2014-04-17, 11:22
Medlem
Verbeeks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Till Paolos försvar måste man säga att han sannerligen inte var ensam om den åsikten vid tidpunkten, de flesta var överens om att det inte var ett hållbart argument att missa en såpass viktig tävling för att en hund dött. Med detta sagt tar jag ingen ställning i själva saken, en förlorad hund man haft i många många år kan givetvis vara en tung personlig förlust men grejen var/är väl att ingen före eller efter stannat hemma från tävlingar av den digniteten av sådana anledningar.

Jag tycker fortfarande det är fjantigt att avbryta en tävling för att hennes pojkväns familj ska avliva deras hund. Jacob Hård,Roberto,Johan Croneman,Johan Esk och Jonas Karlsson tyckte samma sak och eftersom det inte framkommit någon ny information så antar jag att de fortfarande tycker samma sak.
Citera
2014-04-17, 11:24
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse

Tävlar inte Baryard-Johnsson fortfarande även hon? Det har jag för mig man sett skymta förbi i någon sportsändning.

Jo, fast både hon och andra hoppryttare fick en förfrågan om att vara med men samtliga fick förhinder.

När det gäller varför bordshockeyspelare och fjuniga TV-spelstomtar inte får vara med så räcker det väl att läsa detta...

http://sv.wikipedia.org/wiki/M%C3%A4starnas_m%C3%A4stare

Mästarnas mästare är ett svenskt tävlingsprogram som går ut på att ett antal före detta idrottstjärnor, som alla har varit mästare i sina sporter, möter varandra i olika idrottsgrenar. Samtliga medverkande har två saker gemensamt: de har alla tagit guldmedalj inom sina respektive sporter och de har alla avslutat sina aktiva karriärer som idrottsstjärnor.

Även om man i några fall har tagit ett kliv från regeln om guldmedalj så är andemeningen i konceptet tydlig.

Med andra ord...bordshockeymästare och TV-spelstomtar får hitta en annan plattform.
Senast redigerad av Moltas666 2014-04-17 kl. 11:58.
Citera
2014-04-17, 11:28
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Verbeek
Jag tycker fortfarande det är fjantigt att avbryta en tävling för att hennes pojkväns familj ska avliva deras hund.

Fast det säger mer om din oförmåga att sätta dig in i hur människor känner och har förmåga att relatera till annat än fjantigt sportutövande.

Citat:
Ursprungligen postat av Moltas666
Jo, fast både hon och andra hoppryttare fick en förfrågan om att vara med men samtliga fick förhinder.

När det gäller varför hockeyspelsspelare och fjuniga TV-spelstomtar inte får vara med så räcker det väl att läsa detta...

Mästarnas mästare är ett svenskt tävlingsprogram som går ut på att ett antal före detta idrottstjärnor, som alla har varit mästare i sina sporter, möter varandra i olika idrottsgrenar. Samtliga medverkande har två saker gemensamt: de har alla tagit guldmedalj inom sina respektive sporter och de har alla avslutat sina aktiva karriärer som idrottsstjärnor.

Även om man i några fall har tagit ett kliv från regeln om guldmedalj så är andemeningen i konceptet tydlig.

Med andra ord...hockeyspelsmästare och TV-spelstomtar får hitta en annan plattform.

Kan ju vara på sin plats att förtydliga med bordshockeyspelare.

Har Bayard-Johnsson fått en förfrågan?
Citera
2014-04-17, 12:01
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan

Kan ju vara på sin plats att förtydliga med bordshockeyspelare.

Har Bayard-Johnsson fått en förfrågan?

Korrekt, jag har ändrat det.

Bayard-Johnsson fick förhinder precis som dom övriga.

Citera
2014-04-17, 14:16
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Försvar? Det understryker bara att han är en mediakåt pellejöns som passar bra i TV4.

Tycker att det låter väldigt långsökt. Kan inte se att styrka är ett avgörande moment. Det gäller att styra in rätt med rätt fart och slå undan motståndarens sten samtidigt som den egna stenen får en önskvärd position.

Långsökt eller ej, det påpekas vid varje mästerskap och det är ju rätt logiskt att det är en fördel att vara starkare för att få den kraft som krävs vid en del slag. En del slag är givetvis rena precisionsslag men att styrka är viktigt och därmed avgörande för att det delas in i kön och är en delvis fysisk idrott är ju otvivelaktigt.

Citat:
Ursprungligen postat av Verbeek
Jag tycker fortfarande det är fjantigt att avbryta en tävling för att hennes pojkväns familj ska avliva deras hund. Jacob Hård,Roberto,Johan Croneman,Johan Esk och Jonas Karlsson tyckte samma sak och eftersom det inte framkommit någon ny information så antar jag att de fortfarande tycker samma sak.

Jag har aldrig försvarat att de hoppade tävlingen för hunden eller vice verse, jag pekade bara på att Paolo inte var ensam om att starkt kritisera det hela vilket dina exempel får vara bevis på.

Citat:
Ursprungligen postat av Moltas666

När det gäller varför bordshockeyspelare och fjuniga TV-spelstomtar inte får vara med så räcker det väl att läsa detta...

Med andra ord...bordshockeymästare och TV-spelstomtar får hitta en annan plattform.

Okej, då får vi kanske ändå se nån hästsportare snart då.

Jag menar givetvis inte att jag tycker att bordshockeymästare skall vara med, det är bara det att det är likställt med tv-spelsnissar. Det finns som sagt vm i matlagning, skall kockar också vara med?
Citera
2014-04-20, 20:02
Medlem
Dupeas avatar
Aha, elektriska röret i kvällens program. En solklar höjdpunkt
Citera
2014-04-20, 20:28
Moderator
Dr Kings avatar
Christian Olsson kunde ha blivit Sveriges överlägset bäste friidrottare genom tiderna om inte skadorna spolierat minst halva karriären. Nu delar han nog titeln med Holm och Klüft.
Citera
2014-04-20, 20:33
Medlem
Ratis avatar
Vars är skidtjejen? Har hon åkt ut redan? Synd, då finns det ju ingen att vila ögonen på.
Citera
2014-04-20, 20:39
Medlem
Skönt att se två olympiska mästare som Frölander och Olsson dominera.
Citera
2014-04-20, 20:40
Medlem
Dupeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr King
Christian Olsson kunde ha blivit Sveriges överlägset bäste friidrottare genom tiderna om inte skadorna spolierat minst halva karriären. Nu delar han nog titeln med Holm och Klüft.

Genom tiderna? Njae. Klüft absolut, tillsammans med Gärderud, Sjöberg och Hägg.
Citera
2014-04-20, 20:42
Moderator
Dr Kings avatar
Tror Frölander blir slårslagen i årets säsong. Troligen är han som reaktionssnabb simmare bra på nattduellen också.
Citera
2014-04-20, 20:49
Medlem
eternussermos avatar
Blir programmet förlängt tills Ravelli får till ordningen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in