2014-04-03, 12:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mercedes
tydligen så säger man neger i ryssland rakt av. och tom svarta grabben själv är helt okej med det.
ingen kompromiss där inte.

https://www.youtube.com/watch?v=fANM7Yooiw8

Svartskallar säger neger rakt ut också. Negrerna reagerar inte så värst mkt på det. Dock är det givetvis inom kompiskretar. "Jävla neger", "Din jävla orangutang" osv är rätt vanliga uttryck
Citera
2014-04-03, 19:37
Medlem
murder_us avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajsfacisten
Saken är i dokumentären är att de inte kom med några (särskilt många) exempel med egna erfarenheter utan det var det mesta var ju halmdockor och skyllde sina egna brister på samhället.

Logiken.
Jag har svårt att dejta.
Jag är neger.

Slutsats: Dejtingen är svårt för mig för att jag är neger.
Jag är ensam för att Sverige är rasistiskt.

Att hitta någon kärlek i livet är svårt för så gott som alla idag, det är inget exklusivt negerproblem.

Precis som Tobias Hübinette är negersen frustrerade för att de inte får biffa och skyller det på rasism. Jag känner till en adopterad korean som fick ligga så mycket i sin ungdom att han var kungen i gänget.
Herr Hübinette har aldrig reflekterat över att det faktum att han är ful som stryk och fullständigt paj i huvudet kan ha påverkat chansen att få doppa negativt.
Citera
2014-04-03, 22:34
Medlem
WhaleCores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StatsvetarGunnar
Nu var det ju så att barnen aldrig lastades för att vara rasister utan kritiken riktades mot föräldrarna eller andra vuxna som inte tydligt visade att det var fel så som barnet sa/betedde sig.
Ja, det stämmer delvis, men kritiken riktades också mot barn som inte ville bli tillsammans med de intervjuade och man antog att det var av rasistiska skäl.
Citera
2014-04-03, 22:56
Bannlyst
Meh, alla som intervjuades var ju bara mulatter i princip. Jag hade förväntat mig RIKTIGA svarta människor.
Citera
2014-04-04, 00:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Applejacks
Meh, alla som intervjuades var ju bara mulatter i princip. Jag hade förväntat mig RIKTIGA svarta människor.

Mja, det var mest 50/50, dock är det inte så värst relevant då mulatterna såg ut att vara helsvarta i vilket fall som.
Citera
2014-04-04, 13:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malingin
Nej?

Tillägg: orkade bara se en minut. FY FAN, vad gör dessa människor i Sverige?
Man får inte mindre fördomar mot svarta.

För att de mår dåligt av dåligt bemötande och kränkningar så har de inte enligt dig rätt att vara i Sverige?
Citera
2014-04-05, 15:05
Medlem
"Hejsan, jag ringer för SVT för att vi håller på att göra en dokumentär om rasism i Sverige. Har du utsatts för rasism någon gång?"
"Nej, jag har faktiskt alltid varit accepterad trots min hudfärg"
"Okej, hejdå"

...

"Hejsan, jag ringer för SVT för att vi håller på att göra en dokumentär om rasism i Sverige. Har du utsatts för rasism någon gång?"
"Jadu.. jag blev väl kallad neger när jag var 7 år på 80-talet någon gång, och så har jag lite svårt att få kontakt med killar på dejtingsidor. Tror kanske någon drog ett negerskämt en gång också"
"När kan du komma?"
Citera
2014-04-05, 17:28
Medlem
Malingins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HarrySTruman
För att de mår dåligt av dåligt bemötande och kränkningar så har de inte enligt dig rätt att vara i Sverige?

Ja, dem påstår det, alternativt psykolog/intagning i närmast psykanstalt.

Vilka belägg har de? Lider de av sådana hjärnspöken kan de åka nånstans där det passar.
Med vilken rätt har dem att uttala sig som de gör? Att anklaga folk?
Citera
2014-04-05, 20:15
Medlem
garbagepailkidss avatar
Snacket i tråden bekräftar ju bara delar av vad som sägs i dokumentären. Varför inte bara acceptera olikheter istället för att leta efter lilla minsta fel? Pinsamt!
Citera
2014-04-05, 20:18
Medlem
garbagepailkidss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malingin
Lider de av sådana hjärnspöken kan de åka nånstans där det passar.

Bara acceptera lite vardaglig rasism menar du, annars packa väskan o sticka? Hmmm
Citera
2014-04-05, 20:20
Medlem
NysvenskSyns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av garbagepailkids
Snacket i tråden bekräftar ju bara delar av vad som sägs i dokumentären. Varför inte bara acceptera olikheter istället för att leta efter lilla minsta fel? Pinsamt!
Du menar inte att folk är rasister? På Flashback?

Resten av samhället är däremot inte som Flashback.
Citera
2014-04-05, 20:39
Medlem
Malingins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av garbagepailkids
Bara acceptera lite vardaglig rasism menar du, annars packa väskan o sticka? Hmmm

Vad menar du?
Eller är du lika dum som dessa spån. Hatar er Pk-ister, det där snacket om "strukturell rasism" funkar inte på mig, bara för du är antivit?

Vad är det i mitt inlägg du inte förstår eller har du aldrig hört ordet hjärnspöken förut? Men visst de kan också ha mycket låg IQ och TRO att det är som de säger.

Tillägg: De har INGET i vita länder att göra, vilket bevisas. De får åka till ett land där de trivs.
Senast redigerad av Malingin 2014-04-05 kl. 20:56.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in