2014-04-18, 16:46
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hs187
Jag har problem med LT som rushar fram till mig i hembasen och dödar mig (ibland jag lyckades försvara mig och dödat LTn alldeles själv) och mitt lag bryr sig inte att hjälpa mig så det är lite jobbigt. Så vad är bästa tips för motverka detta? Min spg är lite långsam så jag kan inte hänga med lemming tåget för skydd.
Vänj dig...spg har överlag väldigt dåligt skydd och skulle nån hänga bak lite för att skydda spg så skriker alltid nån idiot om kampande fegis...

Citat:
Nästa vagn efter min nuvarande spg är Grille,
2 grille's 1 cup?

Citat:
Ursprungligen postat av Kapten Kagge
Gah! Spelade "Encounter" på Prokhorovka. Så fort matchen började rusade HELA LAGET direkt mot cap-cirkeln! Hur den matchen gick behöver jag väl knappast berätta...
Väldigt få som kan spela den kartan från sydsidan...sitter ofta ett gäng uppe på "retard hill" som stannar där medans dom som kör nedanför kullen blir beskjutna både framifrån och från sluttningen till "retard hill"...har slutat köra där helt och hållet.
Citera
2014-04-18, 16:56
Medlem
different_trips avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
bara jag som har problem med fpsen efter uppdateringen eller? kan fan inte ens få stabila 30fps på low vafan har dom gjort egenltigen? helt sjukt ju så här mycket ska det väl fan inte lagga för det kommit en ny update? och inte kör jag massa mods, bara xvm som alltid... fattar inte.

Det är lite till och från.

I något game får jag 30-40, i andra 80+. Har säkert med banorna att göra eller något.
Citera
2014-04-18, 17:33
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av different_trip
I något game får jag 30-40, i andra 80+. Har säkert med banorna att göra eller något.
Åt vilket håll du tittar spelar stor roll, 100+ om jag tittar mot den röda linjen men runt 50fps om jag tittar mot mitten av kartan.
Citera
2014-04-18, 18:17
Medlem
Littlebear34s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hs187
Jag har problem med LT som rushar fram till mig i hembasen och dödar mig (ibland jag lyckades försvara mig och dödat LTn alldeles själv) och mitt lag bryr sig inte att hjälpa mig så det är lite jobbigt. Så vad är bästa tips för motverka detta? Min spg är lite långsam så jag kan inte hänga med lemming tåget för skydd.
Som andra säger, vänj dig. Visserligen så blir lagen bättre på att skydda arties ju högre tier man kommer men det kommer alltid komma undantag. Det är bra att flytta sig till samma sida som sitt lag om man ser ett lämmeltåg och hjälpa den andra sidan.

Citat:
Nästa vagn efter min nuvarande spg är Grille, ser ut som en kul vagn men jag är lite oroligt att Grille har kort arc jämfört med min nuvarande. Ska jag skaffa Grille ändå?
Det är mestadels också en vanesak. Om du vill komma upp till högre tiers så är det bara att vänja sig
Citera
2014-04-18, 19:10
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Littlebear34
Som andra säger, vänj dig. Visserligen så blir lagen bättre på att skydda arties ju högre tier man kommer men det kommer alltid komma undantag.
Undantag är mer regel skulle jag säga, kör awfull panther för skoj skull och senast inatt körde jag tvärs över highway och slog ut m53/m55 + t92 sen cappade jag säkert 30 sekunder innan jag ens kunde se på minikartan att fienden vände om.

En av orsakerna till att jag bara spelar fv304 nuförtiden, den är snabbare rakt fram än awfull panther så har en chans att köra ifrån.
Citera
2014-04-18, 19:28
Medlem
different_trips avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Åt vilket håll du tittar spelar stor roll, 100+ om jag tittar mot den röda linjen men runt 50fps om jag tittar mot mitten av kartan.

Gör det säkert, men tycker något har hänt sen patchen. Ibland har jag verkligen mellan 30-40 ett helt game, för att i nästa ha 80-100.

Man ska inte sjunka så lågt med 4GHz dualcore och ett 7970, så måste vara drygt om man har "sämre" setup än så.
Citera
2014-04-18, 19:31
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av different_trip
Gör det säkert, men tycker något har hänt sen patchen. Ibland har jag verkligen mellan 30-40 ett helt game, för att i nästa ha 80-100.
Tidigare patchar har fått vissa kartor att lagga, ett tag kunde jag ha 100+ fps på ena kartan men inte mer än 15fps på highway sen kan spelet kuka ur pga uppdatering som går fel.

Citat:
Man ska inte sjunka så lågt med 4GHz dualcore och ett 7970, så måste vara drygt om man har "sämre" setup än så.
Spelar ingen roll om du så har fyrtielva fantasiljoner kärnor i processorn spelet stödjer än så länge bara 1 kärna men det har talats länge om att wg ska lägga till stöd för flerkärniga processor för att förbättra prestandan.
Senast redigerad av Arne.Anka 2014-04-18 kl. 19:36.
Citera
2014-04-18, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grishnac
Jag tycker Grille är den roligaste artyn hittills i tyska trädet, man kan med lite skills ligga rätt bra kills med den, 6 kills är inga problem. Men jag vet inte om dom nerfat den nu.
Jaså den jag måste testa då, fick 5 kills idag på min spg Pz.Sfl. IVb dock.

Citat:
Vänj dig...spg har överlag väldigt dåligt skydd och skulle nån hänga bak lite för att skydda spg så skriker alltid nån idiot om kampande fegis...

2 grille's 1 cup?

Jag menade att alla går i lämmeltåg och lämnar ena sida oförsvarad. Jobbigt läge för mig.
Hehe, jag får väl kalla den The Girl när jag har skaffat den. Fin smeknamn du har kommit på nu.

Citat:
Ursprungligen postat av Littlebear34
Som andra säger, vänj dig. Visserligen så blir lagen bättre på att skydda arties ju högre tier man kommer men det kommer alltid komma undantag. Det är bra att flytta sig till samma sida som sitt lag om man ser ett lämmeltåg och hjälpa den andra sidan.

Det är mestadels också en vanesak. Om du vill komma upp till högre tiers så är det bara att vänja sig

Ja jag antar ni har rätt, jag får vänja mig helt enkelt.

Det stämmer, jag får gå vidare på arty trädet. Synd man kan inte gå genom heavy först sen går uppåt som man kan göra från heavy tank Tiger P upp till tank destroyer och sedan till top-tier tank destroyern Waffenträger auf E 100.
Citera
2014-04-18, 22:01
Medlem
Citat:
Tidigare patchar har fått vissa kartor att lagga, ett tag kunde jag ha 100+ fps på ena kartan men inte mer än 15fps på highway sen kan spelet kuka ur pga uppdatering som går fel.

Spelar ingen roll om du så har fyrtielva fantasiljoner kärnor i processorn spelet stödjer än så länge bara 1 kärna men det har talats länge om att wg ska lägga till stöd för flerkärniga processor för att förbättra prestandan.

Stödjer WoT 64bit processor? Då spelet ligger inte i mappen program (x86) som är anpassat för program/spel som använder 32bit i en 64bit windows OS. Har googlat men hittar inget.
Citera
2014-04-18, 22:05
Medlem
Grishnacs avatar
Förresten, jag sitter egentligen med alldeles åt h-e för gammalt och värdelöst grafikkort och med uppdateringen så går spelet i princip med lägsta grafikinställningen, vilket innebär att allt ser ut som SKIT!
Kortet är ett Radeon GT4800 serie om jag inte är ute och cyklar, det finns också en Catalyst control panel där man kan aktivera "overclock" och jag tänkte "whatta hell" och drog båda reglagen till max......dumt gjort. Då blåskärmade datorn så fort jag startade spelet så nu vågar jag fan inte röra reglagen igen när jag fick tillbaka dom.
Men, skulle det gå att använda funktionen för att få lite bättre fräs på spelet?
Citera
2014-04-18, 22:59
Medlem
Forzos avatar
Citat:
Förresten, jag sitter egentligen med alldeles åt h-e för gammalt och värdelöst grafikkort och med uppdateringen så går spelet i princip med lägsta grafikinställningen, vilket innebär att allt ser ut som SKIT!
Kortet är ett Radeon GT4800 serie om jag inte är ute och cyklar, det finns också en Catalyst control panel där man kan aktivera "overclock" och jag tänkte "whatta hell" och drog båda reglagen till max......dumt gjort. Då blåskärmade datorn så fort jag startade spelet så nu vågar jag fan inte röra reglagen igen när jag fick tillbaka dom.
Men, skulle det gå att använda funktionen för att få lite bättre fräs på spelet?

Ja det skulle nog gå men se till att läsa på lite om överklockning innan och ta det försiktigt i små små steg tills du hittat ett stabilt tillstånd. Tänk på att mer kraft ger mer värme så håll koll på temperaturerna
Citera
2014-04-19, 00:18
Medlem
different_trips avatar
Citat:

Det hjälper alltid något, frågan är hur mycket.

Börja med att klocka 3-4%, kan du spela i 1-2h utan artefakter (konstiga färger/flimmer etc) så höj lite till. Håll koll på temperaturen, börja med att damma ur grafikkorter det brukar sätta igen på ett år. Man kan säga att 70 grader är vad man bör ha även om korten klarar upp emot 90. Börja med ett reglage och avancera därifrån.

Alla grafikkort klarar olika mycket, min (helt annan serie) klarar 25-30%. Har för mig att mitt HD4850 klarade runt 50MHz på båda.

Lär väl göra lite fps och eventuellt att man kan höja ett snäpp.

Lycka till.

Edit: Har du extrem tur kan du (om du har rätt modell) låsa upp "pipelines" med nytt bios och få ett "annat grafikkort", men det är overkill och man bör läsa en hel del innan dess.
Senast redigerad av different_trip 2014-04-19 kl. 00:20.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in