2020-03-19, 14:04
Medlem
S-skalles avatar
Edward Blom: ”Vansinnigt” att ge vård till äldre
Citat:
Även i Sverige har myndigheterna i förbifarten nämnt så kallat triage utan att det uppmärksammats nämnvärt. När man nu från officiellt håll säger att man inte ska prioritera vissa grupper vid de få vårdplatser som finns under pågående kris, menar Edward Blom att det är helt fel och att man ”självklart” bör fokusera på de yngre.

Låter helt vansinnigt att svenska myndigheter säger att man inte ska åldersdiskriminera vid val av vilka patienter som ska vårdas och vilka som ska lämnas att dö. Att prioritera unga framför de som redan levt sitt liv borde vara självklart. #COVID19 — Edward Blom (@Edward_Blom) March 19, 2020
https://samnytt.se/edward-blom-vansinnigt-att-ge-vard-till-aldre/
Citera
2020-03-19, 14:40
Medlem
mjukmjukares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S-skalle
Edward Blom: ”Vansinnigt” att ge vård till äldre

https://samnytt.se/edward-blom-vansinnigt-att-ge-vard-till-aldre/

Här har nog neurosen helt slagit ut bäste Edward.
Förstår inte varför han tänker såhär?

Om man drar Bloms resonemang lite längre så kan man enkelt konstatera att människor som har underliggande sjukdomar, orsakade av eget leverne, ska icke prioriteras. (Edward har ju med sitt gigantiska kalori och alkoholintag själv orsakat sin diabetes)

Men så jobbar naturligtvis inte apparaten.
Den är mer humanist än så.
Mer humanist än Edwards huvudlösa förslag också.

Inte bra detta Edward Blom.

Citera
2020-03-19, 15:36
Medlem
PingPongZongs avatar
Vad härlig han är den där Edward. Klart det är vansinnigt att svenska myndigheter säger att man inte ska diskriminera. Det är ju precis vad dom gör. Och det gör dom rätt i. Felet är ju att dom säger att dom inte gör det dom gör. Edward säger vad han tycker på riktigt.

Tycker Edward ska unna sig något riktigt gott i kväll. Jävla larv med säsongens influensa. Samtidigt som man inte kan låta bli och roas över alla dessa jävla kycklingar som springer runt som yra höns.

Lär dig krypa, lär dig gå, lär dig hata ....

Min farsa är 80år. Bröt nacken och fick cancer men inte fan gnällde han för det? Han här uppe hoppar som ett jävla freak. Han säger precis som mig. Kanske därför jag jämför folk med kycklingar? Dagens folk är som som kycklingar.

Det är galet så det blivit. Rena sagofigurer som helt plötsligt dyker upp och skyddas i våra lagar. Är väl inget fel... INGET FEL.... Att vara bög... Eller vafan man nu vill vara. Men var inte....

Edward Blom säger vad du inte vågar säga. Länge leve Edward Blom.
Citera
2020-03-19, 15:56
Medlem
mjukmjukares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PingPongZong
Vad härlig han är den där Edward. Klart det är vansinnigt att svenska myndigheter säger att man inte ska diskriminera. Det är ju precis vad dom gör. Och det gör dom rätt i. Felet är ju att dom säger att dom inte gör det dom gör. Edward säger vad han tycker på riktigt.

Tycker Edward ska unna sig något riktigt gott i kväll. Jävla larv med säsongens influensa. Samtidigt som man inte kan låta bli och roas över alla dessa jävla kycklingar som springer runt som yra höns.

Lär dig krypa, lär dig gå, lär dig hata ....

Min farsa är 80år. Bröt nacken och fick cancer men inte fan gnällde han för det? Han här uppe hoppar som ett jävla freak. Han säger precis som mig. Kanske därför jag jämför folk med kycklingar? Dagens folk är som som kycklingar.

Det är galet så det blivit. Rena sagofigurer som helt plötsligt dyker upp och skyddas i våra lagar. Är väl inget fel... INGET FEL.... Att vara bög... Eller vafan man nu vill vara. Men var inte....

Edward Blom säger vad du inte vågar säga. Länge leve Edward Blom.

Bryta nacken & få cancer vara 80 år och inte gnälla
”Kycklingar, sagofigurer, att vara bög, säger vad jag inte vågar säga .... influensan ett jävla larv...”

Ja, du har nog täckt in allt stolligt helt utan att förstå någonting. Bara låta foderluckan glappa.
Och helt naken blotta sin dumhet.

Citera
2020-03-19, 18:14
Medlem
PingPongZongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mjukmjukare
Bryta nacken & få cancer vara 80 år och inte gnälla
”Kycklingar, sagofigurer, att vara bög, säger vad jag inte vågar säga .... influensan ett jävla larv...”

Ja, du har nog täckt in allt stolligt helt utan att förstå någonting. Bara låta foderluckan glappa.
Och helt naken blotta sin dumhet.

Jag förstår att du inte förstår. Du skrev ju så här om Edward Blom: "Förstår inte varför han tänker såhär?" Nu visar du att du varken förstår mig eller Edward. Jag förstår hur Edward tänker.

Punscharkivarie, läskciceron, vivör, stilikon, matideolog, livsnjutare, gourmet, gourmand, finsmakare, expert, kulturprofil och tv-personlighet är några exempel på epitet som har använts om Edward Blom i olika sammanhang.
Citera
2020-03-19, 18:51
Medlem
mjukmjukares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PingPongZong
Jag förstår att du inte förstår. Du skrev ju så här om Edward Blom: "Förstår inte varför han tänker såhär?" Nu visar du att du varken förstår mig eller Edward. Jag förstår hur Edward tänker.

Punscharkivarie, läskciceron, vivör, stilikon, matideolog, livsnjutare, gourmet, gourmand, finsmakare, expert, kulturprofil och tv-personlighet är några exempel på epitet som har använts om Edward Blom i olika sammanhang.

Men epitet som gör gällande att han har någon som helst kunskap om pandemier, virus och bakterier har ej hittats. Du har skrivit expert med fet text -berör ej pågående pandemi.
Och inte en enda högskolepoäng i till att börja med biologi har förvärvats av Edward Blom.
Öht Naturvetenskap är Edward Blom främmande då han la nästan 10 år på Humaniora i Uppsala.

Och det är någonstans där hela frågan landar.
Således är du och han med i den stora majoritet av befolkningen som inte kan någonting om det som pågår i pandemiväg just nu i världen.
Känn ödmjukhet inför det.

Citera
2020-03-21, 18:06
Medlem
brianmolkos avatar
Han är ju själv i riskgrupp, hoppas inte det går dåligt, att han dör i detta, ni brukar ju skriva att just han ska dö av övervikt. Men att nämna att en del andra kanske egentligen dog av sin övervikt fick man inte ..
Citera
2020-04-01, 19:47
Medlem
Någon försöker döda Edward Blom - med fru?

Edward har fått 6kg (!) Stiltonost som gåva av någon, eftersom Edward sitter i karantän pga att han tillhör Corona-riskgruppen (BMI = extrem fetma, diabetes typ 2 - och kanske även högt blodtryck om jag får gissa..).

Istället för att donera en säck med måltidsersättningspulver till Edward med fru har någon "feeder" givit herrskapet en gåva de inte kan motstå - mot bättre vetande. Det är ungefär samma sak som om någon hade donerat en back whisky till en alkis som sitter hemma.

Barnen är 1, 3 och 4 och mamma och pappa håller på att ta död på sig själva genom att äta ihjäl sig i väntan på att viruset blåser över .. :-(

https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/K39RWy/darfor-haller-sig-edward-blom-borta-fran-krogen-nu

https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/6jRz6O/edward-bloms-onskan-vill-leva-langre-for-mina-barn
Citera
2020-04-01, 20:10
Medlem
brianmolkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Någon försöker döda Edward Blom - med fru?

Edward har fått 6kg (!) Stiltonost som gåva av någon, eftersom Edward sitter i karantän pga att han tillhör Corona-riskgruppen (BMI = extrem fetma, diabetes typ 2 - och kanske även högt blodtryck om jag får gissa..).

Istället för att donera en säck med måltidsersättningspulver till Edward med fru har någon "feeder" givit herrskapet en gåva de inte kan motstå - mot bättre vetande. Det är ungefär samma sak som om någon hade donerat en back whisky till en alkis som sitter hemma.

Barnen är 1, 3 och 4 och mamma och pappa håller på att ta död på sig själva genom att äta ihjäl sig i väntan på att viruset blåser över .. :-(

https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/K39RWy/darfor-haller-sig-edward-blom-borta-fran-krogen-nu

https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/6jRz6O/edward-bloms-onskan-vill-leva-langre-for-mina-barn

Kan inte du donera lite pulver till han, du kan skriva en snäll lapp på paketet, ställa det utanför hans dörr, och rusa nerför trappor efter ha plingat på, eller om han nu bor i hus
Citera
2020-04-01, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brianmolko
Kan inte du donera lite pulver till han, du kan skriva en snäll lapp på paketet, ställa det utanför hans dörr, och rusa nerför trappor efter ha plingat på, eller om han nu bor i hus

Jag har ingen aning om var han bor och han behöver nog inte min donation. Lika lite som han behövde feeders donation..

Jag undrar bara varför ingen kan prata klarspråk med paret? De var så feta att fetman stod ivägen för barnskaffandet. Nu lyckades de få 3 stycken på ett bräde. Varför skulle de inte kunna göra en LIIIITEN uppoffring och ändra på sitt beteende så att barnen inte blir föräldralösa innan de har fyllt 10?

För tar Corona inte död på karln då kommer en hjärtinfarkt som brev på posten.

Edward är ett typ exempel på alla dessa amerikanare som kommer att dö som flugor i Corona: Extremt fet och med underliggande sjukdomar.. Inte en chans om Corona fäster sig vid honom..
Citera
2020-04-01, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mjukmjukare
Här har nog neurosen helt slagit ut bäste Edward.
Förstår inte varför han tänker såhär?

Om man drar Bloms resonemang lite längre så kan man enkelt konstatera att människor som har underliggande sjukdomar, orsakade av eget leverne, ska icke prioriteras. (Edward har ju med sitt gigantiska kalori och alkoholintag själv orsakat sin diabetes)

Men så jobbar naturligtvis inte apparaten.
Den är mer humanist än så.
Mer humanist än Edwards huvudlösa förslag också.

Inte bra detta Edward Blom.

När Edward gjorde sitt uttalande tänkte han inte alls på den sk. "biologiska åldern" som ju inte behöver vara samma som den verkliga åldern.

En gubbe på 70 bast kan gå före i kön om han tävlar om en plats på IV med Edward..
Citera
2020-04-09, 18:36
Medlem
cleovarnamnets avatar
Jag är på riktigt förvånad över att Edward och Gunilla konstaterar att barnen inte vill klä ut sig till påskkärringar utan hänga över iPaden i stället och att de accepterar det. Vad är de, 2 och 1? (De yngsta.) Att de låter barn i koltåldern över huvud taget titta på iPad förvånar mig, att de dessutom låter dem skippa traditioner (som jag trodde var det Edward lever för) för att passiverade sitta och titta på iPad förbluffar mig.

Edit: Barnen har tydligen mer än en dessutom, eftersom Gunilla i tidigare post pratar om ”sina surfplattor” som barnen kräver.
Men det kanske är så när man är äldre förälder. Man orkar helt enkelt inte.
Och innan någon kommenterar om hur gnällig och konservativ jag är - ja, det stämmer. Tycker att det är horribelt att se småbarn med napp i munnen sitta passiva framför en iPad. Men det kanske är påvens predikningar de tittar på?
Senast redigerad av cleovarnamnet 2020-04-09 kl. 18:44.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in