2014-01-11, 15:19
Medlem
Hej!
Har nyss gått ur en relation där jag fick underlivsherpes, vilket självklart känns jobbigt. Dock får man det ju endast ca 1 gång per år så det går ju verkligen att leva med. Medeciner har jag också som jag tar vid utbrott. Men då är min fråga hur ska jag berätta detta för en framtida partner? Jag är så rädd för att skrämma bort den. Finns det någon där ute som gjort det och kan dela med sig av kloka råd? Blir killar avskräckta? Tänker självklart inte berätta det direkt utan när jag känner mig mer trygg med honom.

Tacksam för svar! Vill inte gå omkring och oroa mig
Citera
2014-01-11, 15:20
Medlem
Ouschhhs avatar
Jag ska svara helt ärligt. Jag hade nog aldrig kunnat ha sex med en person med herpes, just nu känns det totalt avskräckande. (Är tjej också). Men jag antar att jag kanske hade kunnat det om jag hade varit väldigt kär och känt att det var en relation som kan hålla livet ut.

Men ja, det känns otroligt skrämmande faktiskt. Även om det är sjukt vanligt.

edit; såg nu att du får det ca en gång om året, då är det väl mer OK. Men jag antar att man måste ha en riktigt trygg relation och kunna lita helt på den som har herpes, då jag nog skulle vara skiträdd annars.
Citera
2014-01-11, 15:49
Avslutad
Jag kan ha lite hypokondritendenser, så personligen hade du nog gått bort för mig. Jag är säker på att mer sjukdomsrationella män skulle klara av det, visst smittar det bara när du har utbrott?

Oflyt btw Kram!
Citera
2014-01-11, 16:17
Medlem
Fan vad tråkigt! Personligen kan jag inte ens ha en kille med munherpes, är oerhört rädd för sådant. Men jag är väl också lite hyprokondiker...
Citera
2014-01-11, 17:13
Medlem
Hade inte haft sex eller blivit ihop med någon med herpes.
Citera
2014-01-11, 17:48
Medlem
Fantomsmaertas avatar
Det ar sjalvklart att du maste beratta det.
Citera
2014-01-11, 18:02
Medlem
Worfs avatar
Alot of people walk around with herpes without knowing it. Most of the time the virus lies dormant and simply never sees the light of the day. And sometimes you get the infection once a year or so, i told my current girlfriend afterwards but there just isn't any good time to tell someone you are interested in during the whole romance thing that you have herpes.

If the person you meet are not okay with it then i guess you haven't met the right one anyways, so go ahead and tell them whenever there is opportunity. And be sure to explain it to them what it actually is, the most common fear in the world is of the unknown and most people don't really know what herpes is.
Citera
2014-01-11, 18:12
Medlem
frihetskrigares avatar
Jag skulle aldrig kunna ha sex med en tjej som har herpes. Mår nästan illa av bara tanken. Tyvärr sanningen svider ibland, men det finns säkert någon kille som gillar det där ute.
Citera
2014-01-11, 18:29
Medlem
Cruella de Vils avatar
Jag är lite delad i frågan. Jag tänker som så att skulle jag vara okej med det, och sen tar relationen slut, ja då står jag där med förmodad herpes, och kommer själv få det lika svårt att finna en partner som vill vara med mig ändå, som killen som smittat mig förmodligen haft.

Nja, jag är ytterst tveksam till det men absolut, kärlek kan övervinna mycket.
Citera
2014-01-11, 18:37
Medlem
Självklart man skyddar sig innan man berättar det, men jag tror också egentligen att älskar man någon så kan man lösa det. Kondom skyddar ju. Och det är ingen farlig sjukdom, smittar väldigt sällan. Ni är alldeles för hårda mot mig tycker jag, jag bad om PEPP inte om "Tyvärr du får leva ensam hela livet" för där har ni faktiskt fel
Senast redigerad av saraeriksson12345 2014-01-11 kl. 18:40.
Citera
2014-01-11, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fantomsmaerta
Det ar sjalvklart att du maste beratta det.
Självklart man skyddar sig innan man berättar det
Citera
2014-01-11, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Worf
Alot of people walk around with herpes without knowing it. Most of the time the virus lies dormant and simply never sees the light of the day. And sometimes you get the infection once a year or so, i told my current girlfriend afterwards but there just isn't any good time to tell someone you are interested in during the whole romance thing that you have herpes.

If the person you meet are not okay with it then i guess you haven't met the right one anyways, so go ahead and tell them whenever there is opportunity. And be sure to explain it to them what it actually is, the most common fear in the world is of the unknown and most people don't really know what herpes is.

Thank you, that's what I thought as well. But did your girlfriend take it OK?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in