Citat:
Ursprungligen postat av
Tubes
Hur många gånger har du dött på softcore för att komma dit du är idag? Farmar du torment 4?
"jag klarar av torment fyra utan problem"
"jaha... Dog du något?"
"ja? so what? paccsen dör ju"
wow, riktigt bra jobbat.
Den här diskussionen kommer alltid att pågå i evigheter. Men jag tycker inte det är speciellt imponerande av folk som spelar Hardcore. Jag har själv två hardcore gubbar med 50+ timmar spelade på båda, vilket är lite ja. Men det är fortfarande något, och det finns inget mer simpelt än att geara upp litegranna och farma T1 hela dagarna.
Därför är hardcore värdelöst, för om ni ska gå upp över T1 så ska ni ha 20 miljoner thoughness och typ 600k skada, hur är det en utmaning? Hardcore spelare tror att de är så överlägsna, men 95% av hardcore spelare kör med 90% mer thoughness än vad som faktiskt behövs, det är bara löjligt. Ja visst, du överlever, grattis.
Och jag kan informera dig att jag dör oerhört sällan på softcore. Och dör man är det för man inte behöver bry sig, vilket är helt okej mysigt så man slipper förlora sin Shard som man har farmat för i 300 timmar för att få. Diablo är ett enkelt spel, flytta på dig. Ta inte hp globes vid full hp, använd dina cds och dina resurser rätt. Oj, jävla svårt. Pedistalen hardcore spelare tror sig stå på, är förjävla löjlig.