Citat:
man kan köpa egna tester som man tar med blodet. Jag ville absolut inte ha detta, så jag valde kolla det.
Lösaktigt att inte informera mig om att risk för smitta fanns
. Idiot. Tänk om jag hade blivit smittad, och hade träffat någon mer seriös och pålitlig i framtiden, som hade saboterats pga herpes-smitta. Som om jag hade ansett att det var värt det…
Problemet är när ni medvetet smittat sådant här vidare. Lyckligtvis var jag ju negativ.
Lösaktigt att inte informera mig om att risk för smitta fanns
. Idiot. Tänk om jag hade blivit smittad, och hade träffat någon mer seriös och pålitlig i framtiden, som hade saboterats pga herpes-smitta. Som om jag hade ansett att det var värt det…Problemet är när ni medvetet smittat sådant här vidare. Lyckligtvis var jag ju negativ.
Det är ju detta som jag menar... Vad är lösaktigt när de flesta barn blir smittade av HSV-1? Har du läst på om viruset, det är väldigt nyttigt att göra detta för det här viruset är väldigt lurigt.
Väldigt många bär på just HSV-1 som föredrar att vara oralt, men i nuläget börjar smitta från mun till könsorgan.
Som jag skrev tidigare är det en skev syn om det visar sig positivt utan att man har svabbat... Varför? Jo, för det kan sätta sig på olika delar av kroppen, såsom fingertopparna. Så hur ska man skydda andra då? Man använder sina händer för att ta på diverse områden som andra också gör i kollektivtrafiken, men nu vill jag inte skrämma folk men det finns så mycket okunskap kring detta att det är häpnadsväckande.
Om du ska vara på den säkra sidan ska du ALLTID prata om sexuell hälsa med någon som du ska sexa med. Gör du det, bra, om inte då är detta med allt som du skriver att det är lösaktigt en ganska vinklad synvinkel av det hela. Jag kan nästan lägga handen på hjärtat att det inte är många som pratar om det här utan "dras med i stundens hetta".
Så du gick till någon könsmottagning då?