2014-04-16, 21:55
Medlem
Maestrosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thursdays-Girl
Följer honom på Instagram, det är ju bara mat och dryck. Hur försörjer sej människan, vill jag också veta.

Gillar "Partaj"s tolkning av Edvard. Klockrent! :-D
Har han sagt upp sig från sitt arbete som arkivarie eftersom du frågar?
Citera
2014-04-16, 23:29
Medlem
JerryCottons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maestroso

Ja det har han. Han kör eget nu med föreläsningar m.m.
Citera
2014-04-16, 23:53
Medlem
Tregays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Isnatt
Vad jobbar Edward med egentligen? Hans fru verkar ha en slags managerroll åt honom, men vad gör karln? Jag ser på instagram att det verkar vara mycket nöjen, nån föreläsning och så, men mer?
Citat:
Ursprungligen postat av JerryCotton
Ja det har han. Han kör eget nu med föreläsningar m.m.
På hans hemsida informerar han om att "Edward Blom är en uppskattad moderator, debattledare och konferencier".
Det känns som om han - just såsom jag fetat texten - jobbar med sin fru.
Gayradarn larmar om att han är smygfag. Frun kanske är en täckmantel m.a.o.
Citat:
Ursprungligen postat av hängballen
Han liknar Fredrik Lindström på nått vis.
När du säger det ja. Dessa två borde göra ett tv-program ihop. Klar potential att bli ett kul och sevärt radarpar!
Citera
2014-04-17, 01:35
Medlem
Tregays avatar
Glädjespridaren Edward Blom i sitt esse:

För ett par timmar sedan, under onsdagen, var Blom med i SVT:s ungdomsprogram MVH där han bjöd på påskmat och berättade - som bara han kan - om påsk och mat historiskt.

Sevärt.

PS. En av programledarna, Happy Jankell, är Thorsten Flinck och Annika Jankells dotter.
Citera
2014-04-17, 07:16
Medlem
Arne Bajses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tregay

För ett par timmar sedan, under onsdagen, var Blom med i SVT:s ungdomsprogram MVH där han bjöd på påskmat och berättade - som bara han kan - om påsk och mat historiskt.

Sevärt.

PS. En av programledarna, Happy Jankell, är Thorsten Flinck och Annika Jankells dotter.

Påläst är han, det är intressant att lyssna på Blom. Svettrasan tas fram ur kavajfickan som vanligt.

Varför har ungdomarna inga svettrasor ?
Citera
2014-04-17, 08:18
Medlem
Trumpeters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maestroso

Han står som Fellow writer på CfNs hemsida.
Citera
2014-04-17, 17:55
Medlem
Tregays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne Bajse
Påläst är han, det är intressant att lyssna på Blom. Svettrasan tas fram ur kavajfickan som vanligt.

Varför har ungdomarna inga svettrasor ?
Väldigt påläst. Man märkte där i programmet att ungdomarna blev imponerade också. Svettrasan är lite av hans signum. Inte många kan som Edward hala fram den och putsa pannan nästan obemärkt samtidigt som han fixar med mat med andra handen och svarar på frågor. Hans panna ser förresten ovanligt stor ut.

Här om påsken - varför vi firar - i TV4 från förra året med Edward: https://www.youtube.com/watch?v=75LxKLxXjZo
Citera
2014-04-22, 15:54
Medlem
Grodaifickans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thursdays-Girl
Följer honom på Instagram, det är ju bara mat och dryck. Hur försörjer sej människan, vill jag också veta.

Gillar "Partaj"s tolkning av Edvard. Klockrent! :-D
Han åker taxi.
Citera
2014-05-18, 22:38
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Isnatt
Jag har läst på flera ställen nu att Edwards fru varit så smal, kan nån posta en bild som stödjer det?
Gunilla har blivit helt osannolikt fet sista året. Kolla in kaggen här...
http://photos-f.ak.instagram.com/hphotos-ak-frc/10296814_272378726275965_1838085311_n.jpg

Citera
2014-05-19, 21:08
Medlem
apanola IIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saccard
Gunilla har blivit helt osannolikt fet sista året. Kolla in kaggen här...
http://photos-f.ak.instagram.com/hphotos-ak-frc/10296814_272378726275965_1838085311_n.jpg

det kostar på att hålla EB:s tempo vad det gäller mat och dryck, men han äter och dricker för oss alla, den välsignade mannen
Citera
2014-05-19, 22:26
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av apanola II
det kostar på att hålla EB:s tempo vad det gäller mat och dryck, men han äter och dricker för oss alla, den välsignade mannen
Visst gör han.

Jag vill dessutom infoga att jag på intet sätt menade något elakt eller att göra narr av varken Edward eller Gunilla med föregående inlägg. Jag vet att han läser tråden om sig själv. Det var snarare en betraktelse som icke går att förneka. Gunilla har lagt ut, något rent våldsamt och på bara något år.
Citera
2014-05-19, 22:36
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Tregay

Sevärt.

Vad fan... Ett 42 minuter långt program där två snorvalpar, en fet flicka och en babbe yrar om skit större delen av tiden. Den riktiga stjärnan står i logen och hackar lök.

För helvete, SVT...

EDIT: Ofc, den feta blåhåriga flickan är vegetarian. Tjockast men ska ändå kokettera med sina asketiska kostval. Jag antar att hon inte tänker på att alla söta hallonnappar och lakritsbåtar normalt sett har rikliga mängder animaliskt DNA i sig.

EDIT 2: GAH, "omg kolla en påskkyckling, var fiiiiiint, omg". Helt jävla seriöst... Att Edward orkar sitta och ösa ur sin visdomskälla över de här jävla nötterna är obegripligt. Edward berättar påskens djupare mening, att inte döda de förstfödda, och en av åsnorna får för sig att det handlar om att avfäkta böldpesten. Vi talar alltså om 16-18-åringar. De har tillbringat de senaste 10-11 åren i skolan och är ändå så obildade att man skäms.

EDIT 3: Hade jag fått välja mellan att skända Annika Jankell eller hennes dotter så hade jag valt Annika. Annika är lite över 50 men jag hade icke desto mindre valt henne. Dottern är så osannolikt "tonårig" att jag hade avbrutit samlaget för att gå ut i köket, hämta brödkniven och hugga den i det egna bröstet bara för att slippa ifrån hennes tonårsuttryck. Med Annika hade man förhoppningsvis sluppit ett "omg" när man tar av sig kalsongerna.
Senast redigerad av Saccard 2014-05-19 kl. 23:08.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in