2014-04-19, 23:26
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlamRed
Frågan var inte om hennes nuvarande man förändras, utan vilken man hon valde och hur han såg ut då.
Fast man väljer knappast man utifrån hårstrån .. man väljer på andra kriterier
Citera
2014-04-19, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Fast man väljer knappast man utifrån hårstrån .. man väljer på andra kriterier

Det är lätt att säga det jo, och sen av en slump blir hon ändå tillsammans med någon som har hårstrån på ett sätt man inte tycker är osmakligt.
Citera
2014-04-19, 23:47
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlamRed
Det är lätt att säga det jo, och sen av en slump blir hon ändå tillsammans med någon som har hårstrån på ett sätt man inte tycker är osmakligt.
Sen blir HON tillsammans med någon som har hårstrån på ett sätt som DU inte tycker är osmakligt ...... Förstår du om jag inte hänger med här?
Citera
2014-04-20, 00:03
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ManyMen
Ja, vi förstår att du inte hänger med. Debatten kan dock inte alltid handikappanpassas så att feminister hänger med.
Återigen .. *suck* jag är inte feminist ... kan du/ni sluta tillskriva mig saker någon gång...

Okej .. du gillar alltså hår, och jag har aldrig utgått från hårighet .. och sen då?
Citera
2014-04-20, 00:09
Medlem
Tangentinkontinenss avatar
Fler och fler unga och framförallt vuxna väljer att leva som MGTOW (Men Go Their Own Way), i dessa mansfientliga tider...
De yngre är smarta killar som vet att de bara har att förlora på rellationer med typiska proffsoffer, som Svenska kvinnor.

Rätt kul att se hur det går dåligt för kvinnor vars enda talang är tomrummet mellan benen, när de skrotat en bra familj. För att de ej kan hantera sig själva.
De brukar säga att de klarar sig bättre själva...därför går de från man, till man.

Personligen skulle jag hellre exportera mig själv, än att importera en oförstörd kvinna till detta socialt störda klimat.
Citera
2014-04-20, 00:34
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tangentinkontinens
Fler och fler unga och framförallt vuxna väljer att leva som MGTOW (Men Go Their Own Way), i dessa mansfientliga tider...
De yngre är smarta killar som vet att de bara har att förlora på rellationer med typiska proffsoffer, som Svenska kvinnor.

Rätt kul att se hur det går dåligt för kvinnor vars enda talang är tomrummet mellan benen, när de skrotat en bra familj. För att de ej kan hantera sig själva.
De brukar säga att de klarar sig bättre själva...därför går de från man, till man.

Personligen skulle jag hellre exportera mig själv, än att importera en oförstörd kvinna till detta socialt störda klimat.
Fast du beskriver unga mäns tillvaro likväl som unga kvinnors .. De tror att de skall sitta framför datorn och fånga tiopoängare ... utan att inse att fånga partner kräver insats och att man faktiskt måste vara realistisk i sina förväntningar .. Ingen av dem kommer att få filmstjärnan med massa miljoner som kommer ge dem ett bekymmersfritt liv...
Landa i verkligheten och utbudet kommer att öka .. och inse att du själv kommer att få jobba för att ens få ett liv .... Verkligheten kallar på dig....
Det är den check som många behöver idag....
Citera
2014-04-20, 00:46
Medlem
salty-sailors avatar
Citat:
Fast du beskriver unga mäns tillvaro likväl som unga kvinnors .. De tror att de skall sitta framför datorn och fånga tiopoängare ... utan att inse att fånga partner kräver insats och att man faktiskt måste vara realistisk i sina förväntningar .. Ingen av dem kommer att få filmstjärnan med massa miljoner som kommer ge dem ett bekymmersfritt liv...
Landa i verkligheten och utbudet kommer att öka .. och inse att du själv kommer att få jobba för att ens få ett liv .... Verkligheten kallar på dig....

MGTOW handlar inte om att sitta framför datorn (om man inte vill) och drömma om tiopoängare, det handlar om att göra det man själv vill, sätta sig själv i första hand, och inte anpassa sig till hur andra vill att man ska vara för att vara "intressant". I stora drag då.
Citera
2014-04-20, 00:50
Medlem
skotittares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av salty-sailor
MGTOW handlar inte om att sitta framför datorn (om man inte vill) och drömma om tiopoängare, det handlar om att göra det man själv vill, sätta sig själv i första hand, och inte anpassa sig till hur andra vill att man ska vara för att vara "intressant". I stora drag då.

Som att gå emot könsnormer och istället vara den som man känner sig mest bekväm med? Låter ju rätt mycket som det genustänk som jag och andra feminister brukar förespråka.
Citera
2014-04-20, 00:57
Medlem
checkthisout.s avatar
Citat:

Men det stämmer bara på män. Föddes du en snygg svensk tjej så behöver du inte jobba ens. Det enda du behöver är att välja och bråka mellan män. Det är inte rättvist.
Citera
2014-04-20, 00:59
Medlem
Tangentinkontinenss avatar
Citat:

Det är verkligheten som talar... även till dig. Kolla min profil, jämför den med din. Så ser hon att jag lever ett liv utanför FB.

Vad gäller kvinnorna som påstår sig klara sig bättre själva, så går de in i sin proffsofferroll ögonblicket de slagit sönder familjen.

Inte sällan kan man få höra "Var tog de bra männen vägen?" eller liknande. Mitt svar är: Männen har lärt sig att inte hantera er. Medan majoriteten kvinnor lärt sig att man slipper eget ansvar genom att beskylla sina män, för egna brister.

Jag har det gött, i min vägran att vara en duktig man. Jag blir t.o.m. "bjuden" på caféer och krogar, som tack för att jag tog emot vill de ligga med mig. Alltid säger de att det är"lugnt", när jag förklarar att jag ej vill binda mig vid traditionellt manliga förpliktelser, utan hellre vill gå min egen väg.
Men om och om igen, gör de alla samma misstag... Tror att de fångat prinsen som skall styra upp deras förljugna liv? Med ett eller några billiga knull?
Citera
2014-04-20, 01:10
Medlem
checkthisout.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mangart
Det är ju din åsikt.

Det tror jag inte. Det är betydligt fler icke-vita män som föredrar vita kvinnor än tvärtom.
Citera
2014-04-20, 01:54
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tangentinkontinens
Det är verkligheten som talar... även till dig. Kolla min profil, jämför den med din. Så ser hon att jag lever ett liv utanför FB.
Klarar du inte att prestera tjugo korta inlägg per dag så säger du väl mest att du inte har så mycket att säga .. imo..

Citat:
Vad gäller kvinnorna som påstår sig klara sig bättre själva, så går de in i sin proffsofferroll ögonblicket de slagit sönder familjen.

Inte sällan kan man få höra "Var tog de bra männen vägen?" eller liknande. Mitt svar är: Männen har lärt sig att inte hantera er. Medan majoriteten kvinnor lärt sig att man slipper eget ansvar genom att beskylla sina män, för egna brister.

Jag har det gött, i min vägran att vara en duktig man. Jag blir t.o.m. "bjuden" på caféer och krogar, som tack för att jag tog emot vill de ligga med mig. Alltid säger de att det är"lugnt", när jag förklarar att jag ej vill binda mig vid traditionellt manliga förpliktelser, utan hellre vill gå min egen väg.
Men om och om igen, gör de alla samma misstag... Tror att de fångat prinsen som skall styra upp deras förljugna liv? Med ett eller några billiga knull?

Skillnaden på dig och mig är helt uppenbart att jag har familj och barn (och barnbarn) och du räknar fortfarande livet i knull..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in