2014-04-16, 15:59
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Inte ännu men det kommer säkert något senare. Tror inte hon är så glad nu utan avsåg livstids fängelse.

Ja, E. M-F måste ju (liksom jag och många andra) uppfatta att rättvisan i det här målet blev rejält rövknullad med en burk NorrlandsGuld .. Ett obegripligt utslag som jag ser det .. Och jag har ju sett en del ..
Citera
2014-04-16, 16:01
Medlem
Denna dom kommer att slitas i stycken av diverse juridisk expertis i media den närmaste tiden.
Citera
2014-04-16, 16:02
Medlem
Tio år och utsläppt efter halva strafftiden. Ett hån mot anhöriga och vänner till offret!
Detta illdåd handlar om en person som gömmer sig bakom diagnoser, som han tror ska
kunna ge honom rättvisa. Sanningen är att denna person är mycket dubbelbottnad i
sin natur, och har en mycket mörk sida, som han lägger mycket energi på att dölja!
Helt klart är att han mår psykiskt urdåligt, och har gjort det under flera år. Tydligen uppfylld
av självhat över sin egen person och sina tillkortakommanden. Vid tillfällen
där han kunnat har han projicerat oprovocerad ondska mot helt oskyldiga människor.
Den här personen borde sitta bakom galler för allmänhetens säkerhet! Ingen terapi kommer att hjälpa! Bortkastade insatser och bortkastad tid.
Citera
2014-04-16, 16:06
Medlem
Clavells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roccy
Rätt eller fel så får han sänkt straff för att

*Det finns stort tvivel i skuldfrågan, men HR "vågar" inte frikänna i ett högprofilmål som detta. Detta blir en bra kompromiss tänker man.

*Utredningen har fler hål än ett myggnät. Man "vågar" inte annat än att sänka straffet då man inte vill döma till 14 år i ett fall som till 95% bygger på indicier.

Har du något belägg eller är det bara vara du tror?
Citera
2014-04-16, 16:07
Medlem
Namibia1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av janne2510
Tio år och utsläppt efter halva strafftiden. Ett hån mot anhöriga och vänner till offret!
Detta illdåd handlar om en person som gömmer sig bakom diagnoser, som han tror ska
kunna ge honom rättvisa. Sanningen är att denna person är mycket dubbelbottnad i
sin natur, och har en mycket mörk sida, som han lägger mycket energi på att dölja!
Helt klart är att han mår psykiskt urdåligt, och har gjort det under flera år. Tydligen uppfylld
av självhat över sin egen person och sina tillkortakommanden. Vid tillfällen
där han kunnat har han projicerat oprovocerad ondska mot helt oskyldiga människor.
Den här personen borde sitta bakom galler för allmänhetens säkerhet!
Ingen terapi kommer att hjälpa! Bortkastade insatser och bortkastad tid.

Du låter ju som psykologerna i Sture Bergwall/TQ fallet!
Citera
2014-04-16, 16:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Ja, E. M-F måste ju (liksom jag och många andra) uppfatta att rättvisan i det här målet blev rejält rövknullad med en burk NorrlandsGuld .. Ett obegripligt utslag som jag ser det .. Och jag har ju sett en del ..

Kan du inte bara haspla ur dig vad du sett och vet? Jag, och säkert många andra, är omåttligt nyfikna över hur du kan känna KJs typ, veta allt om hur bestialiska event bäst planeras och genomförs, vara så bra på att profilera en person, utan att ens ha tagit del av FUP, etc?

Sen undrar jag lite allmänt vem som vann den där vadslagningen för några veckor sedan; vem skulle lämna tråden ifall domen blev vad den blev?

Och grattis till Spindelfrida som gissade rätt på HRs dom. Hur tråkigt det än känns. :/
Citera
2014-04-16, 16:11
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Denna dom kommer att slitas i stycken av diverse juridisk expertis i media den närmaste tiden.

Ja förmodligen eftersom han har haft tid att besinna sig. Affekten ska ha suttit i hela gärningen, och här skiljer man inte direkt på mord, styckningen, dumpandet/gömmande. Ska det ses som en gärning så ska han varit i affekt helt tiden. Så det är verkligen oklart då det gäller just dråp och ger domstolen allt för stort tolkningsutrymme.
Citera
2014-04-16, 16:12
Medlem
Åklagaren: "Vem har hört talas om ett styckdråp?"

Kan inte annat än hålla med.
Citera
2014-04-16, 16:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clavell
Har du något belägg eller är det bara vara du tror?

Att det råder ett gigantiskt tvivel i skuldfrågan och att utredningen har massvis med hål har ju alla fattat. Hovrättens eventuella tillkortakommanden får var och en spekulera i. Det har ju spekulerats i ganska många tusen sidor redan i denna tråd utan att nämnvärt mycket fakta har kommit till ytan.

För varje dag som går blir jag mer och mer säker på att KJ inte är ensam gärningsman. Om han vore det skulle det ha funnits mer teknisk bevisning. Han har haft hjälp, åtminstone i "uppstädningsfasen"
Citera
2014-04-16, 16:14
Bannlyst
Fy fan han får bara 10 år för att has mördat och styckat en människa? Det är ju sinnessjukt. Dessutom inte för mord utan dråp. Skrämmande vårat rättsamhälle. Thomas Quick och nu detta.
Citera
2014-04-16, 16:18
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ClaudiaCardinale
Fy fan han får bara 10 år för att has mördat och styckat en människa? Det är ju sinnessjukt. Dessutom inte för mord utan dråp. Skrämmande vårat rättsamhälle. Thomas Quick och nu detta.

Det som saknas är bevis som binder KJ till händelserna han åtalats för. Hitta bevis att döma efter, annars lär vi få många KJ, TQ bl a.
Citera
2014-04-16, 16:19
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Att det råder ett gigantiskt tvivel i skuldfrågan och att utredningen har massvis med hål har ju alla fattat. Hovrättens eventuella tillkortakommanden får var och en spekulera i. Det har ju spekulerats i ganska många tusen sidor redan i denna tråd utan att nämnvärt mycket fakta har kommit till ytan.

För varje dag som går blir jag mer och mer säker på att KJ inte är ensam gärningsman. Om han vore det skulle det ha funnits mer teknisk bevisning. Han har haft hjälp, åtminstone i "uppstädningsfasen"

Nix skuldfrågan är avklarad-
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in