2014-04-15, 11:39
Medlem
Lanoos avatar
En annan sak jag kom att tänka på nu.
Mitt spel kraschar allt för ofta när en rift är klar och jag TPar upp till stan igen för att stänga den. Bara igår hände det 4-5ggr.
Fler som upplever samma problem?
Det är trots allt lite surt att jag blir bortkopplad och så stänger en annan partymedlem riften och jag går miste om xpn. (och inte fasen vågar jag spela HC)

Jag lirar på en helt ny mac mini med 2,5 i5 processor och 16gb ram. Kanske mac är mindre stabilt än pc?
Citera
2014-04-15, 12:04
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lanoo
Mitt spel kraschar allt för ofta när en rift är klar och jag TPar upp till stan igen för att stänga den. Bara igår hände det 4-5ggr.
Det är trots allt lite surt att jag blir bortkopplad och så stänger en annan partymedlem riften och jag går miste om xpn. (och inte fasen vågar jag spela HC)

Jag lirar på en helt ny mac mini med 2,5 i5 processor och 16gb ram. Kanske mac är mindre stabilt än pc?
¨
Inte hänt alls när jag lirar (PC), och Blizzard brukar ju vara djävligt duktiga på att släppa bra spel på båda plattformarna (hur det är på konsoll låter jag vara osagt eftersom jag inte lirar på konsoll).

Men med det sagt så verkar det vara ett issue som de känner till:

http://us.battle.net/d3/en/forum/topic/12089869183?page=6#117

http://eu.battle.net/d3/en/forum/topic/10341144740

http://diablo.somepage.com/blue/12249685017-rift-crashes-on-my-mac
Citera
2014-04-15, 14:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qrounxqrounx
haha ja precis. klart det är en vana när grejerna faktiskt heter så. hade det varit på svenska så kanske det hade gått hem men nu när man läser så blir det bara en sörja och rak översättning brukar funka sådär. men jag vet vart du vill komma. hehe

Ja fast vissa saker heter faktiskt inte så. Jag har inte något emot om man använder namn tex Thunderfury.
Vad är det för svenskt ord när man avslutar med -a eller -ar osv?
Det är ju Svengelska , nästan i samma klass som Ola-Connys engelska.
dropp-a , share-a , join-a , like-a , trade-a , give-a , cast-a , enchant-a , spam-ma , osv osv.
Ett ord jag verkligen inte förstår är när man skriver är "passivea" (har sett detta) när det finns ett fint ord på svenska , passiva.

Liknande ord som dessa ovan är faktiskt att förstöra svenska språket när det faktiskt finns ord på svenska. Det är inga ord som "faktiskt heter så", för det gör dom inte, inte ens på engelska.
Men det kanske är så att svenska språket håller på att ändras och att det är en naturlig del i evolutionen?

Jag använder faktiskt svengelska själv då jag tillhör dom som vart med sen både internet och TV-spelets begynnelse.
Men jag kom på mig själv en dag att jag inte gillar att vårt språk förstörs.

Svengelsk text så ni andra förstår (och inte blir irriterade):
Förövrigt nådde jag 1200 Damage Per Second nu med min Demon Hunter , har extra passiva för homing rockets och granade (pga gear som ger extra % på dessa) och fire damage XX% och sentry damage % (mina sentrys skjuter homing rockets).

Torment 1 känns som Normal, kul att bränna igenom Bountys (Bounties på korrekt engelska).
Det går fort, och man har chans att droppa legendaries som endast droppas i Torment.

Hur som jag ville släppa detta, och tänker också göra det nu påriktigt.

Åter till game-ingens (spelets) värld!
Citera
2014-04-15, 14:21
Medlem
HaxarnHiaHias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ImWorthless
Nej.
Det du lootar som wiz, kommer rolla Intel oavsett char han öppnar med.
Vi hade denna dialog senast igår i vår klanchatt och efter 1 timmas bountykörning av totalt 8 personer så stämmde vår teori om att Intel-bountyruns droppar intel oavsett om en strenght-char som öppnar dessa.
Kan garantera dig att det fungerar som jag sa. Farma bags som DH öppna bags på Wiz, få intelligence rolls.
Itemsen bestäms när man får bagen, statsen när man öppnar bagen.
Alltså, statsen på itemsen bestäms efter vilken klass du öppnar bagsen med, inte vilken du farma de med.

Snackar alltså om looten från BAGSEN, inte looten som droppar under tiden du gör bounties, obviously.
Senast redigerad av HaxarnHiaHia 2014-04-15 kl. 14:24.
Citera
2014-04-15, 15:20
Medlem
Vill ha den där satans royal ring of grandeur... men den droppar ju fan aldrig... är väl uppe i ett par hundra caches nu.

Är split-bounties på normal effektivaste metoden? Hur kör man då? Är fyra pers som tar varsin bounty eller?
Citera
2014-04-15, 15:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GillarKebabtallrik
Vill ha den där satans royal ring of grandeur... men den droppar ju fan aldrig... är väl uppe i ett par hundra caches nu.

Är split-bounties på normal effektivaste metoden? Hur kör man då? Är fyra pers som tar varsin bounty eller?

Ja, man kör 4 pers på normal, hitta en grupp som bara kör act 1 om du är ute efter just den ringen för det är där den droppas. Så kör alla varsin bounty sen hjälps man åt med den sista eller om den som är kvar. Får 30+ lådor på ingen tid alls.
Citera
2014-04-15, 15:48
Medlem
ImWorthlesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HaxarnHiaHia
Kan garantera dig att det fungerar som jag sa. Farma bags som DH öppna bags på Wiz, få intelligence rolls.
Alltså, statsen på itemsen bestäms efter vilken klass du öppnar bagsen med, inte vilken du farma de med.

Snackar alltså om looten från BAGSEN, inte looten som droppar under tiden du gör bounties, obviously.

Jag pratar oxå om loten rån Bagsen
Citera
2014-04-15, 16:13
Medlem
nedranss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HaxarnHiaHia

Även om du verkar vara en fin människa från det jag läser så skulle jag gärna ha mer än din garanti, har du nån källa på det månntro då alla säger olika?
Citera
2014-04-15, 16:23
Medlem
Lanoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nedrans
Även om du verkar vara en fin människa från det jag läser så skulle jag gärna ha mer än din garanti, har du nån källa på det månntro då alla säger olika?

å andra sidan så är det inte värre än att testa själv? känns som om man reder ut det ganska fort. införskaffa två bags, lägg i kistan, öppna med en annan karaktär och se vad som händer

och ja, ditt inlägg fick mig att dra på smilbanden "även om du verkar vara en fin människa" haha
Citera
2014-04-15, 16:42
Medlem
Andersson93s avatar
Vad är det snabbaste sättet att få rare och magic delar? För att använda till salvage då. Behöver enchanta rätt så många delar på min wizard för att jag ska testa en ny spec på den. Är det bara bounties/rifts som gäller? Bryr mig inte om hur bra eller dåliga sakerna är, bara det är någonting.

Är det bara jag som tycker kostnaderna för att enchanta delar (byta stats) är alldeles för dyrt? Vissa delar kostar det ju 40 veiled crystals, plus massa annat då, för att göra det EN gång. Och vanligtvis har jag överdrivet otur att jag behöver göra det minst 5-6 gånger på en del för att kanske få den attributen jag vill ha.
Citera
2014-04-15, 17:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1988
Ja fast vissa saker heter faktiskt inte så. Jag har inte något emot om man använder namn tex Thunderfury.
Vad är det för svenskt ord när man avslutar med -a eller -ar osv?
Det är ju Svengelska , nästan i samma klass som Ola-Connys engelska.
dropp-a , share-a , join-a , like-a , trade-a , give-a , cast-a , enchant-a , spam-ma , osv osv.
Ett ord jag verkligen inte förstår är när man skriver är "passivea" (har sett detta) när det finns ett fint ord på svenska , passiva.

Liknande ord som dessa ovan är faktiskt att förstöra svenska språket när det faktiskt finns ord på svenska. Det är inga ord som "faktiskt heter så", för det gör dom inte, inte ens på engelska.
Men det kanske är så att svenska språket håller på att ändras och att det är en naturlig del i evolutionen?

Jag använder faktiskt svengelska själv då jag tillhör dom som vart med sen både internet och TV-spelets begynnelse.
Men jag kom på mig själv en dag att jag inte gillar att vårt språk förstörs.

Svengelsk text så ni andra förstår (och inte blir irriterade):
Förövrigt nådde jag 1200 Damage Per Second nu med min Demon Hunter , har extra passiva för homing rockets och granade (pga gear som ger extra % på dessa) och fire damage XX% och sentry damage % (mina sentrys skjuter homing rockets).

Torment 1 känns som Normal, kul att bränna igenom Bountys (Bounties på korrekt engelska).
Det går fort, och man har chans att droppa legendaries som endast droppas i Torment.

Hur som jag ville släppa detta, och tänker också göra det nu påriktigt.

Åter till game-ingens (spelets) värld!

Men om du gör bounties på Normal kan du väl fortfarande få likadana saker som du får om du gör bounties på tor? Har jag förstått allt fel?
Citera
2014-04-15, 17:24
Medlem
scarlots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lanoo

Hittade en förklaring till ditt problem; http://us.battle.net/d3/en/forum/topic/12089869183?page=6#117

Tyvärr finns inget mac-support bland EU-forumen, så man får gå in på US istället.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in