2013-09-07, 11:23
Medlem
m00nst0nes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mysteriousstranger
Om Bloms farfars far var jude så gör det knappast Blom till jude. Är du seriös om du tror han ska ställa upp i Biggest Loser? På vilket sätt är han en loser då han lever ett lyxliv få förunnat.

Vet du ens vad Biggest Loser är?
Citera
2013-09-07, 16:27
Medlem
Adonirams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adversarius
Avsnitt 6 av Edward Bloms Gästabud handlar om brännvinsbordet.

http://www.tv8play.se/play/224434/?autostart=true

Har inte sett avsnittet själv än, tänkte göra det ikväll.

Det här nförklädet med en bläckfick iklädd mössa med malteserkors, betyder det något särskilt?
Citera
2013-09-07, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MAEVERABOFF
På nyhetsmorgon just nu berättade han att hans bakfyllemat är en hel ugnssmält hushållsost. Han berättade också att han dagen efter beställt en hel smält hushållsost på krogen och att servitrisen inte rörde en min vid beställningen.

Haha, jo jag såg det. Hälsosamt nå jävulskt och inte ett dugg äckligt.

Han är kung!
Citera
2013-09-07, 18:10
Medlem
Rimberts avatar
Han är underhållande, men man undrar om han är kastrerad, med tanke på rösten.
Han låter ju som en femtioårig käring.
Men vi är ju med rasande steg på väg mot medeltiden igen, så att eunucker börjar dyka upp igen som narrar är kanske helt följdriktigt i vår kulturs allmänna nedgång...

Har inte hört något speciellt skvaller om honom, mer än att han tycks gilla att gå utan kalsonger under byxorna.
Har lyckligtvis inte själv erfarit detta, men enligt min förra flickvän, som umgicks i hans kretsar, verkar det vara så.
Senast redigerad av Rimbert 2013-09-07 kl. 18:33.
Citera
2013-09-07, 22:22
Medlem
Arne Bajses avatar
Edward är en ofrivillig ståuppkomiker. Såg honom i nyhetsmorgon och programledaren skrattade gott åt Edward trots att denne var fullt seriös då han förklarade storheten i sin kokkonst.

Det är just uppsynen och falsetten samt ordvalet som gör honom så annorlunda och otidsenlig, vilket är kul iofs. Edward ser rätt kort ut. Kan tänka mig att han smält in ypperligt i 1890-talets Berlin, men inte i dagens svenska samhälle.
Citera
2013-09-09, 17:10
Medlem
Enoch.Thulins avatar
När jag hörde Edvard snacka på TV utan att jag såg bilden, så trodde jag först det var Alexander Bard.
Citera
2013-09-09, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av _Dante_
Edward är en Alfahanne av rang!

Ser honom på stan ibland. Hans kroppshydda är verkligen enorm. Inget tvivel om att det är fyrsiffrigt antal kilo gåslever som åkt in i den mannen.
Citera
2013-09-10, 10:44
Medlem
Ålens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _Dante_
Edward är en Alfahanne av rang!

Håller helt med. Han lever livet genuint och som det passar honom. Edward är en viking.
Citera
2013-09-10, 18:49
Medlem
Geres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GallusGallus
Han är jude.

Tillåter mig att tvivla.

Är det någon som vet om han är släkt med arkitekten och stadsträdgårdsmästaren Holger Blom? Denne var verksam på 40-, 50- och 60-talen och har utformat många av Stockholms parker, samt ritad "Svampen" på Stureplan.

Om inte annat så har de religionen gemensamt.
Citera
2013-09-10, 19:25
Medlem
Skog-mans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MAEVERABOFF
På nyhetsmorgon just nu berättade han att hans bakfyllemat är en hel ugnssmält hushållsost. Han berättade också att han dagen efter beställt en hel smält hushållsost på krogen och att servitrisen inte rörde en min vid beställningen.

Såg det också, så jävla underbart! Han är kung, bara njuta av livet och ta för sig av det goda, samt vara allmänt skön. Vill leva hans liv. Jobba med att sitta och tjöta om det man älskar och ha enorm kunskap om det.
Citera
2013-09-10, 19:38
Medlem
Avva66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gere
Tillåter mig att tvivla.

Är det någon som vet om han är släkt med arkitekten och stadsträdgårdsmästaren Holger Blom? Denne var verksam på 40-, 50- och 60-talen och har utformat många av Stockholms parker, samt ritad "Svampen" på Stureplan.

Om inte annat så har de religionen gemensamt.
Han har ju Edvard som mellannamn i alla fall, Holger Edvard Maria Blom, fast med enkel-v

http://sv.wikipedia.org/wiki/Holger_Blom

Citat:
Detta kanske snarare är förklaringen än Big Fish, för skall jag vara ärlig har det ökat särskilt senaste två åren. Kände faktiskt inte till stället innan jag började söka på Bloom inför skrivandet av blogginlägget på temat, men måste naturligtvis gå dit. Ett tag fanns det ju en Holger Bloms restaurang vid Norra Bantorget efter min farfars kusin som ritat huset som tyvärr revs nyligen, men mina släktingar gillade inte att de användes och protesterade. Bloms café vid Moderna är tyvärr inte efter Holger Blom som jag först trodde utan efter Fredrik Blom.

http://www.edwardblom.se/2011/04/28/jag-heter-for-sjutton-blom-blom-som-i-blomma/

Citat:
Bloom är förvisso ett trevligt namn som framför allt bärs av anglosaxiska judar. (Men mitt lilla judiska påbrå kommer inte från Blomsläkten, som var helt vanligt, svenskt, bonn-lutherskt, utan från min farmors farfar som hette Herzog.)

Lite Jude är han då alltså, eller hur ska man tolka det?
Senast redigerad av Avva66 2013-09-10 kl. 19:41.
Citera
2013-09-10, 21:15
Medlem
Bara Glads avatar
Jag har träffat Edward ett par gånger. En väldigt trevlig kille! Tycker att han är helt grym. Han älskar mat och är otroligt kunnig om densamma.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in