2014-03-13, 19:22
Medlem
maadsteezes avatar
Tjena!

Jag lämnade nyligen ett UP. Pisset skickades på analys och jag vet att cutoffen är 25 ng/ml. Senast jag rökte var 25 dagar innan provet och då rökte jag max en 0.2 bra gräs. (Innan det max 5-6 röktillfällen under ungefär två veckors tid, samma mängder. Ja jag röker lite.)

Tiden mellan rökningen och provet gick jag ner några kilo pga diet, svettades/bastade en del och dagen, natten (var upp och drack/pissade flera gånger för att större mängder inte skulle samlas) och morgonen innan provet drack jag och pissade en hel del. Mitt piss var väldigt svagt gult men godkändes av personalen. 1-1/2 timme innan var det i stort sett genomskinligt.

Känner mig rätt säker. Vad tror ni?

Skriver från telefonen så det blev lite rörigt. Sorry!
2014-03-14, 06:36
Medlem
sunseniuess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maadsteeze
Tjena!

Jag lämnade nyligen ett UP. Pisset skickades på analys och jag vet att cutoffen är 25 ng/ml. Senast jag rökte var 25 dagar innan provet och då rökte jag max en 0.2 bra gräs. (Innan det max 5-6 röktillfällen under ungefär två veckors tid, samma mängder. Ja jag röker lite.)

Jag skulle tippa på att du kan vara lugn. Du har inte rökt stora mängder så det borde ha gått ur!

Att dricka vatten i förebyggande syfte är ingen idé att göra flera dagar innan provet, det snabbar inte på processen för att bli ren. Samma dag provet kan du dock använda dig utav vatten genom att späda ut kisset.
2014-03-14, 13:35
Medlem
maadsteezes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sunseniues
Jag skulle tippa på att du kan vara lugn. Du har inte rökt stora mängder så det borde ha gått ur!

Att dricka vatten i förebyggande syfte är ingen idé att göra flera dagar innan provet, det snabbar inte på processen för att bli ren. Samma dag provet kan du dock använda dig utav vatten genom att späda ut kisset.

Tack för svaret! Jag hoppas verkligen på det.

Anledningen till att jag började dricka redan kvällen innan var för att jag ville hålla kisset i "rörelse" och inte låta det ligga och samla på sig thc under natten.

Hur funkar det när man späder ut kisset lite grann? Alltså när man bara dricker lite för att späda ut det, men inte mycket nog för att göra det helt genomskinligt? Jag har bara hört om folk som dricker jättemycket och äter b-vitamin
2014-03-14, 14:10
Medlem
sunseniuess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maadsteeze
Tack för svaret! Jag hoppas verkligen på det.

Anledningen till att jag började dricka redan kvällen innan var för

Nej om du gör det kvällen innan för att sedan kissa ut det som samlats under natten förstår jag hur du tänker!

All utspädning är ju utspädning, om personalen tycker att ditt piss ser väldigt genomskinligt ut och utspätt så kommer dom kolla kreatin värdet i det. Att dricka så att det är lite halv genomskinligt borde funka, dom bedömer antagligen lite olika från person till person!
2014-03-14, 15:50
Medlem
Hej, en polare rökte i Onsdags denna vecka, och har urinprov nästa onsdag dvs 19nde Mars. Delade på ca 3-4g och inte rökt mycket alls innan det. Vad tror ni, kommer det gå ur kroppen? Ge gärna tips på hur man blir ren snabbare, det jag har hört är att dricka mycket vatten och träna? Stämmer det?

Mvh
2014-03-14, 15:54
Medlem
Vem gör håranalys?

Jag har i två dagars tid letat efter ett sjukhus, en körkortsmottagning, en hälsocentral i Sverige som istället för urinprov hjälper till att ta en håranalys som sen skickas till lab i Linköping. Hittar ingen. Finns NÅGON som har lämnat en håranalys? VAR i så fall?
2014-03-14, 16:36
Medlem
sunseniuess avatar
Hur kommer det sig att du ska göra håranalys?
2014-03-14, 17:40
Medlem
För att någon som tappat sitt körkort pga ynka lite THC i blodet behöver göra en håranalys för att få tillbaka det.
Senast redigerad av bcm 2014-03-14 kl. 17:42. Anledning: fel svar
2014-03-14, 18:50
Medlem
bumbaclot.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bcm
För att någon som tappat sitt körkort pga ynka lite THC i blodet behöver göra en håranalys för att få tillbaka det.

Är det transportstyrelsen som kräver detta? Har aldrig hört talas om att någon fått lov att göra en håranalys, det verkar överlag vara väldigt ovanligt pga (om jag minns rätt) för att det kostar en hel del.
2014-03-14, 19:07
Medlem
Det är ganska nytt men det fungerar lika bra som ett urinprov allt enligt transportstyrelsen. Vid håranalys behövs provet bara tas 2 gånger á 1900 kr, vilket blir billigare än 6 urinprov ā 1100 kr. Men vill man inte klä av sig halvnaken och stå inför andra och kissa då finns inget annat alternativ än håranalys.
2014-03-14, 19:22
Medlem
skalman1973s avatar
De flesta vårdcentraler som har beroendeläkare kan hjälpa dig med det / I vetlanda kan du defenitivt göra det
2014-03-14, 21:34
Medlem
Hej,

Det är så att tidigare i veckan hade jag ett drogtest, och jag pissade positivt för cannabis. Däremot hade jag haft ett uppehåll i 2 veckor innan jag pissade, och innan detta uppehåll hade jag rökt nästan dagligen i ett par år. Nu är det så att jag blev tillbakakallad för att göra ett nytt test om 2,5 veckor från och med idag, då dom vill kolla så att THC halten i urinet har minskat. Har dock feta cravings ikväll, och är sugen på att köpa en etta och röka. Med andra ord kommer jag bara ha rökt en etta mellan första pisstestet och andra, dvs 1g de senaste 5 veckorna. Tror ni att thc halten i mitt urin kommer vara lägre än första gången jag pissade om jag nu röker 1g ikv? Jag behöver inte vara helt ren i urinet, utan det viktiga är ju att det var mindre än första gången jag pissade.

Kanske lite enklare förklarat; tror ni thc halten i urinet är högre om man har rökt oftast dagligen i ett par år och har uppehåll i 2 veckor och sedan pissar, eller om man har rökt i ett par år i princip dagligen, men har endast rökt 1g de senaste 5 veckorna innan provet?

Förstår att det är en svår fråga att svara på, men uppskattar verkligen om någon hade hjälpt mig besvara denna fråga : )

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in