Citat:
Ursprungligen postat av
Riskman
Ur Expressens artikel idag - Ingela Jansson till förvaltningsrätten i Göteborg i sitt överklagande:
Rekapitulation - Åtalspunkterna mot Ingela i Sverige (i stämningsansökan som Jansson flydde från):
1 Grovt bedrägeri: Lurat banker och kreditinstitut genom att utge sig för att vara en annan kvinna. Det sammanlagda värdet: 832 126 kronor.
2 Grovt bedrägeri: Lurat till sig 325 000 kronor från ett kreditinstitut genom att utge sig för att vara en annan kvinna.
3 Grovt bedrägeri: Lurat till sig sammanlagt 278 842 kronor från bland annat en bensinmack, flera kreditinstitut och banker genom att utge sig för att vara en annan kvinna.
4 Grovt bedrägeri: Lurat till sig hotellnätter för 4 403 kronor.
5 Grovt bedrägeri: Lurat till sig mobilabonemang för 7 800 kronor.
6 Grovt bedrägeri: Lurat till sig en dator på kredit för 8 240 kronor.
7 Grovt bedrägeri: Betalat med en annan persons bankkort för 1 790 kronor.
8 Grovt bedrägeri: Lurat social-kontoren i Mariestads och Töreboda kommuner att på felaktiga grunder betala socialbidrag till henne. Sammanlagt 27 116 kronor från Mariestad och 8 952 kronor från Töreboda.
9 Stöld: Stulit en fyrhjulsdriven moped, värderad till
6 200 kronor, från ett företag.
Brotten preskriberas år 2021.
Kan ju tillägga att jag är en av de punkterna och att den totala summan för mig var på 1,7miljoner och att hon hade ansökt om totalt 2,6miljoner, men fick avslag så endast 1,7miljoner var beviljat. Det som hände var att åklagaren fick så mycket anmälningar att de fick sätta ett beslutsstopp och de tog inte med alla målsägares yrkanden till tingsrätten.

Vet ej om det är intressant att jag berättar. Men delar gärna info.
Therese