Citat:
Ursprungligen postat av
salty-sailor
kanske, men det betyder också att man får gå runt i nätbrynja, dricka bärs och snusa medan man kliar sig i skrevet också, vilket alla "hen" hjon blir förskräckta av, MGTOW finns inte "tack vare" att feminism/genus tjafs har sopat banan för dom, utan är snarare en rektion från män som helt enkelt är så djävla trötta på hela system att de bara säger "fuck it". altså inte om att "gå emot könsnormen" och vara allmänt HBQT, utan mer göra det man vill, kolla porr, spela dator, läsa en bok, plugga något bara för skojs skull, bygga en fogelhålk, mm
Fast det är ingen som hindrar dig att göra detta?
Feminismen handlar i mångt och mycket om att göra saker för din egna skull och inte för att det andra könet ska tycka att du är intressant.
Jag har alltid haft den inställningen. Jag har gillat och sysslat med poesi, tecknade serier, öl och konstig musik för att jag just gillat dessa saker. Och jag skiter fullständigt i om det gör mig mer eller mindre intressant för det andra könet.
Problemen ligger nog mer hos machomannen att han länge har gjort saker just för att han ska bli intressant för det andra könet. Och nu lever vi i en tid då hans intressen och leverne inte alls uppskattas lika mycket (det finns fortfarande kvinnor som intresserar sig för den typen av män dock) och då blir det någon slags kortslutning i hans tänkande.
Dock måste jag påpeka att det finns problem i att den stereotypa machomannen är tvungen till att se ner på andra sorters män. Jag tror att när ni har förlikat er med att manligheten är bredare än bara er egen manlighet och inte känner att ni behöver kasta glåpord på alla som inte liknar er. Då kommer saker och ting börja vända och antagligen kommer ni då även bli mer nöjda med er själva.
För just nu tror jag att hatet är ett stort problem. Ingen blir lycklig av hat.