Citat:
Ursprungligen postat av
Dr.Dzerzhinsky
Detta har gjorts i överflöd i denna tråd, men som jag framhållit förut så har du inte den intellektuella kapaciteten att förstå sambandet mellan de skilda våldshandlingarna, nazismen och kuppen. Så det är inte för dig jag skriver detta då det är helt meningslöst.
I en demokrati så röstar folket i allmänna val fram de politiska företrädarna. I en kupp så tillsätts företrädarna av de som äger statskuppen.
Janukoivtj var framröstad som Ukrainas president i ett demokratiskt val. Han drevs i landsflykt av de som ägde kuppen. De som ägde kuppen är de som med våld ägde makten på Majdan, vilket var de paramilitära nazistsiska grupperna Svoboda och Right Sector. Sedan tillsatte nazisterna en ny president som inte är folkvald. Det är denna president som gett order om att påbörja krigshandlingar mot sitt eget folk, dvs iscensätta ett folkmord.
Svårare är det inte.
Jag vet inte vem du försöker lura med ditt konstanta tjötande om nazister. Hur många på Maidan var nazister? Inte ens 1%. Det var hundratusentals och åter hundratusentals som protesterade mot din skurk till hjälte. Skulle alla dessa vara nazister? Så många nazister finns inte ens i den europeiska kontinenten.
En revolution i Ukraina var oundvikligt. Korruptionen och plundrandet från landets ledare var på afrikanska nivåer. I Serbien störtades Milosevic i "Bulldozerrevolutionen". Vad vi kan lära oss från historien (revolution är inte något nytt) är att skurkar inte kan sitta och missbruka sin makt i all oändlighet, och så kopiöst som det har gjorts. En skurkaktig och destruktiv regering förlorar till slut sin legitimitet.
Det kommer dessutom hållas nya val snart. Så att företrädarna (som valdes av Ukrainas folkvalda parlament, samma parlament som avsatte din korrumperade hjälte) "äger" statskuppen är sedvanlig bullshit från dig. Det är bara en tillfällig regering tills en ny röstas fram.
Och varför börjar du kackla om folkmord? Vad trippar du på egentligen?