Citat:
Ursprungligen postat av
Tregay
Glädjespridaren Edward Blom i sitt esse:
För ett par timmar sedan, under onsdagen, var Blom med i
SVT:s ungdomsprogram MVH där han bjöd på påskmat och berättade - som bara han kan - om påsk och mat historiskt.
Sevärt.
PS. En av programledarna, Happy Jankell, är Thorsten Flinck och Annika Jankells dotter.
Vad fan... Ett 42 minuter långt program där två snorvalpar, en fet flicka och en babbe yrar om skit större delen av tiden. Den riktiga stjärnan står i logen och hackar lök.
För helvete, SVT...
EDIT: Ofc, den feta blåhåriga flickan är vegetarian. Tjockast men ska ändå kokettera med sina asketiska kostval. Jag antar att hon inte tänker på att alla söta hallonnappar och lakritsbåtar normalt sett har rikliga mängder animaliskt DNA i sig.
EDIT 2: GAH, "omg kolla en påskkyckling, var fiiiiiint, omg". Helt jävla seriöst... Att Edward orkar sitta och ösa ur sin visdomskälla över de här jävla nötterna är obegripligt. Edward berättar påskens djupare mening, att inte döda de förstfödda, och en av åsnorna får för sig att det handlar om att avfäkta böldpesten. Vi talar alltså om 16-18-åringar. De har tillbringat de senaste 10-11 åren i skolan och är ändå så obildade att man skäms.
EDIT 3: Hade jag fått välja mellan att skända Annika Jankell eller hennes dotter så hade jag valt Annika. Annika är lite över 50 men jag hade icke desto mindre valt henne. Dottern är så osannolikt "tonårig" att jag hade avbrutit samlaget för att gå ut i köket, hämta brödkniven och hugga den i det egna bröstet bara för att slippa ifrån hennes tonårsuttryck. Med Annika hade man förhoppningsvis sluppit ett "omg" när man tar av sig kalsongerna.