Citat:
Ursprungligen postat av
severus
Vad menar du nu. Viktoria Walldin behandlas ju illa och som något äckligt av sina kamrater som barn.
När man lekte kurra gömma med puss som barn var ju reglerna självklara. Vi grabbar tävlade ju med varandra man skulle försöka hitta alla tjejerna. När de hittades skulle de pussas och det på munnen inte på armen. Det gällde alla tjejer inte bara den de man gillade.
Hur kan någon missa att det hon utsattes för var mobbning. Är det så svårt att förstå hennes oro för att de egna barnen skall få uppleva detsamma.
Visst kan hon ha utsatts för mobbning och många av sakerna hon räknade upp var riktigt sviniga. Men på mellanstadiet fick jag ibland inte ens vara med och leka pusskurragömma eller "bugg-kalasen" och ibland blev jag vald sist på fotbollen. Jag tror att det blir en lätt väg för en del svarta som varit utsatta för mobbning att skylla det på rasism istället för något personlighetsdrag, utseende eller liknande. Det hade jag antagligen själv gjort som försvarsmekanism om jag hade den chansen. Barn är elaka mot varandra och letar upp ömma tår och stampar på dem, det är tråkigt men har alltid varit så!
Hade programmet hetat "Jag utsattes för mobbning" hade jag inte haft något emot det.
Att hon dessutom känner sig förolämpad över att killar på datingsiter väljer alla raser som preferenser istället för bara svarta känns jättekonstigt. Hur tänkte hon här? Vad valde hon själv för raser????
Att bli så hung-up on att känna sig diskriminerad tror jag är något negativt för hela samhället och motverkar fördomsfrihet.