Citat:
Ursprungligen postat av
qrounxqrounx
haha ja precis. klart det är en vana när grejerna faktiskt heter så. hade det varit på svenska så kanske det hade gått hem men nu när man läser så blir det bara en sörja och rak översättning brukar funka sådär. men jag vet vart du vill komma. hehe
Ja fast vissa saker heter faktiskt inte så. Jag har inte något emot om man använder namn tex Thunderfury.
Vad är det för
svenskt ord när man avslutar med -a eller -ar osv?
Det är ju Svengelska , nästan i samma klass som Ola-Connys engelska.
dropp-a , share-a , join-a , like-a , trade-a , give-a , cast-a , enchant-a , spam-ma , osv osv.
Ett ord jag verkligen inte förstår är när man skriver är "passivea" (har sett detta) när det finns ett fint ord på svenska , passiva.
Liknande ord som dessa ovan är faktiskt att förstöra svenska språket när det faktiskt finns ord på svenska. Det är inga ord som "faktiskt heter så", för det gör dom inte, inte ens på engelska.
Men det kanske är så att svenska språket håller på att ändras och att det är en naturlig del i evolutionen?
Jag använder faktiskt svengelska själv då jag tillhör dom som vart med sen både internet och TV-spelets begynnelse.
Men jag kom på mig själv en dag att jag inte gillar att vårt språk förstörs.
Svengelsk text så ni andra förstår (och inte blir irriterade):
Förövrigt nådde jag 1200 Damage Per Second nu med min Demon Hunter , har extra passiva för homing rockets och granade (pga gear som ger extra % på dessa) och fire damage XX% och sentry damage % (mina sentrys skjuter homing rockets).
Torment 1 känns som Normal, kul att bränna igenom Bountys (Bounties på korrekt engelska).
Det går fort, och man har chans att droppa legendaries som endast droppas i Torment.
Hur som jag ville släppa detta, och tänker också göra det nu påriktigt.
Åter till game-ingens (spelets) värld!