2014-04-15, 04:07
  #2785
Medlem
bernad_laws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svettigafettsvinet
Varför skulle det inte vara Ukraina som har producerat denna ljudinspelning själva utan några ryssar inblandade?

Kolla på filmerna när beväpnade "ryssar" stormar polisstation med en massa fotografer uppställda bredvid för att ta kort "Ryssarna" har lösskjutningsanordningar på sina AK:s. Hela spektaklet verkar mycket misstänkt: http://www.youtube.com/watch?v=bdd5LX2T69U

Samma sak med den "ryske" officeren som ska kommendera varför skulle han understryka att han är från Ryssland varför ska han låta sig filmas överhuvudtaget? Jag anar begravda ugglor och hundar i mossen.

Nu börjar detta bli ganska tramsigt, vi har sett otvetydiga bevis på otvetydiga bevis på att det är ryska agenter som drar runt men dessa bevis ska nu sågas så snabbt som möjligt av foliehattsmaffian här. Tyvärr låter det sig inte göras så lätt denna gång; det finns inget relevant som pekar på att inspelningen skulle vara falsk.
2014-04-15, 04:16
  #2786
Medlem
svettigafettsvinets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bernad_law
Tyvärr låter det sig inte göras så lätt denna gång; det finns inget relevant som pekar på att inspelningen skulle vara falsk.
Det mer viktiga är att finns inget relevant som pekar på att den skulle vara sann. Hur lätt är det inte att producera och spela in något sådant själv. Vem fan som helst kan göra det. Det är inte ett bevis för något. Hade de spelat in identifierade personer etc. så hade de kanske haft något att komma med.
__________________
Senast redigerad av svettigafettsvinet 2014-04-15 kl. 04:22.
2014-04-15, 04:24
  #2787
Medlem
Huruvida ryska soldater är inne i Ukraina eller inte är väl lite irrelevant för vilken sida i konflikten som är mest legitim..?
Först och främst så har väl USA i alla sina senaste medhjälp till kuppförsök över världen på minst lika många sätt som Ryssland bidragit till instabilitet. Det säger ju inte att Ryssland gör rätt, men det säger något om västs hyckleri.
Sen förstår jag verkligen inte hur väst helt kan fördöma östra Ukrainas demonstrationer och vilja till folkomröstningar när man erkänner en regering som helt utan någon folkomröstning alls störtade presidenten och själva tog makten.
Vad för argument används för att ge Ukrainas regering legitimitet samtidigt som man ignorerar (vissa delar av) östra Ukrainas vilja?
2014-04-15, 04:28
  #2788
Medlem
bernad_laws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fridaynightout
https://scontent-a.xx.fbcdn.net/hphotos-prn2/l/t1.0-9/10256194_250781021772374_7950010864036726739_n.jpg

Är dessa också lätt att få tag på?

Ser faktiskt ut som RPG-26:
http://weaponsystems.net/weapon.php?weapon=BB04%20-%20RPG-26

Spelar ingen roll, Ukraina har inte det vapnet heller så det rör sig med stor sannolikhet om ryska förband.

Citat:
Ursprungligen postat av antiantiliberal
Vad för argument används för att ge Ukrainas regering legitimitet samtidigt som man ignorerar (vissa delar av) östra Ukrainas vilja?

Det enkla argumentet att gemene man inte vill bryta sig fri, utan att detta enbart är någon form av minoritetsgrupper.
__________________
Senast redigerad av bernad_law 2014-04-15 kl. 04:33.
2014-04-15, 04:33
  #2789
Medlem
svettigafettsvinets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bernad_law
Spelar ingen roll, Ukraina har inte det vapnet heller så det rör sig med stor sannorlikhet om ryska förband.

Var är bevisen? Ni postar en bild på en figur i cammokläder som sägs ha en modern rpg. Vad är det som säger att bilden ens är tagen i det aktuella området i Ukraina och inte på Krim t.ex. eller vid nått helt annat tillfälle eller är en bild på ukrainas egen armé?
2014-04-15, 04:36
  #2790
Medlem
bernad_laws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svettigafettsvinet
Var är bevisen? Ni postar en bild på en figur i cammokläder som sägs ha en modern rpg. Vad är det som säger att bilden ens är tagen i det aktuella området i Ukraina och inte på Krim t.ex. eller vid nått helt annat tillfälle eller är en bild på ukrainas egen armé?

Sluta svamla nu, du skulle inte godkänna något som bevis och det vet både jag och du, så det är meningslöst att fortsätta diskutera med dig. Jag kan bara konstatera att dels är inte RPG-26 vidare modernt, dels används det inte av Ukrainas armé.

Du hade kunnat kolla upp detta själv om du hade varit intresserad på riktigt, men istället skriker du bara "var är bevisen" eller "det är en förfalskning" oavsett vad som presenteras. Inte vidare moget.
2014-04-15, 04:44
  #2791
Medlem
svettigafettsvinets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bernad_law
Sluta svamla nu, du skulle inte godkänna något som bevis och det vet både jag och du, så det är meningslöst att fortsätta diskutera med dig.

Tvärt om. Ni kan ta vilken bild som helst på en figur i cammokläder någonstansifrån och säga att det är "bevis" på rysk inblandning. Det är inga bevis.
2014-04-15, 04:46
  #2792
Medlem
Dr.Dzerzhinskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bernad_law
Sluta svamla nu, du skulle inte godkänna något som bevis och det vet både jag och du, så det är meningslöst att fortsätta diskutera med dig. Jag kan bara konstatera att dels är inte RPG-26 vidare modernt, dels används det inte av Ukrainas armé.

Du hade kunnat kolla upp detta själv om du hade varit intresserad på riktigt, men istället skriker du bara "var är bevisen" eller "det är en förfalskning" oavsett vad som presenteras. Inte vidare moget.

Eftersom det är den nazistiska Euromaidanpr som kommit med uppgiften finns skäl ifrågasätta den, precis som alla uppgifter som kommer från denna renodlade propagandakanal.
2014-04-15, 04:50
  #2793
Medlem
bernad_laws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Dzerzhinsky
Eftersom det är den nazistiska Euromaidanpr som kommit med uppgiften finns skäl ifrågasätta den, precis som alla uppgifter som kommer från denna renodlade propagandakanal.

Exakt på vilket sätt är EuromaidanPR "nazistsikt"? Hade du sagt pariskt eller liknande kunde jag köpa din argumentation men nu framstår du som totalt från vettet. Vill du kalla organisationen för detta bör du lägga fram något som stödjer din sak.

Citat:
Ursprungligen postat av svettigafettsvinet
Tvärt om. Ni kan ta vilken bild som helst på en figur i cammokläder någonstansifrån och säga att det är "bevis" på rysk inblandning. Det är inga bevis.

Som sagt, du brydde dig inte att kolla upp vapnen så du har noll trovärdighet. Innan du fortsätter svamla utan substans kan du kanske tala om för mig om detta är ukrainska eller ryska uniformer, men det vet du kanske inte?
__________________
Senast redigerad av bernad_law 2014-04-15 kl. 04:57.
2014-04-15, 05:17
  #2794
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bernad_law
Det enkla argumentet att gemene man inte vill bryta sig fri, utan att detta enbart är någon form av minoritetsgrupper.
Nu är jag inte speciellt insatt men vad har du för belägg för att de grupperna skulle vara mindre än de grupper som rörde sig på Maidan? (I förhållande till hur många som bor i områdena såklart)
Och skulle så vara fallet, varför låter man de inte bara ha sina folkomröstningar och därigenom bli nedröstade, vad är man i Kiev rädda för?
Men oavsett, tycker du den inkuppade regeringen i Kiev är legitim?
2014-04-15, 05:28
  #2795
Medlem
fridaynightouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antiantiliberal
Nu är jag inte speciellt insatt men vad har du för belägg för att de grupperna skulle vara mindre än de grupper som rörde sig på Maidan? (I förhållande till hur många som bor i områdena såklart)
Och skulle så vara fallet, varför låter man de inte bara ha sina folkomröstningar och därigenom bli nedröstade, vad är man i Kiev rädda för?
Men oavsett, tycker du den inkuppade regeringen i Kiev är legitim?

Nu frågade du inte mig, men jag får ansluta till debatten.

Skriver man ordet "kupp" så tyder det direkt på att man knappast är objektiv och mottaglig för saklig information. Inget illa mot dig personligen, men erfarenheten på detta forum tyder på det. Vi har behandlat frågan ett oändligt antal gånger, så du får nöja dig med ett kort svar: regeringen i Kiev är framröstad av ett folkvalt parlament, samma parlament som fanns där innan revolutionen, inklusive Janukovytj parti. Detta parlament röstade med överväldigande majoritet för den nya regeringen.

En kupp innebär att nya krafter tagit makten genom att störta de gamla. I detta fall är den beslutande församlingen (parlamentet) inte ny.

Vad gäller det pro-ryska stödet så bör det påpekas att demonstrationerna för Majdan i många av de aktuella städerna var större än nuvarande pro-ryska demonstrationer. Samtliga opinionssiffror pekar på att det endast är en minoritet som är intresserade av att ansluta sig till Ryssland i de aktuella regionerna. Varför arrangeras då inte pro-ukrainska demonstrationer? Jo, det gjorde det. Men läget för pro-ukrainarna är mycket farligt där. Du kanske kommer ihåg den fredliga pro-ukrainska demonstrationen i Donetsk för några veckor sedan? Då mördades två ukrainare. Ukrainarna är helt enkelt rädda där. Det är ett vanligt folk, och har inte tillgång till automatvapen. Det blir då lite läskigt att gå ut och demonstrera när man ser de pro-ryska huliganerna gå runt med automatvapen på gatorna, oavsett om man är majoritet.

Varför inte hålla omröstning? Ja du, det finns många faktorer. Att en liten grupp människor med vapen begår brottsliga gärningar och intar myndighetsbyggnader - kan knappast sägas utgöra ett "massivt folkligt stöd". Att på detta sätt ge vika för terroristernas krav kan inte anses vara acceptabelt. Vidare så blir det väldigt svårt att undvika ryska manipulationer i ett sådant val.
2014-04-15, 05:58
  #2796
Medlem
En sista fråga. Hur relevant är denna karta ang ryskspråkiga befolkningen?
Borde inte det påvisa några opinioner i områdena?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in