Citat:
Ursprungligen postat av
HerrGickhan
Försvar? Det understryker bara att han är en mediakåt pellejöns som passar bra i TV4.
Tycker att det låter väldigt långsökt. Kan inte se att styrka är ett avgörande moment. Det gäller att styra in rätt med rätt fart och slå undan motståndarens sten samtidigt som den egna stenen får en önskvärd position.
Långsökt eller ej, det påpekas vid varje mästerskap och det är ju rätt logiskt att det är en fördel att vara starkare för att få den kraft som krävs vid en del slag. En del slag är givetvis rena precisionsslag men att styrka är viktigt och därmed avgörande för att det delas in i kön och är en delvis fysisk idrott är ju otvivelaktigt.
Citat:
Ursprungligen postat av
Verbeek
Jag tycker fortfarande det är fjantigt att avbryta en tävling för att hennes pojkväns familj ska avliva deras hund. Jacob Hård,Roberto,Johan Croneman,Johan Esk och Jonas Karlsson tyckte samma sak och eftersom det inte framkommit någon ny information så antar jag att de fortfarande tycker samma sak.
Jag har aldrig försvarat att de hoppade tävlingen för hunden eller vice verse, jag pekade bara på att Paolo inte var ensam om att starkt kritisera det hela vilket dina exempel får vara bevis på.
Citat:
Ursprungligen postat av
Moltas666
Jo, fast både hon och andra hoppryttare fick en förfrågan om att vara med men samtliga fick för
hinder.
När det gäller varför bordshockeyspelare och fjuniga TV-spelstomtar inte får vara med så räcker det väl att läsa detta...
http://sv.wikipedia.org/wiki/M%C3%A4starnas_m%C3%A4stare
Mästarnas mästare är ett svenskt tävlingsprogram som går ut på att ett antal före detta idrottstjärnor, som alla har varit mästare i sina sporter, möter varandra i olika idrottsgrenar. Samtliga medverkande har två saker gemensamt: de har alla tagit guldmedalj inom sina respektive sporter och de har alla avslutat sina aktiva karriärer som idrottsstjärnor.
Även om man i några fall har tagit ett kliv från regeln om guldmedalj så är andemeningen i konceptet tydlig.
Med andra ord...bordshockeymästare och TV-spelstomtar får hitta en annan plattform.
Okej, då får vi kanske ändå se nån hästsportare snart då.
Jag menar givetvis inte att jag tycker att bordshockeymästare skall vara med, det är bara det att det är likställt med tv-spelsnissar. Det finns som sagt vm i matlagning, skall kockar också vara med?