2014-04-17, 01:28
Medlem
ilchino-ilsovranos avatar
Det var ett sanslöst jävla gnäll på reklam här. Hur lever ni era liv i övrigt? Avstår ni all form av media överhuvudtaget? Har ni missat att vi lever i en svårt globaliserad och kapitalistisk värld? Har svårt att tänka mig att det blåsvarta flashback plötsligt blivit ett gäng kommunister i just den här tråden. Deras podcast-avsnitt är mellan 50 och 70 minuter, av dessa består 2-4 minuter av sponsrade inslag. Det är patetiskt att göra en så stor grej av det. Svensk, äcklig avundsjuka är givetvis vad det handlar om. Förslag: sticka en jävla tröja och lyssna på P2 istället.
Citera
2014-04-17, 01:37
Medlem
ilchino-ilsovranos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ushldfold123
Alex är ju inte heller den trevligaste på twitter.
https://twitter.com/alexschulman

Föreställ er att att Filip och Fredrik skulle svara så arrogant.

Fredrik Wikingsson brukar - med rätta - skriva "SUG KUK!" och "IDIOT" till personer som kommer med inavlade påståenden på twitter. Intressant att se hur näthatets flaggskepp har så pass många medlemmar som aktivt kritiserar kända människor för att vara dryga på sociala medier. Ironin är så jävla träffande att man nästan ramlar baklänges.
Citera
2014-04-17, 08:03
Medlem
TopC4Ts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ilchino-ilsovrano
Det var ett sanslöst jävla gnäll på reklam här. Hur lever ni era liv i övrigt? Avstår ni all form av media överhuvudtaget? Har ni missat att vi lever i en svårt globaliserad och kapitalistisk värld? Har svårt att tänka mig att det blåsvarta flashback plötsligt blivit ett gäng kommunister i just den här tråden. Deras podcast-avsnitt är mellan 50 och 70 minuter, av dessa består 2-4 minuter av sponsrade inslag. Det är patetiskt att göra en så stor grej av det. Svensk, äcklig avundsjuka är givetvis vad det handlar om. Förslag: sticka en jävla tröja och lyssna på P2 istället.

Folk tycker väl att folks åsikter inte är nog intressanta för att stå ut med reklam. Svensk äcklig avundsjuka är ett hjärnspöke hos dig. Folk i Sverige är lika lite/mycket avundssjuk som alla andra.

Sluta gnälla
Citera
2014-04-17, 08:11
Medlem
JohnniePumas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ilchino-ilsovrano

Sakta i backarna nu. Sjungs det verkligen klagosånger över att A&S har kapitalistiska intressen? Det gör det inte. Man kritiserar sättet de gör reklam på, och i sanning är det faktiskt enerverande. Du tycks inte ha uppmärksammat att det riktas en hel del kritik mot traditionell reklam i övrigt också då folk upplever den som föråldrad. Med konsumentkritik vitaliseras medier och PR, det är sund kapitalism - inte kommunism.
Citera
2014-04-17, 11:47
Medlem
Jag förstår inte riktigt gnället på reklamen. Jag skulle självklart se en reklamfri podcast men att spela in en podcast och klippa den tar nog längre tid än vad de flesta tror så det är klart att dom vill få in pengar då allt annat vore idiotiskt. Samma sak med reklamen för vinet, det är klart att man skulle nämna det i sin egen podcast, allt annat vore idioti.

Som sagt så skulle jag helst av allt se en reklamfri podcast och jag förstår att folk irriterar sig på det, det gör jag också men samtidigt får man försöka tänka lite realistiskt och inse att det är så världen fungerar, reklam finansierar mycket och det är det eller inget. Det jag verkligen inte förstår är dock hur genuint upprörda vissa blir för att en gratisprodukt som dom inte betalat något alls för kan göra dom.

Värt att nämna är också att när det kommer till att sponsringar så är man inte direkt fri att göra det hur man vill i dom flesta lägen utan vill man ha sponsen så får man gå med på deras krav på hur dom ska göra reklam för deras produkt för att få pengarna och det blir det eller inget.
Senast redigerad av Largerthanahouse 2014-04-17 kl. 11:51.
Citera
2014-04-17, 11:59
Medlem
tuffkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnniePuma
Sakta i backarna nu. Sjungs det verkligen klagosånger över att A&S har kapitalistiska intressen? Det gör det inte. Man kritiserar sättet de gör reklam på, och i sanning är det faktiskt enerverande. Du tycks inte ha uppmärksammat att det riktas en hel del kritik mot traditionell reklam i övrigt också då folk upplever den som föråldrad. Med konsumentkritik vitaliseras medier och PR, det är sund kapitalism - inte kommunism.

Hur orkar man bry sig över huvud taget? Schulman och Eklund har ju sedan avsnitt ett gjort en grej av att så tydligt marknadsföra sina sponsorer på det sättet, det vill säga "Ja, förresten - Tack Pampers som sponsrar oss. Köp nu så många rullar ni kan" eller vad det kan vara. Att de marknadsför sitt eget vin på samma sätt är inte konstigt heller - varför skulle man i sin egen podcast, vilket i och med det höga antalet lyssnare också är ett slags forum, inte marknadsföra sitt eget vin? Jag ser inte hur man hade kunnat göra det på ett bättre sätt.

Det är orimligt att människor överväger att sluta lyssna på deras podcast, med anledning av den knappa minut av marknadsföring och tackande av sponsorer som förekommer. Precis som att människor vässar öronen under just denna minut men inte under den hela timma som de pratar om annat.
Citera
2014-04-17, 12:04
Medlem
tuffkatts avatar
Snyft-tråd för människor som blir illa berörda av att Schulman och Eklund väver in reklam och marknadsföring i podcast-innehållet, och för att reklamen "faktiskt är mer än fyra minuter". Patetik.
Citera
2014-04-17, 12:33
Medlem
JohnniePumas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tuffkatt
Hur orkar man bry sig över huvud taget? Schulman och Eklund har ju sedan avsnitt ett gjort en grej av att så tydligt marknadsföra sina sponsorer på det sättet, det vill säga "Ja, förresten - Tack Pampers som sponsrar oss. Köp nu så många rullar ni kan" eller vad det kan vara. Att de marknadsför sitt eget vin på samma sätt är inte konstigt heller - varför skulle man i sin egen podcast, vilket i och med det höga antalet lyssnare också är ett slags forum, inte marknadsföra sitt eget vin? Jag ser inte hur man hade kunnat göra det på ett bättre sätt.

Det är orimligt att människor överväger att sluta lyssna på deras podcast, med anledning av den knappa minut av marknadsföring och tackande av sponsorer som förekommer. Precis som att människor vässar öronen under just denna minut men inte under den hela timma som de pratar om annat.
Jag lyssnar inte på kommersiell radio pga all hysterisk reklam. Ibland spelar jag in program på min Tivo för att se senare utan reklam. Jag använder adblock i min webbläsare. Avsäger mig reklam i brevlådan. Är jag hysteriskt besatt av att slippa reklam eller bara en bland många, många andra som helt enkelt väljer att avstå då det är möjligt

A&S reklam är definitivt störande, varför skulle det vara fel att anmärka på det? Vissa är möjligen något obalanserade i sin kritik men det är ju å andra sidan du också.
Citera
2014-04-17, 13:40
Medlem
Ruggeugglans avatar
Podcasten är död. Det är 70 minuter reklam som gäller nu för tiden.
Citera
2014-04-17, 13:58
Medlem
Vänlighetens avatar
jag känner att de båda faktiskt tar död på sig själva. podden blir bara segare och segare. har den på pren men orkar inte lyssna igenom hela den senaste tiden.
Citera
2014-04-17, 13:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnniePuma
Jag lyssnar inte på kommersiell radio pga all hysterisk reklam. Ibland spelar jag in program på min Tivo för att se senare utan reklam. Jag använder adblock i min webbläsare. Avsäger mig reklam i brevlådan. Är jag hysteriskt besatt av att slippa reklam eller bara en bland många, många andra som helt enkelt väljer att avstå då det är möjligt

A&S reklam är definitivt störande, varför skulle det vara fel att anmärka på det? Vissa är möjligen något obalanserade i sin kritik men det är ju å andra sidan du också.
Sen är väl många irriterade på att mängden reklam har ökat samtidigt som innehållet har blivit sämre. Dessutom sättet man gör reklam är mindre bra. Jämför med Joe Rogan's podcast. Han tar reklamen i början, sen är det bra med det, istället för att förpesta hela podden.
Citera
2014-04-17, 14:29
Medlem
Fast nu handlar ju som sagt inte kritiken om att podcasten innehåller reklam utan på vilket sätt den innehåller reklam. Reklamen tar mer och mer plats medan kvaliteten blir sämre, delvis på grund av att de på ett uselt och icke underhållande sätt väver in reklamen i innehållet.

Jag tycker det är bra att podcasts använder reklam som finansieringsmodell men jag tycker Alex och Sigge gör det på ett dåligt sätt. Jämför med hur andra podcasts som använder sig av reklam på ett mycket bättre sätt.

När jag kollar igenom Flashback-trådarna om andra podcasts så som Värvet och Filip och Fredrik, så hittar jag i princip ingen kritik angående reklamen. Ni som kritiserar reklamkritiken, vad tror ni det beror på?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in