2014-04-20, 02:11
Medlem
salty-sailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skotittare
Som att gå emot könsnormer och istället vara den som man känner sig mest bekväm med? Låter ju rätt mycket som det genustänk som jag och andra feminister brukar förespråka.

kanske, men det betyder också att man får gå runt i nätbrynja, dricka bärs och snusa medan man kliar sig i skrevet också, vilket alla "hen" hjon blir förskräckta av, MGTOW finns inte "tack vare" att feminism/genus tjafs har sopat banan för dom, utan är snarare en rektion från män som helt enkelt är så djävla trötta på hela system att de bara säger "fuck it". altså inte om att "gå emot könsnormen" och vara allmänt HBQT, utan mer göra det man vill, kolla porr, spela dator, läsa en bok, plugga något bara för skojs skull, bygga en fogelhålk, mm
Senast redigerad av salty-sailor 2014-04-20 kl. 02:16.
Citera
2014-04-20, 02:55
Medlem
St. Pinocchios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
...De tror att de skall sitta framför datorn och fånga tiopoängare ... utan att inse att fånga partner kräver insats och att man faktiskt måste vara realistisk i sina förväntningar .. Ingen av dem kommer att få filmstjärnan med massa miljoner som kommer ge dem ett bekymmersfritt liv...
Landa i verkligheten och utbudet kommer att öka .. och inse att du själv kommer att få jobba för att ens få ett liv.....
Jo fast det gäller ju bara på individnivå. Som kollektiv har vi väldigt mycket att vinna på att inte komma krypande på några knän. Tiopoängarnas antal blir ju inte fler av att vi går omkring och limmar på dem. Snarare kan en förslappad attityd från mäns sida, eller förvuxna pojkar om vi nu vägrar bli vuxna, leda till att en del niopoängs slidisar skärper till sig och kravlar över tiopoängs strecket. Allt för att komma i åtnjutande av de till antalet allt färre svärmorsdrömmarna.

Överhuvudtaget tycker jag att navelpillning verkar vara en väl genomtänkt strategi i könskriget. Den för ju dessutom det positiva med sig att den underminerar skattebasen för en feministimpregnerad statsapparat vars främsta syfte tycks vara att förpesta tillvaron för vita heterosexuella män. I kombination med att de män som kan, likt exempelvis doktor Word Warrior, lämnar landet för att sälja den delen av sina kroppar som kallas hjärna på den internationella marknaden så rämnar på sikt det kulturmarxistiska våldsmonopolet. Det gäller att slå mot försörjningsleden.
Senast redigerad av St. Pinocchio 2014-04-20 kl. 03:00.
Citera
2014-04-20, 03:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av realrecognizereal
Skitsnack att det är "ringa", förstår inte ditt problem, det är ju det tråden handlar om. Att bestämma över sitt eget liv.

Det är bara till att göra det då, vad är det som hindrar dig? Sluta jaga vagina och gör produktiva saker med ditt liv.
Citera
2014-04-20, 03:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Autoist
Nu när kvinnorna vägrar inta den servande rollen börjar ju TS & co knorra.

När tycker du att en dubbelarbetande kvinna skall ha tid till självförverkligande?

Vad är en "tråkig" människa? Skulle mer säga att i brist på intellektuell stimulans förtvinar hjärnan. Om man sedan tycker det är stimulerande att hålla intetsägande konversationer på barnnivå hela dagarna och ladda tvättmaskinen så är det väl fint. *ryser*

Ja det gör de verkligen.

Vad menar du med dubbelarbetande? Har kvinnor dubbla heltidsjobb? Eller räknar du in hushållsarbete i denna ekvation också? Om man vill förverkliga sig själv så föreslår jag att man inte skaffar barn och knappt ens en partner. Gnäller alla som jobbar och bor ensamma för att de är dubbelarbetande? Jag förstår verkligen inte detta dilemma.

En tråkig människa är en människa som tillåter sig att ha tråkigt. Jag lovar att medan du väntar på att tvätten ska bli klar och nästa laddning ska in att du har tid att läsa böcker eller lära sig något instrument eller räkna några tal matte. Det hinner jag med i varje fall.
Senast redigerad av gObbo 2014-04-20 kl. 04:33.
Citera
2014-04-20, 04:04
Medlem
Citat:
"Självförverkligande" är ett ord för att beskriva det du skrev ang. läsa/ räkna etc, dvs ägna sig åt mental utveckling. Statistiskt sett är chansen stor att jag läst mer matte än du . Det finns kvinnor som blir "fullfilled" av att vara hemmafruar/ hembiträden vad jag förstår, men allt färre varför TS &co måste vända sig till kvinnor från andra världar.

"Det jobbiga" syftar till mitt notat om att det är dubbelarbetet som gör kvinnor sjuka, inte att de blir "uttråkade", eller vad nu någon skrev, i traditionellt manliga yrken.

Citat:
Kalla "att gå till biblioteket och låna böcker och läsa och räkna" eller vad du skrev för vad du vill.

"Generellt" vill nog inte kvinnor bli sittandes med en urusel pension.

Känner inga svenska kvinnor som föraktar jämställda män, de förväntar sig jämställdhet.

Du blandar ihop personerna som du försöker prata med. Mental utveckling kan man göra några timmar om dagen om man nu skulle gå hemma eller så kan man göra det när lille Kurt ligger och sover middag eller något. Man får hitta tidpunkter där det passar att koppla av med Ulysses eller den där fina boken i Fourieranalys. Vem förväntar sig givande samtal med en 1 åring? Det är ju det du har böckerna till! Du kanske också har skaffat dig en karl som är någorlunda kvick i knoppen och kan diskutera saker när han kommer hem från jobb om du nu skulle vara hemma med lille Kurt.

Om kvinnor generellt inte vill sitta på en usel pension så skaffa inte barn och om det nu måste göras så skaffa det med en gubbe som är villig att dela så som ni vill dela. Förvänta dig inte att Kurt-Benny som varken fällde ner toasitsen, dammsög eller kunde separera svarttvätt från vittvätt ska kunna detta när han får en unga på halsen.

Svenska kvinnor gillar jämställda män men det finns andra som tycker att kvinnans plats är i köket och blir förnärmade om man vågar sig in där. De brukar dock uppskatta att man diskar efter all matlagning .
Citera
2014-04-20, 04:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ScottWalter
Tja om du anser att ex. Scarlett Johansson förlorar all sexighet för att hon inte har rakat sig under armhålan på en vecka så får du väl tycka det. Hade jag varit man hade jag omedelbart tackat ja till henne på stört om jag fått erbjudandet med ludd i armhålan eller utan.
Eftersom hår på kroppen faktiskt är en realitet för precis ALLA utom bebisar.
Ska du leva med en tjej så får du alltså vackert stå ut med att hon har hårsäckar på kroppen. Ingår i att vara människa.

På män så tycker jag att hår på ryggen är rätt osmakligt. breda rumpor är jag inte heller så förtjust i, för biffiga går också fetbort. Men ser jag en 10 p till man så är inte ev. hår på ryggen nått som bekymrar mig speciellt nej. Liksom andra saker som är tusen ggr viktigare.

Denna realisation kommer med ålder och erfarenhet av intima relationer som tjejer oftast har mer av och tidigare än vad killar har. Om man verkligen gillar en person så är inte några tussar rygghår eller lite stubb på benen något som har något värde alls.
Citera
2014-04-20, 05:03
Bannlyst
Tips till TS, börja träna på gym.
Kvinnor är korkade och vet inte vad dom vill.
Citera
2014-04-20, 08:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gObbo
Ja det gör de verkligen.

Vad menar du med dubbelarbetande? Har kvinnor dubbla heltidsjobb? Eller räknar du in hushållsarbete i denna ekvation också? Om man vill förverkliga sig själv så föreslår jag att man inte skaffar barn och knappt ens en partner. Gnäller alla som jobbar och bor ensamma för att de är dubbelarbetande? Jag förstår verkligen inte detta dilemma.

En tråkig människa är en människa som tillåter sig att ha tråkigt. Jag lovar att medan du väntar på att tvätten ska bli klar och nästa laddning ska in att du har tid att läsa böcker eller lära sig något instrument eller räkna några tal matte. Det hinner jag med i varje fall.

Någon påstod att kvinnor blir sjukskrivna för att de gör typiska mansjobb. Skillnaden i sjukskrivningar kommer med barnen och studien jag länkade till visade hur olika fördelningen i hushållsarbete faller, det är vad gemene man förstår med "dubbelarbete" i denna kontexten. De som är ensamstående föräldrar har ibland barnfri tid. I vissa par har kvinnan ett extrastort barn att ta hand om.

Medans du sköter tvättmaskinen har Lisa öst ut mjölken på golvet. Hugo slår henne nu och katten har kräkts i sängen... Om 30 minuter är det dags att baxa in alla i bilen för att åka och handla....
Citera
2014-04-20, 08:10
Medlem
Citat:
Du blandar ihop personerna som du försöker prata med. Mental utveckling kan man göra några timmar om dagen om man nu skulle gå hemma eller så kan man göra det när lille Kurt ligger och sover middag eller något. Man får hitta tidpunkter där det passar att koppla av med Ulysses eller den där fina boken i Fourieranalys. Vem förväntar sig givande samtal med en 1 åring? Det är ju det du har böckerna till! Du kanske också har skaffat dig en karl som är någorlunda kvick i knoppen och kan diskutera saker när han kommer hem från jobb om du nu skulle vara hemma med lille Kurt.

Om kvinnor generellt inte vill sitta på en usel pension så skaffa inte barn och om det nu måste göras så skaffa det med en gubbe som är villig att dela så som ni vill dela. Förvänta dig inte att Kurt-Benny som varken fällde ner toasitsen, dammsög eller kunde separera svarttvätt från vittvätt ska kunna detta när han får en unga på halsen.

Svenska kvinnor gillar jämställda män men det finns andra som tycker att kvinnans plats är i köket och blir förnärmade om man vågar sig in där. De brukar dock uppskatta att man diskar efter all matlagning .

PRECIS! Nu när allt fler kvinnor vägrar att inta hembiträderollen vaknar neanderthalmännen till. Då den inte klarar om den omställningen får de köpa en fru som är ekonomiskt utsatt.

Tycker att det är den moderna mannen som "härjar" i köket.
Citera
2014-04-20, 09:46
Bannlyst
Felpost.

Men för att tillföra något auf värde: folk bryr sig inte, finns en handfull sockersöta gosedjur på twitter som hatar vita män, det är inne, det ska även (i dom flesta fall) poängteras att det är just vita män.
Senast redigerad av DeRy 2014-04-20 kl. 09:50.
Citera
2014-04-20, 09:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av checkthisout.
Det tror jag inte. Det är betydligt fler icke-vita män som föredrar vita kvinnor än tvärtom.

Du tror så mycket. Det bor 28000 thailändskor i Sverige. Innan andra Irakkriget var thailändskor den största nationaliteten bland invandrare.
Citera
2014-04-20, 10:09
Medlem
Citat:
Det är bara till att göra det då, vad är det som hindrar dig? Sluta jaga vagina och gör produktiva saker med ditt liv.

Jag har redan "vagina" av en tjej jag älskar samt försöker gå min egen väg så oroa dig inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in