2014-04-20, 09:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av CharpTheSecond
Har kollat in Diabloprogress nu och mycket har klarnat för mig.

Undrar dock hur dessa DHs med überhög dps kan klara sig i spelet? Kolla t.ex. http://www.diabloprogress.com/hero/tigerlady-1595/Tigerlady/779603

94k hp och 1,5mil toughness. dafuq?

Dom byter ut gear när dom väl spelar. Det kallas e-pen. När dom loggar ut drar dom på sig allt som ger massor med dps för att hamna så högt upp som möjligt på diabloprogress.
Citera
2014-04-20, 11:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prixm
Dom byter ut gear när dom väl spelar. Det kallas e-pen. När dom loggar ut drar dom på sig allt som ger massor med dps för att hamna så högt upp som möjligt på diabloprogress.
snacka om att inte ha något liv. Vem bryr sig om man ligger 1a eller 10a på en lista. Blir personen känd och får knulla många brudar eller? Mkt sorgligt folk det finns.
Citera
2014-04-20, 12:24
Medlem
Då dog man på HC då pga min uppkoppling. Otur att jag just lyckades hitta en Elite sekunden innan bara. Mitt nät har varit väldigt upp och ner på senaste tiden så det var inte helt oväntat att nåt liknande skulle hända. Men jag var så trött på att ta det försiktigt på normal hela tiden R.I.P Xena (originellt, eller hur?)
Citera
2014-04-20, 13:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Halshuggning
snacka om att inte ha något liv. Vem bryr sig om man ligger 1a eller 10a på en lista. Blir personen känd och får knulla många brudar eller? Mkt sorgligt folk det finns.

Jag håller med , jag har 1,45 miljoner i skada. Men har också bra överlevnadsförmåga.
Kör solo i T2 och har inga problem alls. Som jag beskrev tidigare , T1 kändes som "normal". Nu börjar T2 kännas som "normal".
Men det beror inte enbart på mina 1,45 miljoner utan , Bra Attackspeed , 7 Djur , 2 Sentries , Passiva för Granater och Homing Rockets , Fire damage % osv.

Vad jag vill säga att jag bryr mig inte ett dugg hur lågt ner jag ligger på Diablo 3 progress eller liknande sidor. Jag tycker bara det är skönt för min egen del, trotts att jag ligger jag ca 1 miljon i skada under de som är i "toppen", så är jag fullkomligt nöjd då jag kan farma Act 1 Bounties OCH får Torment saker , OCH mera pengar.

Då undrar endel varför köra T2 och inte Normal.
Då svarar jag , man kan inte röra sig snabbare än man kan oavsett nivå, dessutom dör de djuren jag måste döda på nolltid i T2 , exempelvis "Kill 150 monsters".
Dessutom gillar jag effektivitet och köra fler saker samtidigt och inte bara monotont jaga EN enda sak.
Jaga en bättre Grandeur ring och dessutom har chans på Torment legendariska är min visa och jag gillar att döda monster dessutom.
peciellt när dom dör fort
Citera
2014-04-20, 13:41
Medlem
wastaahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Halshuggning

Ok? Inte för att jag direkt bryr mig speciellt mycket men skulle du även säga att allt som har med att vara "bäst" är bara skit? Tex tycker du att dragracing borde bannlysas för att det handlar ju bara om vem som kan åka snabbast och bilarna saknar nog ganska mykt annat funktionsmässigt och inte skulle prestera på bana

Det är ju helt klart intressant hur man rankas mot andra spelar och se vem som kan komma högst, finns ju inte direkt mycket annat att mäta (förutom paragon)
Citera
2014-04-20, 14:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wastaah
Ok? Inte för att jag direkt bryr mig speciellt mycket men skulle du även säga att allt som har med att vara "bäst" är bara skit?

Jag tycker att de som är bäst för att skryta och kör annan utrustning när man spelar så är det skit.
En dragster byter inte delar för att sedan i tävling ha andra delar.

I formel 1 och annan racing kan dom dock testa däck , men inte för att skryta utan för att testa vilka som är bäst för dagens underlag.

Dessutom är Dragster tävling, Diablo 3 har ingen tävlingsfunktion alls i dagsläget.
Man får förövrigt i många Racingsporter inte ha otillåten utrustning som boostar prestandan för att man ska ha "bäst" fordon i statistiken.
I Diablo 3 får man ju göra det , men det är ENBART skrytfaktor i 9 fall av 10 då det inte finns ett tävlingsmoment i det spelet.
Citera
2014-04-20, 14:13
Medlem
tyses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wastaah
Ok? Inte för att jag direkt bryr mig speciellt mycket men skulle du även säga att allt som har med att vara "bäst" är bara skit? Tex tycker du att dragracing borde bannlysas för att det handlar ju bara om vem som kan åka snabbast och bilarna saknar nog ganska mykt annat funktionsmässigt och inte skulle prestera på bana

Det är ju helt klart intressant hur man rankas mot andra spelar och se vem som kan komma högst, finns ju inte direkt mycket annat att mäta (förutom paragon)

Varför måste man mäta öht?
Citera
2014-04-20, 14:41
Medlem
Burnwines avatar
Nån som kan länka en bra build och getips på vad man ska satsa på till monk?
Är för dålig för att hitta nått vettigt själv..
Citera
2014-04-20, 17:16
Avslutad
Hur får man gear till T1 enklast?

Just nu farmar jag act 1 och 2 på normal och det funkar ju relativt bra men jag ser personer med paragon lvl runt 150-200 som gör samma sak och jag ligger endast på 40....betyder det att jag måste hålla på i flera månader innan man hittat decent gear?
Citera
2014-04-20, 17:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tony_Tedeschi

Just nu farmar jag act 1 och 2 på normal och det funkar ju relativt bra men jag ser personer med paragon lvl runt 150-200 som gör samma sak och jag ligger endast på 40....betyder det att jag måste hålla på i flera månader innan man hittat decent gear?
paragon har ingenting med ditt gear att göra. men varför farmar du normal om du vill ha gear till tournament

Citat:
Ursprungligen postat av pukknub
Jag testade döda Azmodan för att lättare kunna räkna ut min riktiga dps. Han har 2,88 miljarder hp på t6 och han dog på ungefär 50 sekunder. Det bör bli 57,6 miljoner dps om jag inte räknade fel.

Då har jag bara 550k profil damage, vilket bör bevisa hur missledande profil damage egentligen är.
Tack för mig.
Det är också en variant för att mäta sin dps, bra jobbat
Senast redigerad av anonymkristenidiot 2014-04-20 kl. 17:34.
Citera
2014-04-20, 17:34
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tony_Tedeschi

Hur högt klarar du att farma på?

Direkt när jag var 70 så farmade jag på T1, visst vissa elites var lite jobbiga, men nu kör jag på T2 och har inte dött på en vecka eller så.
Citera
2014-04-20, 17:42
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ^Eaz
Hur högt klarar du att farma på?

Direkt när jag var 70 så farmade jag på T1, visst vissa elites var lite jobbiga, men nu kör jag på T2 och har inte dött på en vecka eller så.

Vet inte riktigt. Spelat en vecka bara så jag har inte riktigt så bra koll på vad som behövs. Spelar med monk.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in