2014-04-14, 12:49
Medlem
hajamptres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hejzan
Dåligt avsnitt förutom slutet, kanske blir roligare att kolla på nu.
Okej. Utveckla gärna, vad var det som var dåligt? Om du nu gillar tidigare Californication säsonger, vilket jag antar du gör eftersom du kollat 6 säsonger redan.
Citera
2014-04-14, 15:22
Medlem
crippe-flippes avatar
Någon som vet nån sida där man kan se dagens avsnitt av californication? Hittar inte nånting!
Citera
2014-04-14, 17:07
Medlem
Orjisols avatar
Kan varken säga bu eller bä efter första avsnittet. Tyckte förra säsongen var horribel men nu när dom sagt att detta var sista så kan man ju se klart serien man följt.
Citera
2014-04-14, 20:31
Medlem
aiwass avatar
Så sjukt underbart skruvad serie detta är och en alldeles för lång väntan är äntligen över!!
Citera
2014-04-14, 21:54
Medlem
hejzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hajamptre
Okej. Utveckla gärna, vad var det som var dåligt? Om du nu gillar tidigare Californication säsonger, vilket jag antar du gör eftersom du kollat 6 säsonger redan.

Jag gillar serien väldigt mycket och har nu sett om avsnittet och jag tycker bara att avsnitt där Hank jagar efter Karen och försöker hitta jobb har vi sett 100 gånger nu, därför gillade jag slutet. Så förhoppningsvis det blir lite variation. Ser fram emot denna säsong och ska bli kul att se hur allt slutar.
Citera
2014-04-14, 23:20
Medlem
maenskligs avatar
Efter bara några minuter in i avsnittet inser man hur mycket man saknat Californication.

Ska bli intressant att se hur saker och ting utvecklar sig
Citera
2014-04-15, 01:03
Medlem
BrainDisorders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BumbiBeer
Är egentligen tragiskt hur den här serien gått från ett av de bästa manusen i TV till att bli en så fullkomligt katastrofalt urmjölkad komediserie. Kommer fortfarande se sista säsongen men den här serien dog egentligen efter säsong 2-3.

Har måhända skrivit andra saker i tråden än vad jag skriver nu, men jag håller nu.
Säsong 1-2 var jävligt bra och det jag minns mest var den fenomenala säsongsavslutningen på säsong 3. Efter att ha sett dagens avsnitt så insåg jag att det finns så mycket roligare serier att titta på. Men man lär väl kolla klart bara för att se vad som händer. Första avsnittet gav inte mersmak för någonting alls egentligen, dock så jag älskar jag Duchovny.
Citera
2014-04-15, 01:13
Medlem
Vet inte om det är någon slags sinnesro över att det är den bekräftat sista säsongen, men jag tyckte inte att första avsnittet var SÅ dåligt.

Visst, det håller inte i närheten av samma kvalitet som de första säsongerna men det har ju funnits betydligt värre avsnitt i de senare säsongerna.

I slutändan kommer man väl sitta där och minnas tillbaka hur bra den här serien var en gång i tiden och fälla en tår för att det är helt slut.
Citera
2014-04-15, 10:12
Medlem
Feldherrnhalles avatar
Är det bara jag, eller blev det dräpande slaget för den här serien när dom introducerade Charlie Runkles kvinnliga chef i säsong tre? Hon den gamla, stora och blonda som har så lite trovärdighet att den slår negativt på skalan.
Citera
2014-04-15, 14:03
Medlem
Slitet-Golvs avatar
Såg precis klart andra avsnittet av säsong sju och jag måste säga att jag fick mig ett gott skratt när

Spoiler pga att avsnittet egentligen inte ska sändas förens 20 april. Samtidigt lite trist att man såg avsnitt 2 nu när det kommer dröja 2 veckor till avsnitt 3, så vidare inte den sänds i förväg också.
Citera
2014-04-15, 19:08
Medlem
irkens avatar
Jo, jag tyckte om avsnitt två, och det blir väldigt intressant att se hur vissa karaktärer reagerar emot det nya som har hänt i säsong sju. Jag hoppas bara dem knyter ihop det fint, för just nu känns det ju lite halvkonstigt & den nya karaktären är lite halvjobbig än så länge.
Citera
2014-04-15, 19:46
Medlem
Slitet-Golvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irken
Jo, jag tyckte om avsnitt två, och det blir väldigt intressant att se hur vissa karaktärer reagerar emot det nya som har hänt i säsong sju. Jag hoppas bara dem knyter ihop det fint, för just nu känns det ju lite halvkonstigt & den nya karaktären är lite halvjobbig än så länge.

En del av mig tror att Levon blir kortlivad, men samtidigt behöver de något nytt för att hålla serien uppe. Kanske visar det sig att Levon är något psyko som börjar förstöra saker medvetet mellan Hank och Karen, kanske visar sig att Levon har satt på Becca vid något tidigare möte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in