Citat:
Ursprungligen postat av
Wireman
Ang. Din spoiler:
Jag är tvåbarnspappa med eget företag där jag arbetar heltid. Jag har sedan hösten studerat vid vuxenutbildningen meden hastighet över 150% med bra betyg. Samtidigt har jag ett hem att sköta men hinner ändå leka med barnen, kolla hockey dricka öl och slösurfa i mängder. Jag har till och med tid över.
Vad gör så många 18-åringar, som går gymnasiet och bor hemma, som tar sån tid att de inte hinner med att plugga? Wow?
Med "plugga" menade jag enbart den förberedelse, t.ex. att plugga obskyra ord, som görs för att nå ett bra resultat på högskoleprovet.
Jag själv, som 18-åring, gör inte mycket annat än att plugga om vi tar med den tiden som jag lägger på skolarbete. Men jag är övertygad om att detta är ett ovanligt fenomen bland mina jämnåriga och att den generella gymnasiestuderande inte gör mycket produktivt utöver den schemalagda undervisningen.
Det jag skrev i spoilern är alltså endast en påminnelse till mig själv att jag
även skall använda den resterande tiden till att plugga. T.ex. på bussen till skolan eller under de raster vi har mellan undervisningar.
Att slösurfa och skriva här på forumet är egentligen inte produktivt men det är ett sätt för att "skriva av sig" eller för att återfå motivationen med hjälp från andra skribenter medan man tar en paus från pluggandet.