2014-04-18, 01:58
Medlem
Någon som vet Cyclones om som spawnar av Sweeping wind räknas som pets möjligen?
Citera
2014-04-18, 07:54
Medlem
Har äntligen tänkt köpa diablo3, nu när man har några lediga dagar framöver att spendera datorspelande på. Är ett troget diablo2 fan, men som sagt aldrig testat diablo3

Det jag undra är, köper jag diablo3+expansionen samtidigt eller köper jag diablo3 först och sedan expansionen?
Citera
2014-04-18, 09:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sleeppartypeople
Har äntligen tänkt köpa diablo3, nu när man har några lediga dagar framöver att spendera datorspelande på. Är ett troget diablo2 fan, men som sagt aldrig testat diablo3

Det jag undra är, köper jag diablo3+expansionen samtidigt eller köper jag diablo3 först och sedan expansionen?

Förvänta dig inte alldeles för mycket om du är ett trogen diablo2 fan.
Citera
2014-04-18, 09:15
Medlem
halloj!

Har två frågor till Er, gott folk.

1. Hur kan jag räkna ut min "riktiga" dps som folk pratar om? Elemental dps osv... Förklara jättegärna innebörden av detta också.

2. Ser att folk använder items med poison, arcance eller fire damage mm. Är det då bra att samla på sig gear som har samma element %+ dmg?
Citera
2014-04-18, 10:42
Medlem
Opilus5500s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sleeppartypeople

Welcome =). Du kommer lära dig fort och de lite ovant i början men otroligt roligare gameplay än D2 =).
Tyvärr är loren otroligt fjantigt inte alls samma djup som D2 hade tyvärr, de är väl ända jag kan slå ner på d3.

Finns båda spelen för vettigt pris så köpa båda, men i ditt fall kan du börja med Classic först, se vad du tycker =). Men precis som i D2, expansionen är ju alltid ett snäppet bättre, de är precis vad expasnionen är i diablo3 också. Den är sjukt bra, kanske ett av de bästa jag upplevt i expansioner till blizzard spel.
Senast redigerad av Opilus5500 2014-04-18 kl. 10:46.
Citera
2014-04-18, 11:28
Medlem
karnstans avatar
Är diabloprogress extremt segt? Står att jag inte spela på en vecka och att min dps är ca hälften av vad den är nu. Måste man göra något för att uppdatera?
Citera
2014-04-18, 14:02
Medlem
Gravers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karnstan
Är diabloprogress extremt segt? Står att jag inte spela på en vecka och att min dps är ca hälften av vad den är nu. Måste man göra något för att uppdatera?
Ja, titta åt höger.

Sedan är det bara att gå in på din karaktär och trycka på samma knapp.
Senast redigerad av Graver 2014-04-18 kl. 14:04.
Citera
2014-04-18, 14:07
Medlem
Någon som har någon bra länk till någon sida där man kan se var olika plans till blacksmith droppar? Hittar enormt mycket "special crafting material", men aldrig några recept!
Citera
2014-04-18, 14:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PreppMode
halloj!

1. Hur kan jag räkna ut min "riktiga" dps som folk pratar om? Elemental dps osv... Förklara jättegärna innebörden av detta också.

2. Ser att folk använder items med poison, arcance eller fire damage mm. Är det då bra att samla på sig gear som har samma element %+ dmg?
1. Det beror på vilka stats du har och vilken spell du använder. Spells skadar en viss % weapon damage. T.ex. 1426-1890 damage.
Vissa spells blir inte bättre av attack speed. Earthquake t.ex. Jag kan ha 564k "Damage" men ändå göra mer skada än med dual wield och uppemot 1 miljon "Damage".

Ett enkelt sätt att ta reda på sin dps är "Damage" * elemental skill damage * spell damage * (elite damage).
T.ex. 750k "Damage", 80% fire damage, 30% hota damage och 30% elite damage.
Det blir 2281k dps mot eliter.
Som sagt kan det vara missledande då vissa stats bidrar till "Damage" även fast de inte alls behöver tillföra något till din skada.

2. Ja, du bör samla på dig till ett element.
Citera
2014-04-18, 14:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lazermonkey
Någon som har någon bra länk till någon sida där man kan se var olika plans till blacksmith droppar? Hittar enormt mycket "special crafting material", men aldrig några recept!

recpeten är helt random, bara köra på.
Citera
2014-04-18, 14:43
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lazermonkey

Här är alla farmställen och mats, länkar även vilken item: http://www.diablofans.com/forums/diablo-iii-general-forums/diablo-iii-general-discussion/83094-guide-legendary-crafting-materials-drop-locations
Citera
2014-04-18, 14:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PreppMode
halloj!

Citat:
Ursprungligen postat av pukknub
1. Det beror på vilka stats du har och vilken spell du använder. Spells skadar en viss % weapon damage. T.ex. 1426-1890 damage.
Vissa spells blir inte bättre av attack speed. Earthquake t.ex. Jag kan ha 564k "Damage" men ändå göra mer skada än med dual wield och uppemot 1 miljon "Damage".

Ett enkelt sätt att ta reda på sin dps är "Damage" * elemental skill damage * spell damage * (elite damage).
T.ex. 750k "Damage", 80% fire damage, 30% hota damage och 30% elite damage.
Det blir 2281k dps mot eliter.
Som sagt kan det vara missledande då vissa stats bidrar till "Damage" även fast de inte alls behöver tillföra något till din skada.

2. Ja, du bör samla på dig till ett element.

Du behöver inte räkna någonting, gå in på http://www.diabloprogress.com/ och sök på din battletag bara.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in