2014-04-15, 00:01
Medlem
Out-of-Steps avatar
Puuh kommer nog gå över miljonen för första gången imorgon.
Har 920k dmg och 17M toughness på Crusadern, ska försöka få ner min Life% och byta till resistance och armor samt byta bracers till några med crit
Citera
2014-04-15, 00:09
Medlem
colabulles avatar
Hur pass vanlig är det att få legendary vapnet Maximus som summonar en "eld" demon som slåss med dig?

Fick den när jag lirade,

Och hur vanlig är att hitta/loota/droppa Leorics crown och broken crown? har 2 st av varje.
Men varierar på dess specifikationer (attribut)
Citera
2014-04-15, 01:57
Medlem
boonies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av colabulle
Hur pass vanlig är det att få legendary vapnet Maximus som summonar en "eld" demon som slåss med dig?

Fick den när jag lirade,

Och hur vanlig är att hitta/loota/droppa Leorics crown och broken crown? har 2 st av varje.
Men varierar på dess specifikationer (attribut)

Allt e random
Citera
2014-04-15, 02:25
Medlem
colabulles avatar
Det måste finns ett system på hur looten droppar, inte normalt att få 4 st rare saker som ser likadana ut.
Citera
2014-04-15, 03:06
Medlem
nedranss avatar
vart fan får man tag på en vit Suwaiya.. helt jävla omöjlig att hitta
Citera
2014-04-15, 03:15
Medlem
nedranss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nedrans
Hittade nu i Passage to Corvus act V normal
Citera
2014-04-15, 03:19
Medlem
kloudss avatar
Citat:
Jag brukar leta i Halls of Agony efter vita vapen, finns sjukt många "Torture tools". Sen brukar jag köra Battlefields of Eternity för vita armor delar.
Citera
2014-04-15, 03:19
Bannlyst
Citat:

racks i act 5 innan man ska döda adria. Väldigt väldigt låg droprate så kan ta timmar att farma den. Tror även att vanliga mobs kan droppa men samma här, väldigt låg droprate.
Citera
2014-04-15, 03:24
Medlem
kloudss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av clappen
racks i act 5 innan man ska döda adria. Väldigt väldigt låg droprate så kan ta timmar att farma den. Tror även att vanliga mobs kan droppa men samma här, väldigt låg droprate.
Timmar? Då har man otur med RNGen. Kör igång ett game på normal och specca för maximum movement och så skiter man bara i mobsen.
Citera
2014-04-15, 03:54
Medlem
Lingonfrosts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klouds
Timmar? Då har man otur med RNGen. Kör igång ett game på normal och specca för maximum movement och så skiter man bara i mobsen.

Eller ha en wizard med teleportbuilden redo för sådana tillfällen!
Citera
2014-04-15, 04:14
Medlem
kloudss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lingonfrost
Eller ha en wizard med teleportbuilden redo för sådana tillfällen!
Ja, eller monk med Dashing Strike, Fleet footed och movement speed buff runan på Mantra of Conviction? Alla klasser har sina movement spells.

Citat:
Ursprungligen postat av Kalmar2004
Spelar inte HC så mycket men vad jag tycker så är HC lika tråkigt som SC.

Allt måste vara "safe" och massa skada offras för att bli i princip odödligt/väldigt svår att döda men allt gå så mycket långsammare och det blir enformigt då man inte vågar chansa.

Kör man softcore så kan man prova nya saker och svårighetsgrader.

Det tycker jag är roligare iaf än att sitta och behöva vara orolig att man ska drabbas av en DC/bug/jailer-whatever-whatever runt hörnet som inte har något med skicklighet eller utmaning att göra.
Har alltid kört Hardcore. Diablo är ett rätt tråkigt koncept tycker jag utan någon slags risk, men det är min åsikt. HC går inte ut på att offra massor av skada för så mycket toughness som möjligt som du uttrycker det. Självklart försöker man maxa båda två vilket är mycket roligare och kräver mer "stats crunching" än att bara smacka på det gear som ger mest damage. Vad är det man inte vågar chansa?

Om det går långsamt för dig att farma på HC så är det väl en kombination av att du har dåligt gear och kör på fel svårighetsgrad. Jag och mina polare brukar farma T3 Rifts effektivt på Hardcore, går inte långsammare än om vi skulle göra det på softcore. Prova nya saker behöver man inte heller vara rädd för, om du dör för att du provar något nytt som visar sig vara ineffektivt så är det återigen dåligt gear/fel svårighetsgrad.

Nä, jag håller med dig att dö utav DC eller jailer är ingen utmaning. Utmaningen ligger väl i att inte dö i många flera sitatuationer än vad du listade. Om du dör så fort du blir jailad på din softcore char så har du dålig toughness till och med för SC, går ju inte att farma effektivt om man dör så fort man stöter på hinder. DCs suger och det finns inte så mycket att göra åt knackigt internet eller dåliga servrar, man får helt enkelt hoppas på att polarna är snabba på att hjälpa en om HP baren börjar droppa om man nu skulle råka ut för en DC. Någon slags skicklighet krävs väl inte för att spela Diablo, oavsett HC eller SC? Diablo är så casual det blir, det handlar väl bara om lite vana. Om du vill ha ett skicklighetsutmanande spel så har du valt fel.

Summan av kardemumman om du inte gillar HC så är det okej men säg inte att det går långsammare eller att det krävs mer skicklighet för SC, eller att det äns krävs någon slags skicklighet för att spela D3.
Citera
2014-04-15, 06:50
Medlem
ImWorthlesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HaxarnHiaHia
Statsen rollas när du öppnar bagsen och looten droppar. Så ja, du kan samla på din wiz och öppna på barb för att få str items.

Nej.
Det du lootar som wiz, kommer rolla Intel oavsett char han öppnar med.
Vi hade denna dialog senast igår i vår klanchatt och efter 1 timmas bountykörning av totalt 8 personer så stämmde vår teori om att Intel-bountyruns droppar intel oavsett om en strenght-char som öppnar dessa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in