2014-05-03, 17:30
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaurentiusLucidor
Det står dig fritt att skriva din egen principia. Du har ju redan hittat på en egen religion,så varför inte fortsätta fullt ut?

Om arbetet med att skapa en egen mekanik blir för betungande så kan du istället med fördel skapa en egen storhet som tar hänsyn till Guds inverkan (som alltid har värdet 0!),så ska du se att det löser sig utan att någon gnäller och vill ställa dig till svars då rymdsonder oförklarligt börjar krascha eller inte följer de banor det var meningen att de skulle ha haft.

Du har helt klart konfronterats av det okända,även kallat okunskap i vardagligt tal. Du förstår helt enkelt inte de wikipediatexter du i panik plöjer igenom för att inte verka helt bortkollrad i dina svar,men du kan vara lugn för att du redan för längesen är avslöjad.

P.S Du förklarade aldrig vad Någon Okänd var bra för.
Vad är du bra för? Bevisa att du finns och inte är ett demonprogram!
Citera
2014-05-03, 17:36
Medlem
kunskap1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MentosFruitcore
Om du inte kan definiera denna "skapare" mer utförligt än som du gjort ovan, kan man inte vet om sannolikheten är noll eller okänd. Har skaparen omni-egenskaper? Då kan han inte existera.

Det finns alltså en möjlighet att en skapare existerar även om vi inte kan definiera honom?

Citat:
Jo, det gör du. Sluta ljuga för dig själv. Jag hat själv gett dig en hel drös med länkar till verser där Gud beter sig ondskefullt. Vill du att jag gör det igen?
Nej, du behöver inte visa för mig att bibeln innehåller hemskheter. Jag känner till dessa verser. Bibeln är skriven av människor och en del fel kan ha uppstått. Människor kan ha ljugit om Gud och hittat på egna regler. Ett exempel som människan kan ha hittat på är lagen om stening. Detta har Gud troligen inte beordrat, eftersom Jesus inte tillämpade stening under sin livstid.

Citat:
Gud är Schizofren, är logiken. Förövrigt, talar vi om den Jesus som legitimerade slaveri, och fastslog att lagen skulle följas till pricka? Den lag som innehåller rasism, homofobi, sadism, mord, våld, och andra rena galenskaper? Den Jesus? För han är allt annat än god.
Varför är det fel med slaveri om det görs på ett korrekt och rättvist sätt? Arbetare behövs ju för att ett samhälle ska bygga upp, eller hur? Hela vårt samhälle bygger på "slavar". De kallas givetvis inte för slavar, de kallas för tjänstemän.

Citat:
Härligt för dig om du som sagt tror på en kärleksfull gud som skapat universum. Verkligen kul för dig. Men det är inte bibelns Gud du då tror på. För han är inte kärleksfull. Han är inte god. Han är ond, rasistisk, homofobisk, sadistisk och en hel del annat.
Bibeln är skriven av människor och människan är inte perfekt. Lögner och felaktigheter har säkerligen smugit sig in i bibeln, det bör man vara öppen till. Men jag är inte den rätta personen för att avgöra vad som är rätt eller fel i Bibeln. Jag följer inte allt som står i Biblen, men jag följer endast vad Jesus har sagt. Det borde räcka för att vara kristen, tror jag.
Senast redigerad av kunskap1 2014-05-03 kl. 17:58.
Citera
2014-05-03, 17:39
Medlem
MentosFruitcores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kunskap1
Du menar att du TROR att de har producerats via artificiell selektion?
Nej, jag menar att de de facto har gjort det.

Citat:
Du menar att du TROR att evolution har skett?
Nej, jag menar att den har skett, som fakta. Bakom mig står hela samlade vetenskapliga världen.
Citera
2014-05-03, 17:48
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Jag insinuerar inte att min tro på ID är någon sorts bevis.

Inte för att jag försökar begränsa din yttrandefrihet på något sätt, men vad gör du i så fall på denna tråd?

Citat:
Nej, det är ingen Straw man. Slumpen är en viktig del i evolutionsprocessen.

Det vetas faktisk inte.
Citera
2014-05-03, 17:52
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AskMeAboutJesus
Det finns en värld som är sådan den är, oavsett hur du har reducerat den med din "vetenskapliga" syn, och så finns det en allt annan än naturalistisk värld där du själv bestämmer vad som inte finns inspirerad av teorier från stora troende tänkare från 1500- och 1600-talet.

1/ Vet du vad denna "värld som är som den är" är?

2/ Eller är du inne på något epistemisk spår om att det är omöjligt/svårt att ge en verklighets-beskrivning?
Citera
2014-05-03, 17:52
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Vilket jag redan har gjort, men tydligen förstår du inte ens en enkel förklaring.
I vilket inlägg bevisade du att jorden kretsar runt solen?
Citat:
Vilket inte kan analogiseras med geocentri/icke-geocentri.
Förr (inte bara för Bibelns författare) tycktes solen kretsa kring jorden. Idag tror några dumskallar att de minsann vet bättre. Einstein trodde på någon variant av Machs princip
http://en.wikipedia.org/wiki/Mach's_principle
och ansåg själv att han inkorporerat den i den generella relativitetsteorin. I sin mest radikala variant innebär Machs princip att en centrifugalkraft aktiveras runt dig när stjärnhimlen börjar rotera. Jag tror själv inte på Machs princip även om jag tror att avlägsen materia definierar rummet och trögheten.
Citat:
Och här syftar du till din egen "relevante" (<-- ironi) geocentri-inklusion; eller?
Jag hävdar inte att solen kretsar kring jorden, men att de vetenskapliga teorierna inte förfogar över någon fix punkt som utgör det enda sanna perspektivet.

Ni anti-teister som ägnar era liv åt att förlöjliga föreställningen att Gud finns förstår inte ens er egen världsbilds grunder. T.o.m. er bild av mekaniken är löjeväckande förenklad.
Senast redigerad av AskMeAboutJesus 2014-05-03 kl. 17:56.
Citera
2014-05-03, 17:54
Medlem
Bogomils avatar
Citat:

Sedär ja; nu kom "last stand" solipsismen.
Citera
2014-05-03, 17:58
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Citat:
Så du menar att det inte finns några program som kan kommunicera automatiskt?
Citera
2014-05-03, 17:59
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
I vilket inlägg bevisade du att jorden kretsar runt solen?

När jag nämnde den i stort sett samma vinkeldiameter och frågade dig om vi skulle ta geocentrin på allvar.

Citat:
Förr (inte bara för Bibelns författare) tycktes solen kretsa kring jorden. Idag tror några dumskallar att de minsann vet bättre. Einstein trodde på någon variant av Machs princip (http://en.wikipedia.org/wiki/Mach's_principle) och ansåg själv att han inkorporerat den i den generella relativitetsteorin. I sin mest radikala variant innebär Machs princip att en centrifugalkraft aktiveras runt dig när stjärnhimlen börjar rotera. Jag tror själv inte på Machs princip även om jag tror att avlägsen materia definierar rummet och trögheten.
Jag hävdar inte att solen kretsar kring jorden, men att de vetenskapliga teorierna inte förfogar över någon fix punkt som utgör det enda sanna perspektivet.

Jo, det gör dom vetenskapliga teorierna.

Citat:
Ni anti-teister som ägnar era liv åt att förlöjliga föreställningen att Gud finns förstår inte ens er egen världsbilds grunder.

Vilka "ni ANTI-teister"? Du gållar på att spåra helt ur grån tråden.

Citat:
T.o.m. er bild av mekaniken är löjeväckande förenklad.

Det är din bristande kunskap om vetenskap/logik som får dig till att skapa en strawman om dessa som du skyggboxas med.
Citera
2014-05-03, 18:02
Medlem
kunskap1s avatar
Citat:
Inte för att jag försökar begränsa din yttrandefrihet på något sätt, men vad gör du i så fall på denna tråd?
Jag försöker argumentera för Guds existens. Vetenskapliga bevis finns det INTE har vi redan konstaterat.

Citat:

Citat:
Nej, det är ingen Straw man. Slumpen är en viktig del i evolutionsprocessen.
Det vetas faktisk inte.
Vad är det som inte kan vetas?
Citera
2014-05-03, 18:03
Medlem
Bogomils avatar
Citat:

Citat:

Citat:
Så du menar att det inte finns några program som kan kommunicera automatiskt?

Falsk dikotomi.
Citera
2014-05-03, 18:05
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Jag försöker argumentera för Guds existens. Vetenskapliga bevis finns det INTE har vi redan konstaterat.

Och vi har också redan konstaterat att det enda "tro" bevisar är att det finns tro.

Citat:
Vad är det som inte kan vetas?

Om det öht finns nån "slump".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in