2014-04-15, 19:39
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZegDeg
Det finns märkligt nog flera "hagamän" men om du menar den i Umeå så är du fel ute. Han nekade i sten inledningsvis men "erkände" när bl.a. hans sperma bevisligen fanns på offren, lite svårt att bortförklara kanske. Han fortsatte dock att neka till brott där han inte var överbevisad och hans erkännanden kom redan under häktningstiden.

Flashback var väl inte riktigt aktuellt då men det skulle säkert ha pratats om "intressegemenskap", plantering av bevis, etc. även då.
Ja, jag menade han i Umeå. Jag googlade lite nu och du har rätt.

Citat:
Lördagen den 22 april hade den misstänkte och hans advokat kallat förhörsledare och åklagare till samtal. Vid detta erkände den häktade sex av de brott han misstänkts för, inkluderat de våldtäkter och misshandelsfall han är häktad för.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Hagamannen

Det var nog det att han själv kallade till samtal som gjorde att jag fick minnesvurpa. Fick för mig att han kallade till detta samtal efter att domen hade fallit.

Glöm honom som jämförelse alltså.
Citera
2014-04-15, 19:57
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LKVN
Han har väl erkänt redan till personalen på öjebyn, nattetid, i sömnen, tungt medicinerad.
Ifall vi skall tro på dessa PM som kom från en "normal skribent i tråden".

Världen är tyvärr full av idioter och tydligt är att många skribenter i tråden valt att tro på
dessa PM med hull och hår, det är sorgesamt att se.
Om det hade dykt upp en meddelsam liten fågel och kvittrat om att en viss karatetränare
utmärkt sig under natten med ack så ljudliga mardrömmar a´la blodsprutande, så
hade benägenheten för tilltro hos madam ökat då månne eller hade det blivit
samma resoluta avfärdande som du nu ger uttryck för?

Lite nyfiken där bara gällande detta.
"Molekylärbiologen" Zemixon hade väl antagligen drabbats av ett fullständigt glädjefnatt
om han fått höra nåt sånt...
Citera
2014-04-15, 20:27
Medlem
Brain-Levels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZegDeg
Ursäkta en ovanligt korkad fråga från min sida men jag sticker ut hakan med mitt oförstånd. Jag har Telias nät och ibland befinner mig mitt inne i en större byggnad, t.ex. på en toalett, eller i en källare, så växlar min telefon från 3G till Edge, i vart fall enligt info på displayen. Kan det vara så enkelt att VB, eller i vart fall hennes mobiltelefon, befunnit sig i t.ex. badrummet under den korta tid det rör sig om eller är jag helt fel ute?

Javisst. Händer mig flera gånger om dagen, både hemma och på jobbet. Även när telefonen ligger stilla på bordet framför mig.
Citera
2014-04-15, 20:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Om det hade dykt upp en meddelsam liten fågel och kvittrat om att en viss karatetränare
utmärkt sig under natten med ack så ljudliga mardrömmar a´la blodsprutande, så
hade benägenheten för tilltro hos madam ökat då månne eller hade det blivit
samma resoluta avfärdande som du nu ger uttryck för?

Jag lyssnar inte på "PMkvitter" oavsett vem eller vad "PMkvittret" handlar om.

Eftersom du följer mina inlägg trälaktigt, då du fortfarande känner dig lite purken på att jag
sagt till dig att du inte alla gånger tänker självständigt, borde du veta att jag inte tror
att MB är skyldig till mordet på VB. Men vad jag däremot tycker är att Olsson och
Forssberg självklart skall utnyttja alla svagheter i utredningen för att försöka fria sin klient, i detta fall angriper dom en alternativ gärningsman och det vet du att jag inte har några problem med,
likaså vet jag att du tycker att deras beteende är moraliskt förkastligt.

Tycker du det är okej att "personalen" på öjebyn sprider sådan här dynga, vissa vill tror
att denna "läcka" påverkat FU-ledningen, tror du också det? Denna nyhet om KJ:s
nattprat var så sensationell ett tag att uppgiftslämnaren förväntade sig tidningsartiklar,
tycker du media gjorde rätt som inte valde att publicerade scoopet?
Senast redigerad av LKVN 2014-04-15 kl. 21:22.
Citera
2014-04-15, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av majk69
Är du med på resonemanget själv? Att du har ett önskescenario vet vi...eller önsketänkande. Om fler är inblandade kommer KJ få livstid menar du, och i så fall kommer han med tiden att begära resning i hopp om att få ett tidsbestämt straff i stället. Men "hopp om att få ett tidsbestämt straff" är väl inget att hoppas på om han redan blivit tilldömd det och som det nu även lutar åt i dom från HR. Eller menar du få ett kortare tidsbestämt straff genom att röja de "intressegemensamma"?

Nu tvivlar nog rätt många på att Kristoffer någonsin kommer att ta bladet ur mun och berätta vad som hände och hur han mördade VB. Men om han gör det, säger som det var...att han ensam mördade och styckade kroppen. Vilka slutsatser kommer vi att få höra av dig då?

Han måste sitta tio år innan han söker tidsbestämt vill jag minnas.
Citera
2014-04-15, 20:52
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brain-Level
Javisst. Händer mig flera gånger om dagen, både hemma och på jobbet. Även när telefonen ligger stilla på bordet framför mig.
Det händer aldrig mig. Bor du långt från telemasten? KJ bor 500 meter från sin.
Citera
2014-04-15, 20:55
Medlem
findays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Nu svarade ju Tele2 i NSD artikeln att det kan hända så det blir en meningslös diskussion från din sida.
Det heta mobilspåret
Citera
2014-04-15, 21:00
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av finday
Nu svarade ju Tele2 i NSD artikeln att det kan hända så det blir en meningslös diskussion från din sida.
Det heta mobilspåret
Nu hade Vatchareeya Telia, inte Tele2. Och läs vad de skriver:
Citat:
– Om du går in i ett plåtskjul, eller om signalen inte når genom fastighetens betongväggar, då kan en nedkoppling ändå ske, säger [namn], ansvarig för telefonnätet inom Tele 2.
Signalen gick igenom väggarna i KJ:s bostad, och det framgår inte av FUP att det fanns något plåtskjul i bostaden.
Citera
2014-04-15, 21:03
Medlem
findays avatar
[quote=Quarrel|48397738]Nu hade Vatchareeya Telia, inte Tele2. Och läs vad de skriver:

Signalen gick igenom väggarna i KJ:s bostad, och det framgår inte av FUP att det fanns något plåtskjul i bostaden.[/QUOTED]
Så du menar att om man rör sig inne i en lägenhet så förändras inte signal bilden, har du belägg för det?
Citera
2014-04-15, 21:07
Medlem
Brain-Levels avatar
Citat:

Hur ser jag det? Alltså var min operatörs master finns? Edit: 500 meter låter väldigt långt från masterna. Kan tänka mig att här i Stockholm har jag tre-fyra master kanske på det avståndet. Vet inte.
Citera
2014-04-15, 21:08
Medlem
Citat:
Nu hade Vatchareeya Telia, inte Tele2. Och läs vad de skriver:

Signalen gick igenom väggarna i KJ:s bostad, och det framgår inte av FUP att det fanns något plåtskjul i bostaden.

Helt klart en icke-diskussion. Telefonen skiftar ofta mellan 2G och 3G även när den ligger helt stilla, inomhus såväl som utomhus. Detta helt oberoende av avstånd till masten.

Detta har inte enbart att göra med avstånd eller signalstyrka, utan minst lika mycket att göra med basstationens kapacitet, konfiguration och momentana belastning. Att VBs mobil skiftade mellan 2G och 3G saknar helt betydelse och bevisvärde.
Citera
2014-04-15, 21:09
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av finday
Så du menar att om man rör sig inne i en lägenhet så förändras inte signal bilden, har du belägg för det?
Ja, KJ är i samma bostad utan att hans signal störs. Dessutom ligger lägenheten så nära masten att det knappast kan vara någon fara att röra sig i lägenheten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in