2014-04-15, 01:21
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zemixon
Det är fortfarande oklart vem/vilka som mördade och styckade VB.

Utredningen har varit omfattande(men inte tillräckligt..), komplicerad om än bristfällig.

KJ som sitter är VBs expojkvän men det var flera år sedan de var ihop. VB var hemma hos KJ den 4 maj och pluggade etc. De var vänner även om KJ hade en del känslor kvar. VB gick från enligt KJ vid 21. Ett vittne såg en tjej som troligtvis var VB vid 21.30.

Jag tror VB var på väg till Sävast. Det var åtminstone planen och därför tackade hon nej till erbjudande om skjuts. Hon var upprörd och behövde prata med någon. Så tror jag.

Frågan är var VB var på väg? Skulle MB(hennes tränare och älskare) möta upp hennes alternativt köra henne hem som han brukade? (VB ville inte åka med KJ eftersom KJ druckit öl)
Senare under kvällen åkte KJ hem till sin bror och hans kompisar i föräldrahemmet men han stannade inte där särskilt länge enligt kompisarna men uppträdde fullt normalt.

MB brukade bara köra hem henne från träning och skola. Dessutom hade även MB tagit ett el två glas öl denna kväll. I föräldrahemmet fanns bror med en kompis.

AN(MBs hustru) var mycket svartsjuk och sägs ha hotat att döda VB några veckor innan hon mördades. Det fanns en pågående och infekterad konflikt mellan VB-AN- MB strax innan hon mördades och eventuellt var ännu fler inblandade.

VB hade hotat att avslöja för AN att förhållandet med MB fortfarande pågick. Hon hade även avslöjat en hel del om hennes och MBs relation i en offentlig facebookgrupp vilket resulterade i att MB blockade henne från den gruppen. VB skickade ett sms till MB två dagar innan hon försvann där hon bla skrev att tillslut kommer du inte ha någon kvar och du verkade inte gilla när vi älskade dig och då syftar hon på sigsjälv och AN.

MB och VB hade smskontakt under kvällen den 4 maj. MB var den sista som skickade sms till henne. Tyvärr raderade MB dessa viktiga sms permanent och de verkar inte gå att återskapa.

MB sålde även bilar och gav bort någon bil strax efter mordet. Varför? fanns det något att dölja i MBs bilar?

Det har funnits blod från VB i KJs bil. Var kommer blodet ifrån?

Är blodet planterat mha VBs händer som är borta? Kommer det från VBs sårskador? Näsblod? eller har det faktiskt legat en död VB i KJs bagagelucka?

Mha händer ? Ingen kommentar. Antingen en ryggsäck som läckt alt att hon har fraktats. Ett föga sannolikt alt är plantering. Vad vi mest troligt vet är att KJ ofta lämnade sin bagagelucka öppen, liksom lägenheten. Han var noggrann med att låsa endast vid enstaka tillfällen. Många personer har befunnit sig i och omkring KJ:s bil efter försvinnandet.

KJ har asbergers och låser således inte alltid bilen och han har även lånat ut den till kompisar etc.

As hör inte till sammanhanget öht. Kj har själv sagt i förhör att det är bättre att hålla bilen olåst för en ev tjuv då denne annars kan slå in en ruta.

Problemet är att AN och MBs bilar, hus osv aldrig undersöktes och kan således inte heller uteslutas.

Om man satte "span" på MB kan man ju anse att även husrannsakan borde ha genomförts, ja.

VBs kropp var tvättad, styckad och har förmodligen legat nedkyld innan den hittats.

Var har VBs kropp legat nedkyld?

Relevant fråga. Var förvarades kroppen mellanperioden ?

Det saknas:

Mordplats?

Mordvapen?

Mina svar: se det fetade!
Citera
2014-04-15, 01:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Troligtvis bevisar inget. Så tills det är bevisat att hon gick ifrån hans lägenhet, så talar annat för att hon aldrig lämnade hans bostad. Hennes mobiltelefon visar att hon inte gick någonstans.

Han säger att hon va hos honom, så det ska inte vara några som helst tvivel om den saken.
Behövdes ingen annan husrannsakan i någon annans hus eftersom det är totalt noll av spår till någon annan. Om hans hus va låst eller inte har ingenting av värde i fallet. Sannolikt skriver du om att hon besökte någon annan men jag ser inga spår eller bevis om att det ligger till på det viset.

Du säger det själv ju: "Troligtvis bevisar inget" ........ = helt rätt!

ang VB- hennes mobil bytte uppkopplingsmast senare under kvällen.........!! Det fanns någon som brukade köra henne hem........ som hon också fick sms av under kvällen. Av någon märkligt anledning raderade personen dessa p e r m a n e n t.

"Huset"= bilen ..........................................
Citera
2014-04-15, 01:28
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:

ang VB- hennes mobil bytte uppkopplingsmast senare under kvällen.........!! Det fanns någon som brukade köra henne hem........ som hon också fick sms av under kvällen. Av någon märkligt anledning raderade personen dessa p e r m a n e n t.

Du skriver att hon troligtvis gick ifrån hans lägenhet. Jag skriver att troligtvis inte är några som helst konkreta faktaunderlag på att hon gick ifrån lgh. Och det finns inget som säger att hon gick mer än att du tror det. Men det bygger man inga teorier på som har något av ett värde. Jag tror hon gick jag tror MB mördade henne. Jag tror han mötte upp, jag tror AN va med osv.

Hennes mobil bytte inte uppkoppling som visade att hon lämnade bostaden är mer korrekt,.
Det finns inga spår av att någon körde henne hem. Du drar till med saker som inte finns bevisade.
Tror du att någon körde henne hem? I så fall kan du alltid skriva det.
Senast redigerad av MrsMagoo 2014-04-15 kl. 01:33.
Citera
2014-04-15, 01:32
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Varken du eller domstolen vet det som du påstår. Det kan vara farligt att dra förhastade slutsatser och saker och ting är inte alltid vad det verkar att vara vid en första anblick. Det gäller att tänka "brett" och objektivt i sådana här lägen- samtidigt som det är viktigt att ta hänsyn till detaljer såklart!

Du har rätt i att kontakt DNAt inte kan matchas med en kvinna men det går att matcha med MB. Varför har inte det gjorts än?

Det är definitivt inte att slösa resurser att ta DNA på alternativa GM. Att slösa resurser vore att döma någon när det saknas bindande bevisning...
Gör du anspråk på att tänka "objektivt"?....
Det har man fan haft svårt att se några som helst tecken på hos dig.
Du förefaller ju närmast sjukligt fixerad vid paret B*rg.

Nu pekar all bevisning mot din älskade lille KJ och därför fälls han på nytt oavsett hur
mycket du skriker och gapar om att han är oskyldig som ett lamm.
Paret ifråga är på fri fot. Och lär fortsätta vara.
Citera
2014-04-15, 01:42
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
As hör inte till sammanhanget öht. Kj har själv sagt i förhör att det är bättre att hålla bilen olåst för en ev tjuv då denne annars kan slå in en ruta.
Det sa han väl först efter att han fått vetskap om blodet i bakluckan.
Innan dess lät det väl annorlunda. Eller?
Citera
2014-04-15, 01:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Gör du anspråk på att tänka "objektivt"?....
Det har man fan haft svårt att se några som helst tecken på hos dig.
Du förefaller ju närmast sjukligt fixerad vid paret B*rg.

Nu pekar all bevisning mot din älskade lille KJ och därför fälls han på nytt oavsett hur
mycket du skriker och gapar om att han är oskyldig som ett lamm.
Paret ifråga är på fri fot. Och lär fortsätta vara.

Du, Mr Fold osv är alla på min blocklist av den enkla anledningen att ni saknar självinsikt, objektivitet samt bara tramsar.

Det finns INGENTING som bevisar att KJ skulle vara skyldig. Jag säger inte att KJ är oskyldig men det finns andra som har ljugit, hotat mordoffret och som inte har utretts tillräckligt. Det är inte acceptabelt!
Citera
2014-04-15, 01:48
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:

Av någon märklig anledning var också Kristoffer i farten med att radera somliga sms...
Det har du inga synpunkter på misstänker jag.
Citera
2014-04-15, 01:54
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Du, Mr Fold osv är alla på min blocklist av den enkla anledningen att ni saknar självinsikt, objektivitet samt bara tramsar.

Det finns INGENTING som bevisar att KJ skulle vara skyldig. Jag säger inte att KJ är oskyldig men det finns andra som har ljugit, hotat mordoffret och som inte har utretts tillräckligt. Det är inte acceptabelt!
Det fetade: Vet du vad du gör nu?
Du projicerar.

“Projektion, en term som används inom psykologin för att beskriva hur en person som inte vill eller kan kännas vid sina egna svagheter tillskriver andra personer dessa egenskaper för att försvara sin självbild.“

Citat:
Det finns INGENTING som bevisar att KJ skulle vara skyldig.
Jo, men. Det är bara du som inte kan eller vill se det.

Du tror väl inte att man dömer folk till många års fängelse på hur lösa boliner som helst?
Eller det tror du kanske?
Senast redigerad av Grandioso 2014-04-15 kl. 01:58.
Citera
2014-04-15, 02:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
Mina svar: se det fetade!

Tack för kloka och relevanta svar!

Varför inte bara matcha DNAt från VBs vad med MBs DNA? = en mycket enkel sak att göra
Citera
2014-04-15, 03:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Troligtvis bevisar inget. Så tills det är bevisat att hon gick ifrån hans lägenhet, så talar annat för att hon aldrig lämnade hans bostad. Hennes mobiltelefon visar att hon inte gick någonstans.

Han säger att hon va hos honom, så det ska inte vara några som helst tvivel om den saken.
Behövdes ingen annan husrannsakan i någon annans hus eftersom det är totalt noll av spår till någon annan. Om hans hus va låst eller inte har ingenting av värde i fallet. Sannolikt skriver du om att hon besökte någon annan men jag ser inga spår eller bevis om att det ligger till på det viset.

Husis hos KJ gav ju inte heller något.
Hennes mobil visar ju faktiskt att den va ute å rörde på sig.
Citera
2014-04-15, 04:02
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Husis hos KJ gav ju inte heller något.
Hennes mobil visar ju faktiskt att den va ute å rörde på sig.

Domstolen bedömer det hela så här i sina domskäl.

Det bör noteras att Vatchareeya Bangsuans mobiltelefon inte har återfunnits, att den var påslagen kl. 20:32 och 20:38, att den då befann sig under Kristoffer Johanssons hembasstation samt att mobiltelefonen inte stängts av på ett naturligt sätt utan att det skett genom att mobiltelefonen slagits sönder eller dylikt. Det kan emellertid enligt teknisk expertis även ha skett genom att batteriet laddats ur. Dock har kommit fram att Vatchareeya Bangsuan flitigt använde sin mobiltelefon och var mycket
mån om att ringa eller skicka sms tillbaka om någon sökt henne. Det är därför mycket osannolikt att hon själv skulle ha låtit mobiltefonen laddas ur.

Så jag ser inte att man bevisat att den va ute och rörde på sig. Det gäller att vara medveten om hur domstolen värderar faktan i utredningen. Det är alltså inget alls som säger att hennes mobil rört på sig utan det är en trådsanning ingenting annat.

Citat:

Varför inte bara matcha DNAt från VBs vad med MBs DNA? = en mycket enkel sak att göra

Det borde försvaret påpekat och krävt om det fanns relevans för att göra en sån sak. Eller hur?
Citera
2014-04-15, 05:47
Medlem
Citat:

Trror du på fullt allvar stt MB och KJ är nära släkt med varandra?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in