2014-04-16, 21:30
Medlem
HilluPillus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prixm
Du var inte först, en streamer som gjorde detta förra veckan. Men grattis till bedriften, själv tycker jag inte det är speciellt imponerande oavsett att det är hardcore, för att stacka thoughness och döda en boss är oerhört simpelt. Man måste bara orka läggain evigheternas tid på det och inte få ut något utav det.

Håller med. Retarded av Blizz att inte lägga en enrage timer på Malth.
Citera
2014-04-16, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bitsocker

Så! Det tog nästan exakt fyra timmar, inkluderat pauser på kanske 10-20 minuter. Jag postade en tråd på EU-forumet, ska se om någon vet om jag var först eller inte, jag hoppas det i alla fall! Först och främst, bevis. Det blev samma skills och stats som jag redan har länkat. Skills + stats. Fas ett var enkel, där bytte jag till dyra dps-delar som jag hade som dubblade min damage medan min toughness minskade från 43 M till 31 M, men det var mest i ren HP så det var ingen fara. Fas två var den mest intensiva, jag var tvungen att rotera mina cooldowns etc för att kunna tanka allting samtidigt, jag kan säga att det var riktigt tur att jag lade till Shield Glare igår, annars skulle jag inte ha klarat det. Någon sa att han inte spawnar adds efter 50%, och det verkade stämma, så då bytte jag till dps-gear igen. Men nej nej, då kom det adds och jag fick panik, lyckades ändå att sköta det snyggt. Fas tre var väl ganska lätt, se bara till att alltid var bakom honom och spara Steed Charge så mycket du kan. Fas fyra är samma som fas tre, bortsett från att han spawna dubbla moln (skulle dödat för att ha haft amuleten som gör en cold immune). Så samma sak där, men eftersom molnen är det svåraste på hela fighten så var det väldigt hektiskt och svårt även där.

Total speltid blev 88 timmar om någon är intresserad. Ledsen att jag inte kunde streama eller spela in en video på det, men jag har varken gjort det förut eller ville riskera något. Jag hoppas att det går bra ändå. Om ni undrar över något så är det bara att säga till!

Grattis till det! Strunta i tomtarna som kommenterat, tydligen har dom inte vart i en fight med Malthael på någon torment nivå, och definitivt inte på hardcore.

Om du är först med crusader vet jag icke, dock är där någon som streamat(?) sin kill på torment 6 för ett tag sen vet dock inte vilken karaktär det var.
Citera
2014-04-16, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HilluPillu
Håller med. Retarded av Blizz att inte lägga en enrage timer på Malth.

Varför då? Om någon vill spendera 3-4 timmar på Malth, för att få... ja, vad egentligen? Hans mats, några gula och kanske lite högre chans att få en legendary så får man väl göra det, men man får mångdubbelt mer loot om man kör honom på lägre nivå eller gör rift/bounties. Finns absolut ingen anledning att ge honom en enrage timer.
Citera
2014-04-16, 23:45
Medlem
420anonyms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thejam
Happ dödade Diablo nu efter 2 dagar med endast originalspelet. Vad nu? Åkte tillbaka till main menu och fick frågan om jag ville starta om spelet. Är det allt man gör? Kör om alla acter på olika svårighetsgrad? Fan vad värdelöst.

Jag hade förväntat mig att börja med något som liknar dungeons i WoW, typ. Nej nu blev jag jävligt besviken
Haha, blev ocksa rätt besviken.
Citera
2014-04-16, 23:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av weafy
Grattis till det! Strunta i tomtarna som kommenterat, tydligen har dom inte vart i en fight med Malthael på någon torment nivå, och definitivt inte på hardcore.

Om du är först med crusader vet jag icke, dock är där någon som streamat(?) sin kill på torment 6 för ett tag sen vet dock inte vilken karaktär det var.

Nej, okej jag har inte dödat Malthael på T6 med 7 miljoner thoughness, med min DH. Visst är det softcore, men det är fan en så mycket större prestation än att sitta med 40 miljoner thoughness, bara för det är hardcore är det inte "bra jobbat" enligt mig.
Citera
2014-04-17, 00:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spelguden
Håller med helt. Hur kul är det när alla legendary items knappt gör någon skillnad mot dom vanliga gula som har samma stats. Det är några små bonusar hit och dit med set bonusar och lite speciella effekter men aldrig något som gör någon stor skillnad. Man vill hitta legendary items som verkligen gör gubben godly, att man blir en gud som kan kötta, att man får någon belöning efter alla hundratals timmar farmade, inte att man får ett vapen som ger en 1% dmg upgrade.

Spelet är så gott som singleplayer, finns ingen trading, ingen ekonomi, ingenting. Vad spelar det för roll om folk har saker eller gubbar som är OP. Blir så jävla trött på att farma hundratals timmar på d3, tillslut få ett riktigt fett item för att sedan se blizzard nerfa det för att det tydligen är "OP". I ett singleplayer spel.

På tal om godly items... jag har läst mkt om SoH, TF etc... men inte mkt om Maximus (two handern)... hittade en med 2750 dps, perf fire dmg och socket idag... tänkte "fan en two hander på ww kan la inte funka, men kul att testa fire chain proccen"... och det var en jävla tur jag testa det för nu gör jag helt plötsligt t3 snabbare än vad jag gjorde t1 innan.... den där jävla fire chain demonen är ju uppe typ 95% av tiden ihop med WW, samt att man spinner runt med den där fire-chainen som tickar för 5-10 mille flera ggr i sekunden på alla som befinner sig i den. Helt galet. Aldrig fått testa SoH innan nerfen men det här är så pass godly att spelglädjen kom tillbaka.
Innan tog en rift guardian ganska exakt två minuter för mig på t1, nu går den på 15 sekunder på t3 :S
Citera
2014-04-17, 00:33
Medlem
Citat:
Nej, okej jag har inte dödat Malthael på T6 med 7 miljoner thoughness, med min DH. Visst är det softcore, men det är fan en så mycket större prestation än att sitta med 40 miljoner thoughness, bara för det är hardcore är det inte "bra jobbat" enligt mig.

Softcore är ingen prestation. Punkt.
Citera
2014-04-17, 01:15
Medlem
Tubess avatar
Citat:

Hur många gånger har du dött på softcore för att komma dit du är idag? Farmar du torment 4?

"jag klarar av torment fyra utan problem"
"jaha... Dog du något?"
"ja? so what? paccsen dör ju"

wow, riktigt bra jobbat.
Citera
2014-04-17, 01:17
Medlem
Bulkmodes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tubes
Hur många gånger har du dött på softcore för att komma dit du är idag? Farmar du torment 4?

"jaha... Dog du något?"

wow, riktigt bra jobbat.

Fattar inte hur det kan vara absolut noll setback när man dör i softcore. I Diablo 2 tappade man iaf rejält med XP, det kunde svida rejält att dö på lvl 97 eller så, många dagars XP borta. Paragon-baren borde tömmas när man dör på softcore och de borde införa feta repair-costs. Då hade folk iaf spelat försiktigare och värderat livet högre, det blir garanterat roligare då än "oj jag dog hehe, vi ressar igen då!" ...för att inte nämna det där att man kan ressurecta döda teammates, otroligt
Senast redigerad av Bulkmode 2014-04-17 kl. 01:21.
Citera
2014-04-17, 01:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bulkmode
Fattar inte hur det kan vara absolut noll setback när man dör i softcore. I Diablo 2 tappade man iaf rejält med XP, det kunde svida rejält att dö på lvl 97 eller så, många dagars XP borta. Paragon-baren borde tömmas när man dör på softcore och de borde införa feta repair-costs. Då hade folk iaf spelat försiktigare och värderat livet högre, det blir garanterat roligare då än "oj jag dog hehe, vi ressar igen då!"

d3 är casual spel, därför tappar man inget på softcore. högre repair kostnader va det i vanilla men då klagade alla så det sänktes som fan.
Citera
2014-04-17, 01:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tubes

"jaha... Dog du något?"

wow, riktigt bra jobbat.

Den här diskussionen kommer alltid att pågå i evigheter. Men jag tycker inte det är speciellt imponerande av folk som spelar Hardcore. Jag har själv två hardcore gubbar med 50+ timmar spelade på båda, vilket är lite ja. Men det är fortfarande något, och det finns inget mer simpelt än att geara upp litegranna och farma T1 hela dagarna.

Därför är hardcore värdelöst, för om ni ska gå upp över T1 så ska ni ha 20 miljoner thoughness och typ 600k skada, hur är det en utmaning? Hardcore spelare tror att de är så överlägsna, men 95% av hardcore spelare kör med 90% mer thoughness än vad som faktiskt behövs, det är bara löjligt. Ja visst, du överlever, grattis.

Och jag kan informera dig att jag dör oerhört sällan på softcore. Och dör man är det för man inte behöver bry sig, vilket är helt okej mysigt så man slipper förlora sin Shard som man har farmat för i 300 timmar för att få. Diablo är ett enkelt spel, flytta på dig. Ta inte hp globes vid full hp, använd dina cds och dina resurser rätt. Oj, jävla svårt. Pedistalen hardcore spelare tror sig stå på, är förjävla löjlig.
Senast redigerad av Prixm 2014-04-17 kl. 01:35.
Citera
2014-04-17, 01:48
Medlem
Loxuss avatar
Doh...lärde mig just att om man tar salvage på nånting så får man behålla stenen...trodde jag inte....fan vad jag slösat guld
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in