2014-04-21, 00:49
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Finns inget som talar för att VB bragts om livet i KJs lägenhet. Oavsett vem man tror är GM. Det finns små substanser VBs blod i KJs bil. Det är allt.

I lägenheten finns inget spår. I något rum.

Det fanns blod på en tejprulle i lägenheten så det är ett spår tex. Sen det man inte kunde säkra som hund markerat på är också lite intressant. Så visst fanns det spår i lägenheten.

Citat:
Ursprungligen postat av Namibia1
Nu var även golvet i sovrummet jämt smutsat så det saknas nog ingen säng hur gärna ni än önskar det.

Sovrumsgolvet var jämt smutsat med damm och skräp bl.a. mindre bitar av
kamouflagenät och plastkulor från softairgun.
Golven i hallen och sovrummet var så jämt smutsade och visade inga tecken på att ha städats och bedömdes ej vara relevanta för BlueStar14 behandling utan har endast belysts.

Sen ska han trots allt också styckat henne och om det inte skett i kök/badrum vart har han då tvättat kroppen?

Det va inget man såg i fallet Marina heller direkt på några golv. Men han släpade eller drog/körde ut henne i emballage ändå,. så det finns olika möjligheter till annat än att tro att Bluestar hittar precis allt.

Tror du tar i med tvättandet. Tänk skölja av så kanske det blir en aningen lättare.
Senast redigerad av MrsMagoo 2014-04-21 kl. 00:54.
Citera
2014-04-21, 00:50
Medlem
Citat:
Finns inget som talar för att VB bragts om livet i KJs lägenhet. Oavsett vem man tror är GM. Det finns små substanser VBs blod i KJs bil. Det är allt.

I lägenheten finns inget spår. I något rum.

En madrass är dock borta.
Citera
2014-04-21, 00:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Men vad ska vi tro på då, kan han eller kan han inte sopa bort alla spår efter ett mord med efterföljande styckning och transport? Han ger oss dubbla budskap.

Det kan jag inte uttala mig om. Ingen expert där.

Men jag tror inte han har förmågan att utföra det du säger.
Citera
2014-04-21, 00:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
Min absoluta uppfattning är att det är en helt annan typ av personlighet som både har utfört själva brottet och sedan städat upp efter sig. Ev tillsammans med någon medhjälpare.

Gm har haft förmåga att planera och organisera under stark press.

Rationell typ.
Citera
2014-04-21, 00:52
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Det fanns blod på en tejprulle i lägenheten så det är ett spår tex. Sen det man inte kunde säkra som hund markerat på är också lite intressant. Så visst fanns det spår i lägenheten.

Det va inget man såg i fallet Marina heller direkt på några golv. Men han släpade eller drog ut henne i emballage ändå,. så det finns olika möjligheter till annat än att tro att Bluestar hittar precis allt.

Den hunden markerade väl på annat förutom blod ?
Citera
2014-04-21, 00:53
Medlem
Citat:
Det kan jag inte uttala mig om. Ingen expert där.

Men jag tror inte han har förmågan att utföra det du säger.

Då är det bara hans föräldrar och du som tror att han inte är kapabel.
Citera
2014-04-21, 00:53
Medlem
Spindelfridas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Jag tror att han var lös i magen, dock inte pga en Norrlands guld, snarare stress och nervositet. Ett visst mått av sanning även i avföringsfrågan.

Jag tror inte heller att han fick ett diarréanfall just den här natten. Men jag tvivlar inte på att han har haft det tidigare som en följd av sin flask- och lavemangsonani. Det beskrivning han lämnar i tingsrättsförhöret löper på utan större problem och stakningar. Som en föreläsning, ungefär. Och för övrigt vittnar en av hans kompisar om KJ:s "störda sexliv" med tarmsköljningar "utifall att".

Lavemang vet väl de flesta vad det är? Förr var det vanligt att man fick lavemang, alltså vatten uppsprutat i ändtarmen för att framkalla avföring, till exempel före en operation. Hälsofantaster prisade lavemangets lov, det renade tarmsystemet, m m. Filmstjärnor som Marilyn Monroe tog lavemang regelbundet.
Det tar inte lång stund innan avföringen kommer. Att hålla emot är lönlöst. Åklagaren hade talat med en expert som menade att avföringsreflexerna kommer inom 10-20 minuter. Man bajsar, sedan är det bra med det. Det blir alltså inga återkommande bajsningar, enligt experten. På detta svarade KJ att det minsann beror på om vatten stannat kvar i tarmsystemet - vilket det tydligen gjorde på honom ibland...

KJ:s påstådda diarréanfall denna natt kom sig av att han först förde upp duschslangen i ändtarmen, satte ordentligt tryck på vattenstrålen för att skölja rent och för att få sin prostata masserad. Om detta berättar han mycket utförligt. Han tyckte det var skönt med prostatamassage. När detta var avklarat kom flaskan till användning. KJ påpekade dessutom att samma flaska stod kvar på badkarskanten på fup-bilden från badrummet. Innehållet i Bregottaskarna användes som glidmedel.

Så nog har han haft diarré vid tidigare sessioner med flaskan och duschslangen. Men kanske inte just denna natt...eftersom han antagligen hade annat att tänka på.

I förhöret om det påstådda oralsexet hajade jag till när han sa: Vi slickade henne. Åklagaren reagerade inte på detta. Kan ju ha varit en ren felsägning...
Nu tror jag inte för ett ögonblick att det förekom ömsesidig oralsex mellan VB och KJ i lägenheten. Hans beskrivning haltar betänkligt, först var VB på sängen när hon sög av honom, sedan stod hon på knä på golvet, "för det är ju så det går till", som han säger. Han blir provocerad av åklagaren och ställer motfrågor om hennes sexliv.

Ytterligare ett par saker jag noterade: Ett par gånger under förhören framhåller KJ att han är impulsiv. Som ett exempel på detta berättar han att han en gång fick för sig att klättra uppför en hög bergvägg vid Rödbergsfortet utan säkerhetslina. Det är sådan jag är, impulsiv.

Dessutom gillar han inte tjat, vilket han framförde i ett sammanhang. Jag fick en känsla av att han kan bli väldigt provocerad om någon tjatar eller pushar på honom...
Senast redigerad av Spindelfrida 2014-04-21 kl. 01:08.
Citera
2014-04-21, 00:55
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
Den hunden markerade väl på annat förutom blod ?

Den hunden markerade för blod, sperma, likdoft. Det va inte ett ställe den markerade på. Skurmoppen bland annat. Och hans skjorta. Det är ju jävligt märkligt, och på golvet på en speciell plats.
Men han kanske hade sperma på skjortan?
Senast redigerad av MrsMagoo 2014-04-21 kl. 00:57.
Citera
2014-04-21, 00:56
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Rationell typ.

Verkar tyda på det. Ja.
Citera
2014-04-21, 00:58
Medlem
Namibia1s avatar
Citat:

Det va inget man såg i fallet Marina heller direkt på några golv. Men han släpade eller drog ut henne i emballage ändå,. så det finns olika möjligheter till annat än att tro att Bluestar hittar precis allt.

Men lilla du... hunden har fler målsubstanser bla sperma.

Tror du på allvar att VB blev huggen och styckad i KJs lägenhet utan att ha lämnat ett endaste litet spår.
Lägenheten är inte ens städad.
Senast redigerad av Namibia1 2014-04-21 kl. 01:03.
Citera
2014-04-21, 00:58
Medlem
Citat:

Blodet på den var från en levande VB. Hon hade varit där tidigare och var den enda som hanterat rullen.

På vilket sätt skulle obefintliga spår vara intressanta, menar du?
Citera
2014-04-21, 01:00
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Blodet på den var från en levande VB. Hon hade varit där tidigare och var den enda som hanterat rullen.

På vilket sätt skulle obefintliga spår vara intressanta, menar du?

Domstolen har bedömt det blodet och den tejprullen i samband med mordet inget annat. JK har sagt att tejprullen är hans dessutom. Så det är ett spår, och den låg på badrumshyllan.

Citat:
Ursprungligen postat av Namibia1
Men lilla du... hunden har fler målsubstanser bla sperma.

Nähäääää? Ingen är lilla du gör klart för dig det med en gång.
Senast redigerad av MrsMagoo 2014-04-21 kl. 01:03.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in