Citat:
Ursprungligen postat av
Bodenforever
Hmmm..Bra info.Ja jag såg den här "eldningen" i höstas strax innan snön föll.Hade ingen information då om ett kollegieblock.Det var det enda jag såg,delen hade blåst iväg nån meter från eldningsplatsen,det var en hög med aska men ingen eldstad som man ser i vanliga fall med stenar runt etc..
Beläget på en ¤¤¤¤¤¤¤¤¤ X antal kilometer från FP1 å 2..
################
Zemixon:
Jag har ingen mer information om familjens släpvagn än det som står i fup.Tycker bara att bytet av golvet ligger märkligt i tiden,det kan ju ha en naturlig förklaring.Men det borde ha utretts tycker jag.
Hamilkar kanske kan reda ut det där jag antog om dna..Följt din och hens resonemang kring det.
Och har inte full koll på något sätt,mera en vinkling mot ditt resonemang och önskan om MB:s dna matchning.Gör man en sådan undersökning,då bör den göras i alla riktningar eller?
Mitt fetade: Ligger platsen inom de områden som jag tror kan vara intressanta, områden som finns som överskottsinfo i FUP samt rörelsemönster hos GM, det sökområde som han på eget initiativ genomsökte med kompisar och brorsa (skulle även vara spelplats på det inställda eventet airsoft den 5'e maj), finns även området ikring cykelbanan från torpgärdsleden till södra svartbyn som han sade sig kört den kvällen till f-hemmet. Var det GM som synts cykla genom bostadsområdet och begett sig gående från stället han lämnade hojen och gick bort mot just denna cykelbana.
Jag har en stark känsla att GM har inte gått "över ån efter vatten" utan de områden som är intressanta är de områden han känner som hand i handske. Fyndplatserna tyder starkt på detta liksom värnet invid fortet där vovvarna markerade. Men det är inte lätt att dels hitta höstackarna men de är inom hans revir och kunskap och det finns några områden i hans terrängbank för att sen hitta nålen i stacken, ingen lätt uppgift. Våren är iaf bästa tiden att leta innan markvegetationen börjar spira.
Nu har inte länsman resurser att leta vidare och samtidigt är ärendet avslutat polisiärt, det är väl bara att hoppas på "slumpen" att någon springer på något intressant fynd som kan leda till att man kan hitta eventuella persedlar och det som saknas från offret.