2014-04-10, 20:09
Medlem
Navegars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av saraeriksson12345
Hej!
Har nyss gått ur en relation där jag fick underlivsherpes, vilket självklart känns jobbigt. Dock får man det ju endast ca 1 gång per år så det går ju verkligen att leva med. Medeciner har jag också som jag tar vid utbrott. Men då är min fråga hur ska jag berätta detta för en framtida partner? Jag är så rädd för att skrämma bort den. Finns det någon där ute som gjort det och kan dela med sig av kloka råd? Blir killar avskräckta? Tänker självklart inte berätta det direkt utan när jag känner mig mer trygg med honom.

Tacksam för svar! Vill inte gå omkring och oroa mig

Jag skulle nog sprungit fort, i ditt fall är det väl kanske bra att träffa nån som delar situationen?

Har du sett efter om en mutation inträffat? I så fall är det ärftligt och du är skyldig att berätta detta för din partner.
Citera
2014-04-10, 20:23
Medlem
intesakuls avatar
Är man redan intresserad är det väl något man kan leva med att den andre har. Hade blivit paranoid om jag fick veta med en gång. Hade blivit förbannad om jag fick veta först efter vi haft sex.

Balans är nyckelordet.
Citera
2014-04-10, 21:01
Awaiting Email Confirmation
Citat:
Ursprungligen postat av saraeriksson12345
Hej!
Har nyss gått ur en relation där jag fick underlivsherpes, vilket självklart känns jobbigt. Dock får man det ju endast ca 1 gång per år så det går ju verkligen att leva med. Medeciner har jag också som jag tar vid utbrott. Men då är min fråga hur ska jag berätta detta för en framtida partner? Jag är så rädd för att skrämma bort den. Finns det någon där ute som gjort det och kan dela med sig av kloka råd? Blir killar avskräckta? Tänker självklart inte berätta det direkt utan när jag känner mig mer trygg med honom.

Tacksam för svar! Vill inte gå omkring och oroa mig

Om du blir ihop så måste du berätta för den innan ni har sex, annars är du sjukt elak och självisk och förtjänar att leva ditt liv i ensamhet.
För mig känns det rätt avskräckt, eftersom att jag är livrädd för könssjukdomar och sånt. Men alla är ju inte så, självklart är det bättre att få herpes än typ hiv, men ändå. Du hittar säkert nån, annars kan du ju bli ihop med nån annan som har herpes
Citera
2014-04-10, 21:10
Medlem
intesakuls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sthlmsgirl94
Om du blir ihop så måste du berätta för den innan ni har sex, annars är du sjukt elak och självisk och förtjänar att leva ditt liv i ensamhet.
För mig känns det rätt avskräckt, eftersom att jag är livrädd för könssjukdomar och sånt. Men alla är ju inte så, självklart är det bättre att få herpes än typ hiv, men ändå.Du hittar säkert nån, annars kan du ju bli ihop med nån annan som har herpes

Var sista meningen seriös? Ska ts på allvar begränsa sig till andra med herpes och hur och var raggar man då?
Citera
2014-04-10, 21:11
Citat:
Ursprungligen postat av intesakul
Var sista meningen seriös? Ska ts på allvar begränsa sig till andra med herpes och hur och var raggar man då?

Nej jag var inte seriös
Citera
2014-04-10, 21:12
Medlem
SilentVictorys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kennyfromtheblock
Tycker ni alla ska googla och faktiskt läsa vad herpes är, hur det fungerar osv. Har man gjort det förstår man att det är jävligt "kbry".. Typ alla har herpes och så länge man inte ligger runt när man har utslag är det inget att ens bry sig om.
Det smittar både strax innan utslag och även efter en liten stund efter.
Man måste alltså inte ha ett synligt sår eller blåsa.

Visst får man symptom innan utslag som man får vara noga med att känna efter, men det är inte alltid t.ex könsherpesutslag upptäcks med en gång. Därför är det en lurig sjukdom.

Och nej, typ alla har inte herpes, men många.
Citera
2014-04-11, 21:08
Medlem
Klappasäftens avatar
Citat:
Nej jag var inte seriös

Finns det datingsidor för herpesmänniskor?
Citera
2014-04-14, 20:06
Citat:
Ursprungligen postat av Klappasäften
Finns det datingsidor för herpesmänniskor?

Hur fan ska jag veta? Det finns nog inte nej.
Citera
2014-04-14, 22:03
Medlem
Klappasäftens avatar
Citat:
Hur fan ska jag veta? Det finns nog inte nej.

Va fan då! Dejta mig istället!
Citera
2014-04-14, 22:06
Citat:
Va fan då! Dejta mig istället!

eh, har du herpes eller?
för det har tamefan inte jag.
Citera
2014-04-14, 22:07
Medlem
Klappasäftens avatar
Citat:
eh, har du herpes eller?
för det har tamefan inte jag.

Har jag skrivit att jag har herpes?

Nej du behöver lite smisk för att beskylla mig för att ha herpes!
Citera
2014-04-14, 22:08
Citat:
Har jag skrivit att jag har herpes?

nej, när ja läste de så lät de som att du hade det, jag läste väl lite för snabbt, sorry
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in