Namibia1
Är det bara jag som tycker att det är konstigt att åklagarna inte verkar vilja ta reda på om det är en dagger som VB dödats med?


det är du inte ensam om att tycka!! och vilken kniv/knivar användes vis styckningen?
Citera
2014-04-21, 09:37
  #75000
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Namibia1
Är det bara jag som tycker att det är konstigt att åklagarna inte verkar vilja ta reda på om det är en dagger som VB dödats med?
Självklart får du medhåll i din undran. Experten DL ersattes av experten och illustratören AB under resans gång.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in