2014-04-20, 10:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Fast du beskriver unga mäns tillvaro likväl som unga kvinnors .. De tror att de skall sitta framför datorn och fånga tiopoängare ... utan att inse att fånga partner kräver insats och att man faktiskt måste vara realistisk i sina förväntningar .. Ingen av dem kommer att få filmstjärnan med massa miljoner som kommer ge dem ett bekymmersfritt liv...
Landa i verkligheten och utbudet kommer att öka .. och inse att du själv kommer att få jobba för att ens få ett liv .... Verkligheten kallar på dig....
Det är den check som många behöver idag....

Nej det tror jag inte folk som är mgtow tror eller tycker. Mgtow är en filosofi kan man säga och en livsstil. Man gör upp med det mansfientliga och man har insett att konservatism, chauvinism och feminism bara är olika sidor av samma dåliga mynt. Lite av en pånyttfödelse för många män.

Sen såg att skotittare skrev "men det är ju vad vi brukar förespråka" då känner jag bara NEJ! En man som helt sätter sin roll åt sidan är deras värsta mardröm. Låter fint att säga dock

Exakt som Sverigedemokrater som faktiskt bryr sig om dom förtryckta muslimska kvinnorna, vilket alla vet att dom inte gör, bara tomma argument.
Citera
2014-04-20, 12:17
Medlem
Tangentinkontinenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Klarar du inte att prestera tjugo korta inlägg per dag så säger du väl mest att du inte har så mycket att säga .. imo..

Skillnaden på dig och mig är helt uppenbart att jag har familj och barn (och barnbarn) och du räknar fortfarande livet i knull..

Nej jag fyller mitt liv av massor med kärlek och självkärlek. Så när det kommer till självkärleken alla proffsoffer så gärna vill ha del av, så räknas enbart bra knull hos mig.
Edit: Det tillfredställer både min sexualitet och min subversiva antifeminism. Gratis och ofta går jag med ekonomisk vinst

Jag går min egen väg och de värden som räknas är mina. Så jag och mina har allt vi behöver...
Kolla gärna in MGTOW-rörelsen...Jag lever delarna som passar mig. Många andra gör det oxå. Det intressanta är att det centrala kretsar kring att leva utan kvinnors destruktiva inverkan på våra liv.
Senast redigerad av Tangentinkontinens 2014-04-20 kl. 12:22.
Citera
2014-04-20, 13:36
Medlem
Hugh.Hefners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ScottWalter
Och detta har vi dillat nu om säkert 30 ggr.
Och varför tror du kvinnor från mellanöstern inte haffar svenska killar i lika hög grad?
Hmm? Någon idé i saken?
*tänka* tänka* tänka*
Mellanöstern= Iran, Irak, Saudiarabien, Sudan, Yemen, Qatar m.m. Ringer det en klocka?

Går du till länder där kivnnor kan söka sig, och gör så, aktivt utomlands för att hitta ett nytt liv så ligger skandinavien skyhögt på listan över attraktiva länder och nej det beror inte enbart på att vi är rika utan också för att vi har ett stort renommé utomlands för just jämställdhet. Sex, jämställdhet och nakenbad är typ det jag brukar få frågor mest om.

Du påstår att människor från Mellanöstern aldrig söker sig till Skandinavien eller ser Sverige som ett attraktivt land?
Varför har då Sverige så stor invandring från just Mellanöstern och andra länder i regionen som Afghanistan och Somalia? Varför vill så många migranter komma till just Sverige istället för Grekland och Italien där de först brukar hamna?

Vilka länder menar du att jag ska kolla på?
Jag tog också upp Sydeuropa vilka knappast har svårt att ta sig till Sverige då de är med i EU.
Citera
2014-04-20, 13:43
Medlem
05.30s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hugh.Hefner
Du påstår att människor från Mellanöstern aldrig söker sig till Skandinavien eller ser Sverige som ett attraktivt land?
Varför har då Sverige så stor invandring från just Mellanöstern och andra länder i regionen som Afghanistan och Somalia? Varför vill så många migranter komma till just Sverige istället för Grekland och Italien där de först brukar hamna?

Jag tog också upp Sydeuropa vilka knappast har svårt att ta sig till Sverige då de är med i EU.

De flesta söker sig dit där de känner någon eller har vänner eller släkt. Det är därför det inte bara finns araber i Sverige, utan i Finland, Frankrike, Slovakien, Spanien etc...
Citera
2014-04-20, 14:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 05.30
De flesta söker sig dit där de känner någon eller har vänner eller släkt. Det är därför det inte bara finns araber i Sverige, utan i Finland, Frankrike, Slovakien, Spanien etc...
Till Frankrike kommer man från gamla kolonialländer, ofta pratar man redan franska. Hur många araber bor i Sverige kontra finland?
Citera
2014-04-20, 14:22
Medlem
Citat:

Nej det var inte mitt påstående. Jag hävdade att just tjejer från mellanöstern, oavsett om de bor i Sverige eller är i sitt ursprungsland, har svårare att kunna haffa västerländsk kristen man än sina bröder har att haffa tjej därifrån. Och varför kan du ju kanske klura ut själv.

När det kommer till sydeuropéer så tror jag inte det är någon större skillnad på om mannen eller kvinnan är från sydeuropa. Tror det finns gott svenska män som också gifter sig med spanska, grejkiska, italienska skönheter. Finns inget religiöst hinder där direkt.
Citera
2014-04-20, 14:34
Medlem
Hugh.Hefners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ScottWalter
Nej det var inte mitt påstående. Jag hävdade att just tjejer från mellanöstern, oavsett om de bor i Sverige eller är i sitt ursprungsland, har svårare att kunna haffa västerländsk kristen man än sina bröder har att haffa tjej därifrån. Och varför kan du ju kanske klura ut själv.

När det kommer till sydeuropéer så tror jag inte det är någon större skillnad på om mannen eller kvinnan är från sydeuropa. Tror det finns gott svenska män som också gifter sig med spanska, grejkiska, italienska skönheter. Finns inget religiöst hinder där direkt.

Exakt, det finns inga religiösa hinder. Men ändå är det mycket vanligare med svensk tjej + sydeuropeisk kille än svensk kille + sydeuropeisk tjej, oavsett om det gäller en seriös relation eller endast en semesterfling. Detta eftersom Medelhavs-macho lockar kvinnor mer än svenska blyga jämställdhets-män.

Jag har själv en flickvän från Mellanöstern och de religiösa hindren är inte så svåra att överkomma. Handlar mer om att många svenska killar inte uppfattas som särskilt alfa.
Citera
2014-04-20, 14:40
Medlem
skotittares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av salty-sailor
kanske, men det betyder också att man får gå runt i nätbrynja, dricka bärs och snusa medan man kliar sig i skrevet också, vilket alla "hen" hjon blir förskräckta av, MGTOW finns inte "tack vare" att feminism/genus tjafs har sopat banan för dom, utan är snarare en rektion från män som helt enkelt är så djävla trötta på hela system att de bara säger "fuck it". altså inte om att "gå emot könsnormen" och vara allmänt HBQT, utan mer göra det man vill, kolla porr, spela dator, läsa en bok, plugga något bara för skojs skull, bygga en fogelhålk, mm

Fast det är ingen som hindrar dig att göra detta?

Feminismen handlar i mångt och mycket om att göra saker för din egna skull och inte för att det andra könet ska tycka att du är intressant.

Jag har alltid haft den inställningen. Jag har gillat och sysslat med poesi, tecknade serier, öl och konstig musik för att jag just gillat dessa saker. Och jag skiter fullständigt i om det gör mig mer eller mindre intressant för det andra könet.

Problemen ligger nog mer hos machomannen att han länge har gjort saker just för att han ska bli intressant för det andra könet. Och nu lever vi i en tid då hans intressen och leverne inte alls uppskattas lika mycket (det finns fortfarande kvinnor som intresserar sig för den typen av män dock) och då blir det någon slags kortslutning i hans tänkande.

Dock måste jag påpeka att det finns problem i att den stereotypa machomannen är tvungen till att se ner på andra sorters män. Jag tror att när ni har förlikat er med att manligheten är bredare än bara er egen manlighet och inte känner att ni behöver kasta glåpord på alla som inte liknar er. Då kommer saker och ting börja vända och antagligen kommer ni då även bli mer nöjda med er själva.
För just nu tror jag att hatet är ett stort problem. Ingen blir lycklig av hat.
Citera
2014-04-20, 15:08
Medlem
Yxherrens avatar
Helt rätt att överge den svenska kvinnan. Likaså svenska män, men på andra sätt. Hela befolkningen är så otroligt hjärntvättad att vi alla framstår som ett gäng stolpskott för utomstående. Givetvis finns det bra svenska kvinnor, men de är en extrem minoritet. Tyvärr.

Vill man leva ett värdigt, positivt och berikande liv så ska man inte göra det i Sverige och framförallt inte med en svensk kvinna.
Citera
2014-04-20, 15:13
Medlem
Citat:
Exakt, det finns inga religiösa hinder. Men ändå är det mycket vanligare med svensk tjej + sydeuropeisk kille än svensk kille + sydeuropeisk tjej, oavsett om det gäller en seriös relation eller endast en semesterfling. Detta eftersom Medelhavs-macho lockar kvinnor mer än svenska blyga jämställdhets-män.

Jag har själv en flickvän från Mellanöstern och de religiösa hindren är inte så svåra att överkomma. Handlar mer om att många svenska killar inte uppfattas som särskilt alfa.

Eller också är det helt enkelt så att sydeuropé bönor inte reser lika ofta till skandinavien på semester och släpper loss som skandinaviska tjejer reser till sydeuropa? Beroende på ekonomi, val av semesterort, valutan ex. De hänvisas mer till att råka ramla på svenskar som turistar för att slå klorna i en manligt exemplar av en viking, vilket är klart magrare utbud än att resa till "härligheten".
Sydeuropeiska kvinnor lever säkerligen också under, ett kanske inte lika hård social press som mellanöstern donnorna men ändå, en idé om att männen ska ragga inte kvinnor. Och en raggande kvinna är en hora. Vilket skandinaviska kvinnor nästan lyckats bli av med.
Sydeuropeiska donnor är också mer vana vid ihärdig på gärnsen till plågsam uppvaktning av det manliga könet och svenska mäns lite mer fridsamma raggningsteknik.. ehh? hej?
hörs knappt i allt Ciao! bella! bella ragazza!!! Bellisima!!! + ihärdigt scoterknatter..
Lite svar på frågan.
Senast redigerad av ScottWalter 2014-04-20 kl. 15:27.
Citera
2014-04-20, 15:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skotittare
Fast det är ingen som hindrar dig att göra detta?

Feminismen handlar i mångt och mycket om att göra saker för din egna skull och inte för att det andra könet ska tycka att du är intressant.

Jag har alltid haft den inställningen. Jag har gillat och sysslat med poesi, tecknade serier, öl och konstig musik för att jag just gillat dessa saker. Och jag skiter fullständigt i om det gör mig mer eller mindre intressant för det andra könet.

Problemen ligger nog mer hos machomannen att han länge har gjort saker just för att han ska bli intressant för det andra könet. Och nu lever vi i en tid då hans intressen och leverne inte alls uppskattas lika mycket (det finns fortfarande kvinnor som intresserar sig för den typen av män dock) och då blir det någon slags kortslutning i hans tänkande.

Dock måste jag påpeka att det finns problem i att den stereotypa machomannen är tvungen till att se ner på andra sorters män. Jag tror att när ni har förlikat er med att manligheten är bredare än bara er egen manlighet och inte känner att ni behöver kasta glåpord på alla som inte liknar er. Då kommer saker och ting börja vända och antagligen kommer ni då även bli mer nöjda med er själva.
För just nu tror jag att hatet är ett stort problem. Ingen blir lycklig av hat.
Du är lika kul som du är borta. Svenska kvinnor längtar ju efter machomannen efter 70-talets henföregångare, mjukismannen. På kontaktsidor ska mannen veta vad han vill(läs dominant), vara vältränad och mån om sin kropp(macho med muskler), ha gott socialt nätverk( inga inåtvända reflekterande filosofer här inte) och ha ett spännande jobb( läs som hemlig agent, militär, kriminell eller företagsledare). Du har ingen som helst kontakt med din samtid.
Citera
2014-04-20, 15:27
Medlem
skotittares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lillskrot
Du är lika kul som du är borta. Svenska kvinnor längtar ju efter machomannen efter 70-talets henföregångare, mjukismannen. På kontaktsidor ska mannen veta vad han vill(läs dominant), vara vältränad och mån om sin kropp(macho med muskler), ha gott socialt nätverk( inga inåtvända reflekterande filosofer här inte) och ha ett spännande jobb( läs som hemlig agent, militär, kriminell eller företagsledare). Du har ingen som helst kontakt med din samtid.

Och du missförstår absolut allt! Jag pratar ju om att man ska skita i vad det andra könet vill ha utan istället ska man vara så som man själv känner sig mest bekväm med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in