Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-04-12, 20:02
  #7333
Avstängd
JuzupWilkoszs avatar
Juzup tittar på Toshiaki Toyodas dokumentär Unchain, där vi får följa 3 olika pugelister som alla har en sak gemensamt och det är att de är kompisar och tränar tillsammans.

Det här är en intressant skildring både i och utanför ringen där Toyodas prägel syns tydligt. Det är en hel del humor och glädje som förmedlas även om det är en hel del tragiska delar. Men precis som i 9 Souls så är det någonstans ljusglimtarna som hela tiden övertar fokus. Det gör att man som tittare sitter med ett leende på läpparna. Kajis upptåg var mer eller mindre galenskap och när de nära och kära sitter och beskriver de med leende så tycker man det hela både är tragiskt men också underhållande.

Juzup gillar det dramaturgiska upplägget där vi får inblickar i deras fightingkarriärer och i det privata mellan 1990-2000. Det även kul att de 3 är så olika. Kaji är loosernas looser i ringen, Garuda är en medelmåtta till figher men med ett sjuhelsikes fighterhjärta och Nishi-san är den som har mest talang men är dessvärre vek mentalt.

Betyget: Unchain är en stabil dokumentär som rekommenderas för alla som gillar kampsportsdokumentärer som är lite mer low-key. Juzup kan dock tycka att det hela kan kännas lite väl mycket från distans och som man sitter på avbytarbänken, men det är intressanta livsöden som underhåller. 3 av 5
Citera
2014-04-13, 17:50
  #7334
Medlem
Mystiqes avatar
Igår blev filmen Heaven and Earth (1990)

10-20min senare insåg jag att Kagetora var Uesugi Kenshin och förstod direkt vad filmen kommer handla om, detta resulterade senare att jag startade nytt campain i shougn2

Ger den 4av5

mvh M
Citera
2014-04-18, 02:42
  #7335
Medlem
NirvanAs avatar
Såg en riktigt bra koreansk action/thriller/drama nyligen "Hwayi: A Monster boy", blodig, rå och hyfsad flippad - på koreanskt vis

Stark 3/5
Citera
2014-04-18, 09:20
  #7336
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BrutusBeefcake
Har The suspect kommit med engelsk text?
Vart hittar man den?
Citera
2014-04-18, 16:31
  #7337
Medlem
BrutusBeefcakes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seolseol
Vart hittar man den?

Asiatorrents
Citera
2014-04-26, 16:20
  #7338
Avstängd
WoodrowCalls avatar
The Unforgiven fanns inte på filmtipset...
Vet i fan om man pallar att lägga in ännu en film..
Citera
2014-04-26, 17:30
  #7339
Medlem
BrutusBeefcakes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WoodrowCall
The Unforgiven fanns inte på filmtipset...
Vet i fan om man pallar att lägga in ännu en film..

http://asianwiki.com/Unforgiven_-_Yurusarezaru_Mono

Är det den du tänker på? Kan se om jag orkar lägga in den lite senare, blev intresserad av å se den.

Edit: Den ligger redan inne: http://nyheter24.se/filmtipset/film/...h_sort_order=1

Om det inte var du som la in den vill säga.
__________________
Senast redigerad av BrutusBeefcake 2014-04-26 kl. 17:32.
Citera
2014-04-26, 18:57
  #7340
Avstängd
WoodrowCalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrutusBeefcake
http://asianwiki.com/Unforgiven_-_Yurusarezaru_Mono

Är det den du tänker på? Kan se om jag orkar lägga in den lite senare, blev intresserad av å se den.

Edit: Den ligger redan inne: http://nyheter24.se/filmtipset/film/...h_sort_order=1

Om det inte var du som la in den vill säga.

Oj nu är den inlagd...

Då är det dags att betygsätta..
Citera
2014-04-26, 20:38
  #7341
Medlem
BrutusBeefcakes avatar
Kanske blir lite thailändsk kampsports kväll idag, beror lite på om flickvännen ok:ar det så vi får se.

Tänkte då dra rullarna:

Bangkok Knockout
The Protector 1 & 2
Beautiful Boxer

Om jag orkar allihop, någon som sett någon och är det något att rekommendera?
Citera
2014-04-27, 00:02
  #7342
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrutusBeefcake
The Protector 1 & 2
Beautiful Boxer

Dom tre ska du se, helt klart!
Citera
2014-04-27, 12:48
  #7343
Medlem
BrutusBeefcakes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Dom tre ska du se, helt klart!

Såg precis klart The Protector, riktigt bra film faktiskt! Får se om jag tar tvåan nu, blev lite sugen på Ong-Bak också
Citera
2014-04-27, 13:28
  #7344
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrutusBeefcake
Såg precis klart The Protector, riktigt bra film faktiskt! Får se om jag tar tvåan nu, blev lite sugen på Ong-Bak också

Har du sett Ong-Bak tidigare?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback