2014-04-15, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av generalvit
90% chans att du är ren, drick mycket vatten

Dricker som en galning atm ! För jobb men alla säger olika.. Om ja dricker mycket vatten innan testet
borde de vara kanske 97 % ? huhohgu
2014-04-16, 09:00
Medlem
generalvits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kesoburken
Dricker som en galning atm ! För jobb men alla säger olika.. Om ja dricker mycket vatten innan testet
borde de vara kanske 97 % ? huhohgu

Om du klunkar i dig som fan så pisset är helt genomskinligt, inte det minsta gult, så blir det negativt och du får komma tillbaka för ett nytt test senare

Och då är ju chansen ännu större att du är ren, men då måste du hålla dig ytterligare 1-3 veckor

Edit. Har hört att te och kaffe är bra, rensar igenom fortare än vatten eller något sånt.
Senast redigerad av generalvit 2014-04-16 kl. 09:02.
2014-04-16, 09:05
Medlem
generalvits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avongo
Hur är det med citodon, hur länge syns det i blodet?

Har hört 12 timmar, beror på hur hög dos du tog.. Rätta mig om jag har fel.
2014-04-16, 13:42
Medlem
BattleBuddhas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pratie
Imorn är det dags för drogtest, hållt mig ren i 3 veckor.. klarar jag inte detta så blir det inget jobb.. nervositeten är fruktansvärd..

Hur gick det???
2014-04-16, 14:11
Medlem
Helo,

Ska göra ett drogtest genom hår inom 1-2 månader. Har gjort ett likadant förut. Då hade jag tagit Mdma och lite kola några enstaka gånger. Sista gången 10 veckor innan testet. Som då var cleant. Nu är jag nojjig, har rökt gräs i genomsnitt kanske 1 gång i veckan senaste halvåret. Dock endast rökt.
Har läst att (och förmodar också att) substanserna kan spåras då användning upprepats under längre tid.
Någon som har erfarenhet? Vad tror folk? Räcker det om jag är vit i 6 veckor?
2014-04-16, 14:58
Medlem
generalvits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sken-i
Helo,

Ska göra ett drogtest genom hår inom 1-2 månader. Har gjort ett likadant förut. Då hade jag tagit Mdma och lite kola några enstaka gånger. Sista gången 10 veckor innan testet. Som då var cleant. Nu är jag nojjig, har rökt gräs i genomsnitt kanske 1 gång i veckan senaste halvåret. Dock endast rökt.
Har läst att (och förmodar också att) substanserna kan spåras då användning upprepats under längre tid.
Någon som har erfarenhet? Vad tror folk? Räcker det om jag är vit i 6 veckor?

Kan spåras i hår upp till 90 dagar, men har aldrig varit med om någon som fått göra såna tester.. prova färga håret, kanske förvirrar proverna

Edit: Eller rakar du huvudet
2014-04-16, 15:20
Medlem
M
Senast redigerad av sken-i 2014-04-16 kl. 15:29.
2014-04-16, 15:28
Medlem
generalvits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sken-i
Rakar jag huvudet tar det hår från armhålan. Antar att om jag rakar där också är jag dels jävligt misstänkt och dels kanske det går att ta från typ benen. Ja riktigt drygt alltså... Känns som att det borde gå att skilja på färgämnen och det dem letar efter.

90 dagar så är jag ju körd. Dock klarade jag mig förra gången på 70 dagar. Tack för svar.

Någon annan som klarat sig undan ur liknande sits?

Raka hela kroppen? Skämt å sido.

Det är upp till 90 dagar, du kan vara ren efter 50 också.
2014-04-16, 15:34
Medlem
Citat:
Har hört 12 timmar, beror på hur hög dos du tog.. Rätta mig om jag har fel.

Någon fler som kan bekräfta detta?

Tack för svar
2014-04-16, 16:54
Bannlyst
jag var på något ställe för att drogtesta mig (hade åkt fasst med lite LSD) jag frågade vad de testade för något på pissprovet. De sa cannabis, benso, opiater, opioder, centralstimulantia och spice. är det sant det där med spice? röker inte spice och kommer nog alldrig prova spice men jag undrar bara
2014-04-16, 18:34
Medlem
generalvits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KurtDonaldCobain
jag var på något ställe för att drogtesta mig (hade åkt fasst med lite LSD) jag frågade vad de testade för något på pissprovet. De sa cannabis, benso, opiater, opioder, centralstimulantia och spice. är det sant det där med spice? röker inte spice och kommer nog alldrig prova spice men jag undrar bara

Jag tvivlar faktiskt på att dom ser spice på stickorna, för när jag var misstänkt så slutade dom aldrig prata om spice, dom ville få ur mig att jag rökt det verkar det som.

Men spice, innehåller väl THC? så det kanske syns ändå.
2014-04-16, 20:20
Medlem
Citat:
Raka hela kroppen? Skämt å sido.

Det är upp till 90 dagar, du kan vara ren efter 50 också.
Vad pratar du om?

Anledningen till att man testar hår är att det går att spåra läkemedel och narkotika hur långt tillbaka som håret är långt. Men det är dyrt och omständigt. Har själv varit involverad i en rättegång där man intresserade sig för huruvida en person hade tagit vissa preparat långt tillbaka i tiden. I det fallet bemödade sig åklagaren endast att gå tillbaka 6 månader. Har för mig att de till och med fick fram hur mycket inom vissa toleranser. (På substanserna man söker efter)

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in