2014-04-16, 21:32
  #3361
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av flygandemalvakt
Intressant att se utvecklingen i baltländerna som sagt. Vad jag förstått har te x. Estland väldigt stor etniskt rysk befolkning som inte får medborgarskap och dylikt. Nu hittar jag inte rätt artikel, men jag läste för något år sedan om ryssar i Estland som drar till Ryssland om somrarna på militärliknande läger/kollon.

Läs denna; http://svenska.yle.fi/artikel/2014/03/18/ryssar-i-estland-vi-forstar-putin

Och jag gåller med dig, Ukraina visst. Men blir det tjafs i baltstaterna då kommer det smälla med all säkerhet.

Man stängde av rysk tv under Ukraina krisen i Baltikum så visst myndigheter är oroliga.
2014-04-16, 21:32
  #3362
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pjabas
Sant.
En ljusglimt är att internet har gjort folk mindre lättledda. Kommentarspalterna till medias artiklar kring Ukraina visar ganska kritisk hållning till medias rapportering i väst.
Internet måste vara ett stort hot för de media som vill sätta agendor i denna och andra frågor.
SVD har som bekant svarat på detta genom att detta valår stänga de flesta artiklar för kommentarer.

Så har det ju varit länge, men frågan ställs på sin spets när den politiska makten och media rider i samma vagn. Inget nytt iofs. För tankarna till Hermann Görings ord om propagandans makt:

The people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to danger.

Om Internet kan ändra på det så vore det ett av mänskligheterns största framsteg sedan vi uppfann hjulet.
2014-04-16, 21:33
  #3363
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flygandemalvakt
Intressant att se utvecklingen i baltländerna som sagt. Vad jag förstått har te x. Estland väldigt stor etniskt rysk befolkning som inte får medborgarskap och dylikt. Nu hittar jag inte rätt artikel, men jag läste för något år sedan om ryssar i Estland som drar till Ryssland om somrarna på militärliknande läger/kollon.

Läs denna; http://svenska.yle.fi/artikel/2014/03/18/ryssar-i-estland-vi-forstar-putin

Och jag gåller med dig, Ukraina visst. Men blir det tjafs i baltstaterna då kommer det smälla med all säkerhet.
Estland är merparten etniska ryssar än äkta födda Estniska personer, Jag tror det landet är väl närmast det som sker i Ukraina förtillfället då kommer inte NATO lägga fingrarna i kors det kan jag säga rakt av!

Problemet är bara VILL Putin ha det scenariot eller är han så maktgalen och härskargalen så han kommer ta det klivet???

Det är ingen kul syn för SMÄLLER det i Baltikum och NATO går in som skydd då kan det ta sig en utveckling som inte en person vill ha förutom Putin själv kanske!
2014-04-16, 21:38
  #3364
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
Dem har haft omröstning och dem ligger under ryskflagg Krim nu mera så jag tvivlar dem kan gå tebax under Ukrainskflagg!

Det stämmer, 97% röstade för att tillhöra ryssland. En omröstning som skedde under ockupation med över 100% valdeltagande på sina håll. Det finns ju ingen för utom ryssrunkarna på detta forum som tar den folkomröstningen på allvar.
2014-04-16, 21:38
  #3365
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kamora
När den ukrainska armén till och med vägrar att lyda direktiv från den judiska marionett regeringen då är det en indikation och ett bevis på vad många av oss kloka individer här i tråden påstod i början av konflikten. Nämligen att "revolutionen" aldrig hade något folkligt stort stöd och att "revolutionen" i själva verket var en modern statskupp finansierad och iscensatt av internationella NWO judar och diverse NWO goyer med mål att omintetgöra det ryska inflytandet i landet.

Hade Tymochenko, Svoboda och västetablissemanget velat göra det enda rätta i demokratins namn hade de väntat tills valet nästa år men de insåg att de aldrig hade tillräckligt demokratiskt stöd för att gripa makten via val så de störtade den folkvalde regeringen och började tjattra om korruption, mord och G-D vet vad.
Ena stunden är de nazister sen är de judar? Har psykklinikerna slutar att hålla koll på de intagnas aktiviteter vid datorn?
2014-04-16, 21:38
  #3366
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lucas49
Nu när Moskva verkar ha bestämt sig för krig och erövring av delar av Ukraina så skall det bli intressant vad den fria världen gör. Låter man Putin förslava och förtrycka fler än sina egna landsmän utan att världens demokratier agerar så lär vi få leva i en orolig och farlig värld framöver. Ett hotfullt Ryssland är vi ju vana vid men ett Ryssland som allvar av sina hotelser är etter värre. Nato lär inte tappa medlemmar den saken är klar, snarare vill fler in i den västliga försvarsalliansen och få skydd om Moskvas aggressioner och hot riskerar bli verklighet. Historien förskräcker när det gäller Rysslands övergrepp på sin egen befolkning och på andra länder. Ukraina måste nog se verkligheten i vitögat och inse att Ryssarna vill ha konflikt till varje pris utan tanke på mänskligt lidande .

Floskelkungen är tillbaka ser jag. Du har ju dragit skivan några varv nu, räcker det inte med bombastiska floskler nu för ett tag som liksom som vanligt hamnar helt fel i diskussionen. Eller är det dags för omprogrammering, för mänsklig är du inte, då blir jag rädd...
2014-04-16, 21:39
  #3367
Medlem
Totijans avatar
Jag uppdaterar telefonen en gång i timmen för att se ifall nått nytt hänt!
Denna kris har rubbat mina sovvanor, det kommer nog inte sluta förrän det blir ett regelrätt krig

Det är sjukt att se hur vinklad Svensk media är och våra politiker är hycklare (Bildt)! Aftonbladet har haft en tydlig agenda på sina artiklar, i början hade de öppna kommentatorsfält på det mesta men när folket som skrev ifrågasatte och kritiserade den extremt löjligt vinklade bilden så tas fälten bort nu finns de på vissa enstaka! Fy fan för Aftonbladet.

Man bör försöka hitta oberoende media på nätet att följa men det finns inte så man får mixa lite, nu följer jag ett par stycken!

AB, CNN, NYtimes, RT, SR, Reuters, diverse bloggar!
2014-04-16, 21:41
  #3368
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av getz
Det stämmer, 97% röstade för att tillhöra ryssland. En omröstning som skedde under ockupation med över 100% valdeltagande på sina håll. Det finns ju ingen för utom ryssrunkarna på detta forum som tar den folkomröstningen på allvar.
Det är tvehugget det där men som du säger det var inget legetimt val denna omröstning så jag tvivlar den är lagenlig överhuvudtaget!
Det är folk som är insnöade och inte ser verkligheten hur den är i dagsläget tyvärr, Inom säg 3-5 generationer så är Ryssland tex ett land som kommer vara mer öppet och vara västinfluerat men så långt ser inte foliehattarena!
2014-04-16, 21:41
  #3369
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
Estland är merparten etniska ryssar än äkta födda Estniska personer, Jag tror det landet är väl närmast det som sker i Ukraina förtillfället då kommer inte NATO lägga fingrarna i kors det kan jag säga rakt av!

Problemet är bara VILL Putin ha det scenariot eller är han så maktgalen och härskargalen så han kommer ta det klivet???

Det är ingen kul syn för SMÄLLER det i Baltikum och NATO går in som skydd då kan det ta sig en utveckling som inte en person vill ha förutom Putin själv kanske!
Då är det kokta fläsket stekt för mongolen i Kreml, om Nato /EU skulle andas militärt ingripande i Ukraina skulle ryssen vika ned sig, tyvärr låter man skolgårdsmobbaren hållas.
Synd vi inte lärt oss av Putins läromästare Hitler och Stalins agerande, det gäller att sätta stopp i tid.
2014-04-16, 21:45
  #3370
Medlem
Skiffers avatar
Baltikum? Var inte löjlig. Putin har ett bra tillfälle att ta över både Skandinavien och Väst-Europa; bara rida vågen hela vägen till toppen. Finns inget försvar här, NATO är ett jävla skämt och jänkarna kommer väl bara sitta hemma, klaga på sin ekonomi och kolla på hur fredlig invasionen är på RT. Fullskaligt atombombskrig är att föredra framför EU/US cirkusen.
2014-04-16, 21:46
  #3371
Medlem
Sonnenwendes avatar
Det ironiska är att Östra Ukraina kommer bli ett ekonomiskt sänke utan dess like för Ryssland om det ockuperas.
Västra Ukraina kommer dra iväg som en raket om det blir integrerat i det fria väst.
2014-04-16, 21:50
  #3372
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Då är det kokta fläsket stekt för mongolen i Kreml, om Nato /EU skulle andas militärt ingripande i Ukraina skulle ryssen vika ned sig, tyvärr låter man skolgårdsmobbaren hållas.
Synd vi inte lärt oss av Putins läromästare Hitler och Stalins agerande, det gäller att sätta stopp i tid.
Putin är lite som den skolgårdsmobbaren som du säger vill testa sina gränser och se hur långt vågar jag gå, So far har han vågat sig in en bit iaf någonstans kommer NATO gå in och stoppa han och det kommer bli på ett brutalt sätt så han kommer skaka tänder i Kreml och fundera vad sjutton hände!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in