2014-09-03, 18:32
Medlem
Mysteriousstrangers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne Bajse
Falsetten och övervikten drar ner trovärdigheten. Han är inte förtroendeingivande som matkock helt enkelt, lägg där till den flåsande andningen och svettrasan. För mycket Chris Farley över mannen, han funkar bättre i humorprogram.

EB spelar över och är teatralisk, därför ser folk hellre Vin-Bengan tala i TV.

Ja där har du en alkoholist som verkligen "fungerar" Vin-Bengan alltså. Tyckte Edward Blom var kul när han kom fram i TV, men de senaste året har jag ändrat min inställning ganska rejält. Visst han verkar trevlig osv, men han har en riktigt störande dialekt som gjorde att jag höll på att skratta ihjäl mig första gången jag hörde honom. Nuförtiden är han mest jobbig att höra, och hans senaste utspel var bara för löjligt. Ska uttala sig om idrotten för att få 15 minuter i rampljuset igen, allt baserat på hans egna erfarenheter. Kan tänka mig hur folket skrattade åt Edward på idrotten.

Är du för övrigt "säker" på att folk verkligen föredrar Vin-Bengan framför Edward. Han är ju ganska populär Edward. Vin-Bengan har väll också passerat bäst före datum om man ska vara ärlig.
Citera
2014-09-03, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mysteriousstranger
Ja där har du en alkoholist som verkligen "fungerar" Vin-Bengan alltså. Tyckte Edward Blom var kul när han kom fram i TV, men de senaste året har jag ändrat min inställning ganska rejält. Visst han verkar trevlig osv, men han har en riktigt störande dialekt som gjorde att jag höll på att skratta ihjäl mig första gången jag hörde honom. Nuförtiden är han mest jobbig att höra, och hans senaste utspel var bara för löjligt. Ska uttala sig om idrotten för att få 15 minuter i rampljuset igen, allt baserat på hans egna erfarenheter. Kan tänka mig hur folket skrattade åt Edward på idrotten.

Är du för övrigt "säker" på att folk verkligen föredrar Vin-Bengan framför Edward. Han är ju ganska populär Edward. Vin-Bengan har väll också passerat bäst före datum om man ska vara ärlig.

Dialekten skiter jag i. Han lever uppenbarligen i en studentvärld fortfarande så det blir väl det som bestämmer hans framtida öde..

Han är kul i små portioner..

.
Citera
2014-09-03, 20:36
Medlem
Arne Bajses avatar
Citat:
Ska uttala sig om idrotten för att få 15 minuter i rampljuset igen, allt baserat på hans egna erfarenheter. Kan tänka mig hur folket skrattade åt Edward på idrotten.

Hans marknadsvärde sjönk som en sten just i samband med uttalandet om idrotten, det var ett misstag. Ungdomar ska röka och dricka alkohol istället för att vara hälsosamma tycker Blom. Han leder ungdomen i fördärvet med dylika uttalanden och får hela hälso och friskvårdsrörelsen emot sig.

Vad kostar rökarna och alkolisterna samhället ? Blom är en bakåtsträvare som tänker själviskt och kortsiktigt.

Matvraket Blom har redan diabetes, är gravt överviktig men frossar på i allt högre takt. Diabetiker ska definitivt låta bli alkohol och äta lågfettkost.

Fortsätter matkonnesören med sitt livsnjuteri i samma tempo, så tar det ljuva livet snart stopp.

Vin-Bengan har presenterat viner i TV4. Han är lågmäld och påläst, han låter vinerna ha huvudrollen i sändningen och inte sin egen person. Blom är alldeles för överspelande och egenkär, han stjäl mycket uppmärksamhet och informationen han vill förmedla blir en bisak när man ser hans uppenbarelse i form av falsettstämma, enorm kroppshydda och glansiga ögon.
Citera
2014-09-03, 21:05
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oddball
Det är inte alls "klart som fan" - långt därifrån! Finns trots allt någon procent av befolkningen som är asexuella och herr Blom och hans fru kan mycket väl tillhöra det gänget eftersom åtminstone han verkar trösta sig med mat och dryck.

Visst kan du ha en poäng här - samtidigt skulle jag kunna lista feta satyrer i timmar; Cornelis, Brando etc etc.

(fan, här sitter man och spekulerar i Bloms sexliv - eller ev sexliv... man kanske borde börja samla frimärken, gå på bridgekvällar... )
Citera
2014-09-03, 21:12
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
- - - Kan tänka mig hur folket skrattade åt Edward på idrotten.
- - -

"Objection your honor, speculation!" Kan mycket väl se en finnig 15-årig Blom på grillor dela ut en riktig Kronwallare på open ice eller stöta en kula tvåsiffrigt meter.

(kanske dock inte en snurr-straff på handbollsplan, men vem fan gör det!)
Citera
2014-09-09, 18:52
Medlem
Rokushikis avatar
Edward Blom gör Korvglass: https://www.youtube.com/watch?v=EdiUwrMysFc&feature=youtu.be
Citera
2014-09-09, 20:19
Medlem
Scaevolas avatar
Herr Blom behöver ingen introduktion, han är redan såpass känd.

Men som sagt, karln har en stor passion för mat, ser han då och då på Östermalms Saluhall där han köper diverse saker.
Citera
2014-09-09, 20:23
Medlem
potatislandets avatar
Jag tycker det börjar bli plågsamt och snudd på sorgligt att se Edward Blom långsamt äta och dricka sig själv till döds.
Citera
2014-09-09, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arne Bajse
Hans marknadsvärde sjönk som en sten just i samband med uttalandet om idrotten, det var ett misstag. Ungdomar ska röka och dricka alkohol istället för att vara hälsosamma tycker Blom. Han leder ungdomen i fördärvet med dylika uttalanden och får hela hälso och friskvårdsrörelsen emot sig.
.

Knappast det är ett uttalande helt i enlighet med hans karaktär och marknadsföring: allt och för mycket.
Citera
2014-09-09, 21:27
Medlem
Arne Bajses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rokushiki
Edward Blom gör Korvglass: https://www.youtube.com/watch?v=EdiUwrMysFc&feature=youtu.be

Jösses Amalia ! Isterband, sirap och starksprit. Har Sir Edward Blom tröttnat på livet ?

Dock ser han något smalare ut i Lithells-klippen, bra att han sänkt falsetten en halvton.
Citera
2014-09-13, 05:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Han har varit anställd på http://www.naringslivshistoria.se/Om-oss/Medarbetare/, nu står han som Fellow Writer och har privat mailadress. Kör han all in med "egen låda"?

Kolla hans hemsida, där står rätt mycket:

Citat:
Under 15 år arbetade Edward som arkivarie, redaktör och projektchef på Centrum för Näringslivshistoria i Bromma – bland annat som ansvarig för magasinet Företagsminnen och med innehållet i flera stora svenska företags arkiv (däribland ICA, Carlsberg, Spendrup och Svensk Handel) samt med andra historieberättande projekt (bl. a. för Ikea, SEB och Trygg-Hansa). Han är fortfarande knuten till CfN som fellow writer.

Numera jobbar Edward Blom som egen företagare, främst med att göra tv- och radioprogram samt kokböcker. Han kan även anlitas av företag och organisationer för olika uppdrag. Läs mer om detta under Anlita Edward Blom.
http://www.edwardblom.se/om-edward-blom/

Gissningsvis (och förhoppningsvis) drar han in en hel del på föredrag, dryckesprovningar m.m. och är inte bara beroende av medieuppdrag.
Citera
2014-09-17, 15:02
Medlem
Mysteriousstrangers avatar
Roligt var det också när Edward skulle testa dom kinesiska risvinerna som var i ropet ett tag. Han testade tre sorter och en sort var ett "ärligt" vin enligt Edward. Två totalsågade han. Det roliga är att han spottade ut det ena vinet som han sågade totalt men ändå inte kunde låta bli att smaka igen.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article16969430.ab
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in