2014-03-26, 13:55
Medlem
Det går åt guld i RoS iaf Gått åt 20 mille på det lilla jag spelat idag
Citera
2014-03-26, 14:11
Medlem
Det som förstörde d3 enligt mig är/var avsaknaden av talangträd och fri statssättning. Det var det som gjorde 2an så unik, att ha olika builds som också gav en riklig kombination av spelstiler och itembuilds. Runerna är våldsamt tråkiga och allmänt idiotisk inslag. Vetta fan hur det är i den här expansionen med förmodar att det inte är mycket ändring från original d3
Citera
2014-03-26, 14:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arkebuserad
Det som förstörde d3 enligt mig är/var avsaknaden av talangträd och fri statssättning. Det var det som gjorde 2an så unik, att ha olika builds som också gav en riklig kombination av spelstiler och itembuilds. Runerna är våldsamt tråkiga och allmänt idiotisk inslag. Vetta fan hur det är i den här expansionen med förmodar att det inte är mycket ändring från original d3
Det är en ickediskussion att prata med en gammal d2 räv, det finns en anledning utöver grafiken som gör att folk inte spelar d2 istället. Här pratar vi RoS!
Kul som fan är det iaf än så länge. Någon som spelar mage? Nya Black Hole är en fantastisk skill! Speciellt i synergi med Frozen orb
Citera
2014-03-26, 14:21
Medlem
tyses avatar
Jag är tydligen sämst på det här spelet, vägrar gå under hard och sista bossen sliter mig i stycken vid andra delen utav fighten.

Här är min gubbe och vad är felet i min setup? http://eu.battle.net/d3/en/profile/p0nybl1ng-2177/hero/13253395
Citera
2014-03-26, 14:24
Medlem
Snyfts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tyse
Jag är tydligen sämst på det här spelet, vägrar gå under hard och sista bossen sliter mig i stycken vid andra delen utav fighten.

Här är min gubbe och vad är felet i min setup? http://eu.battle.net/d3/en/profile/p0nybl1ng-2177/hero/13253395

Du har alldeles för lite toughness...
Tips är att köra time and space eller vad den heter med increased attack speed på bossen också istället för blackhole och bara stunna honom med paralysis.
Citera
2014-03-26, 14:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Henkko
Det är dock trist att man inte ens kan tradea med sina vänner. De kunde tagit bort AH men behållt tradefunktionen imo. Det kommer nog kännas lite klaustrofobiskt att spela RoS efter ett tag. Problemet med känslan av "varför gör jag det här" infinner sig snart utan ladders eller belöningar som sätts i relation till andra. Paragon, ingen bryr sig.

Du kan ju byta items med vänner inom party. och ladders + leaderboards för speciella rifts är ju confirmade att de ska komma till nästa stora patch.
Citera
2014-03-26, 14:52
Medlem
Citat:
Det är en ickediskussion att prata med en gammal d2 räv, det finns en anledning utöver grafiken som gör att folk inte spelar d2 istället. Här pratar vi RoS!
Kul som fan är det iaf än så länge. Någon som spelar mage? Nya Black Hole är en fantastisk skill! Speciellt i synergi med Frozen orb

haha ungefär samma som att föra en diskussion med en d3frälst då?

Jämförelsen mellan d3 och d2 är relevant även för den här tråden, för jag antar att tråden inte endast är för d3-fanboys?

Att ändra på konceptet, som jag nämnde i inlägget du citerade, tror jag var det största misstaget och som gjorde spelet till en av spelvärldens största floppar. Ros verkar vara endast vara något för loot-kåta tonåringar med fäbless för explosioner och kaotiska spelupplevelser - exakt som d3 innan expansionen.
Citera
2014-03-26, 15:08
Medlem
road-to-ruins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arkebuserad

Tjena jag håller med dig. jag tröttna ganska snabbt på d3. du borde kolla upp path of exile gratis spel som slår d3 10 gånger om med hur många olika builds som helst du kan bygga.
Citera
2014-03-26, 15:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Overmind
+1

Just detta jag inte lirar just nu. Klarade ut akt 5 och spelar CS:GO och Dota 2 där man kan spela rankat t ex. Jag är inne i en sådan period nu. Finns perioder jag grottar ner mig i singleplayer spel t ex.

Men jag har ju klarat ut Diablo III och expansionen så jag vet ju storyn och den andra stora delen med Diablo är all härlig loot med episka föremål. Men det känns så fruktansvärt onödigt efter en timmes spelande då det är bara jag som ser vad jag får.

Något slags pvp och ladder system hade hjälpt lite. Men jag är fan osäker om det räcker för mig...

Du ränner i tråden ganska mycket, antingen är du pissigt kåt på spelet eller inte.
Om det inte passar dig så ok. Kött arslet härifrån de ingen fara förbipasserande overmind....

Jag tycker att Diablo 2 var ett esse i sig själv, Diablo 3 var ett riktigt dåligt lir och Diablo 3 RoS har gjort Diablo 3 till ett ok lir. Helt klart värt de 260spännen jag smällde ut på det, för spelet håller nog en månad eller två för mig.
Citera
2014-03-26, 15:36
Medlem
Citat:

Tycker Black Hole är helt fantastiskt ihop med Disintegrate + Entropy-runan!
Citera
2014-03-26, 15:59
Medlem
Gravers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Overmind
+1

Just detta jag inte lirar just nu. Klarade ut akt 5 och spelar CS:GO och Dota 2 där man kan spela rankat t ex. Jag är inne i en sådan period nu. Finns perioder jag grottar ner mig i singleplayer spel t ex.

Men jag har ju klarat ut Diablo III och expansionen så jag vet ju storyn och den andra stora delen med Diablo är all härlig loot med episka föremål. Men det känns så fruktansvärt onödigt efter en timmes spelande då det är bara jag som ser vad jag får.

Något slags pvp och ladder system hade hjälpt lite. Men jag är fan osäker om det räcker för mig...
Eftersom du inte ens tycker om spelet eller spelar det så är det rätt roligt att man ser dig på var och varannan sida i denna tråden.

Om CS:GO och dota2 (som inte ens är samma genre som diablo3 ) är så mycket bättre, häng i de trådarna istället.

Om story är något som du gillar är knappast diablo-serien något för dig eller något annat hack n' slash spel för den delen.
Testa ett rpg.

Ladder-system är redan confirmed.
Citera
2014-03-26, 16:33
Medlem
ELioTs avatar
sakerna som gjorde d2 bra, existerar ju inte i detta..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in