Citat:
Ursprungligen postat av
Huvudmannen
Framstod inte Paolo Roberto som en jubelidiot när han hånade Anna Olsson för att hon stannade hemma när hennes hund dött?
Till Paolos försvar måste man säga att han sannerligen inte var ensam om den åsikten vid tidpunkten, de flesta var överens om att det inte var ett hållbart argument att missa en såpass viktig tävling för att en hund dött. Med detta sagt tar jag ingen ställning i själva saken, en förlorad hund man haft i många många år kan givetvis vara en tung personlig förlust men grejen var/är väl att ingen före eller efter stannat hemma från tävlingar av den digniteten av sådana anledningar.
Citat:
Ursprungligen postat av
Neus
Skillnaden på hockeyspel och E-sport är att E-sporten har en betydligt större och mer etablerad scen bakom sig. Det ger legitimitet.
Tja, på den gamla goda tiden var hockeyspel rätt stort med, hade det funnits den internetvärld med sändningar etc är det ju inte helt galet att tro att det hade samlat stora skaror med.
Citat:
Ursprungligen postat av
HerrGickhan
Rolf-Göran Bengtsson är ju den som nått störst medial framgång på senare år. Han är dock fortfarande aktiv. Malin Baryard-Johnsson har ju varit mycket i ropet tidigare och har VM-silver i lag. Tveksamt om hon fått någon förfrågan.
Tävlar inte Baryard-Johnsson fortfarande även hon? Det har jag för mig man sett skymta förbi i någon sportsändning.
Citat:
Ursprungligen postat av
HerrGickhan
Det känns inte som ett avgörande moment eftersom curling inte är en kraftsport. Olika personer inom respektive herr- och damklassen har säkert helt olika kraftförutsättningar i sina armar, men själva spelet går ut på att använda precision i förhållande till kraft. Det är ju ingen curlingspelare som inte orkar skjuta iväg stenen långt bortom boet. Således känns ditt argument som helt inadekvat för diskussionen.
Fast nu handlar inte curling om att dra stenen långt bortom boet utan om att "spränga" etc och då är det en förutsättning att ha styrka ihop med precision, det finns ju en anledning att man ser helt andra stötar i herrcurling än damditon.