Citat:
Ursprungligen postat av
AskMeAboutJesus
Kanske är jag korkad men inte respektlös? Som du är! Jag och flera andra skriver om bevis som vi har fått och tycker att det är on topic, medan du och flera andra i vanlig ordning kräver att få bevis av oss och tycker att endast det är trådämnet.
Jag kan förstå dem som inte tror på bilden av Gud (jag har själv alltid hört till dem) men jag har ingen sympati för dem som förnekar Gud och deltar i debatter med attityden att om de troende inte kan ge dem skriftligt bevis (något som aldrig har hänt) så har de överlägset vunnit debatten.
Är det inte mer den förklaring du gav om om vad bevis är?
"något man får och ger", snälle du, hur får du det til bevis.. måtte du ha befunnit dig i tron att tolka givande/tagande.. och jag personligen kan tycka det går in i politisk kverulans...
Här är det ju frågan om "vilket, är DET starkaste beviset på guds existens" , osmos.. en slags självklar rätt för dig eller andra att säga, jag lever alltså ska jag ha x mycket, medan du som inte förstår mig.. får x mycket... men du märker inte pseudoismen i det? Vad mer exakt, i vad någon x som passerar annan.. skulle du mena den isf avgivit, så den kan bestyrka eller motivera sig hava behov för x mkt i givande-tagandet?
Det blir tekniskt långsökt felbart in i minsta känsla.. för du pratar om känslor när du säger givande/tgande : det är ju självklart!!! att människan alltid varit flockindivid. Det vet ju redan apan.