Citat:
Ursprungligen postat av
Lingonfrost
Eller ha en wizard med teleportbuilden redo för sådana tillfällen!

Ja, eller monk med Dashing Strike, Fleet footed och movement speed buff runan på Mantra of Conviction? Alla klasser har sina movement spells.
Citat:
Ursprungligen postat av
Kalmar2004
Spelar inte HC så mycket men vad jag tycker så är HC lika tråkigt som SC.
Allt måste vara "safe" och massa skada offras för att bli i princip odödligt/väldigt svår att döda men allt gå så mycket långsammare och det blir enformigt då man inte vågar chansa.
Kör man softcore så kan man prova nya saker och svårighetsgrader.
Det tycker jag är roligare iaf än att sitta och behöva vara orolig att man ska drabbas av en DC/bug/jailer-whatever-whatever runt hörnet som inte har något med skicklighet eller utmaning att göra.
Har alltid kört Hardcore. Diablo är ett rätt tråkigt koncept tycker jag utan någon slags risk, men det är min åsikt. HC går inte ut på att offra massor av skada för så mycket toughness som möjligt som du uttrycker det. Självklart försöker man maxa båda två vilket är mycket roligare och kräver mer "stats crunching" än att bara smacka på det gear som ger mest damage. Vad är det man inte vågar chansa?
Om det går långsamt för dig att farma på HC så är det väl en kombination av att du har dåligt gear och kör på fel svårighetsgrad. Jag och mina polare brukar farma T3 Rifts effektivt på Hardcore, går inte långsammare än om vi skulle göra det på softcore. Prova nya saker behöver man inte heller vara rädd för, om du dör för att du provar något nytt som visar sig vara ineffektivt så är det återigen dåligt gear/fel svårighetsgrad.
Nä, jag håller med dig att dö utav DC eller jailer är ingen utmaning. Utmaningen ligger väl i att inte dö i många flera sitatuationer än vad du listade. Om du dör så fort du blir jailad på din softcore char så har du dålig toughness till och med för SC, går ju inte att farma effektivt om man dör så fort man stöter på hinder. DCs suger och det finns inte så mycket att göra åt knackigt internet eller dåliga servrar, man får helt enkelt hoppas på att polarna är snabba på att hjälpa en om HP baren börjar droppa om man nu skulle råka ut för en DC. Någon slags skicklighet krävs väl inte för att spela Diablo, oavsett HC eller SC? Diablo är så casual det blir, det handlar väl bara om lite vana. Om du vill ha ett skicklighetsutmanande spel så har du valt fel.
Summan av kardemumman om du inte gillar HC så är det okej men säg inte att det går långsammare eller att det krävs mer skicklighet för SC, eller att det äns krävs någon slags skicklighet för att spela D3.